משתמשים וגולשים ברחבי העולם, וגם בישראל, דיווחו אמש (ב') כי השירותים השונים של חברת פייסבוק - וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר - קרסו ולא ניתן להתחבר לישומים השונים. התקלה, שהחלה סביב השעה 18:30 נמשכה למעלה מ-6 שעות, כאשר פייסבוק ואינסטגרם חזרו לפעול אחרי חצות, וסמוך לשעה 02:00 גם וואטסאפ שבה לתפקד. בחודש מרץ האחרון הייתה תקלה דומה אלא שאז היא נפתרה בתוך כחצי שעה. שיבושים נרשמו גם בגוגל ובטוויטר.
-
עוד באותו נושאבעוד חודש וואטסאפ תחסם ל-43 מיליון משתמשים וזאת הסיבה
29/09/21 12:44
לאחר שבחברת פייסבוק העריכו אתמול אין מדובר במתקפת סייבר, כעת מתבררת הסיבה לקריסת הארוכה ביותר מאז שנת 2008. מדובר בשינויים בהגדרות התצורה של הנתבים, כך נמסר בהודעה מטעם החברה, הנתבים הללו מתאמים את תעבורת הרשת בין חוות השרתים שלה. "ההפרעה הזאת לרשת גרמה לאפקט דומינו שהשפיע על איך שחוות השרתים שלנו מתקשרות - מה שגרם לעצירת השירותים שלנו".
בחשבון הטוויטר של פייסבוק העולמית נכתב: "אנחנו מודעים לכך שאנשים חווים קשיים להתחבר לאפליקציות ולמוצרים שלנו, אנחנו פועלים להשיב אותם לפעילות מהר ככל הניתן ומתנצלים על אי הנוחות".
We’re aware that some people are having trouble accessing our apps and products. We’re working to get things back to normal as quickly as possible, and we apologize for any inconvenience.
— Meta (@Meta) October 4, 2021
מוואטסאפ נמסר: "אנו מודעים לכך שאנשים מסוימים חווים בעיות ב- WhatsApp כרגע. אנו פועלים להחזיר את המצב לקדמותו ונשלח עדכון בהקדם האפשרי. תודה על סבלנותכם".
We’re aware that some people are experiencing issues with WhatsApp at the moment. We’re working to get things back to normal and will send an update here as soon as possible.
— WhatsApp (@WhatsApp) October 4, 2021
Thanks for your patience!
בטלגרם עדכנו אמש, כי בעקבות התקלה העולמית ברשתות החברתיות בשעות האחרונות, מיליוני משתמשים חדשים הצטרפו לשירות שליחת המסרים המידיים אותו מעניקה החברה.
(הדיווח בסקיי ניוז אוסטרליה)