גל רביעי השר הורוביץ: "בשלב הזה הכוונה שלנו לפתוח את שנת הלימודים בזמן"

שר הבריאות חנך את בדיקות הקורונה המהירות של מד"א ודחה את הטענות כי עדיף להקדים את הסגר כדי שלא יהיה בחגים. "סגר הוא מוצא אחרון. כל עוד יש סיכוי להימנע ממנו, נעשה כל מה שאפשר כדי להימנע ממנו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 08/08/21 10:20 ל באב התשפא

השר הורוביץ: "בשלב הזה הכוונה שלנו לפתוח את שנת הלימודים בזמן"
שר הבריאות במתחם הבדיקות של מד"א, צילום: צילום מסך

בצל העלייה בתחלואה, עם 16 נפטרים בסוף השבוע ועוד עשרות חולים קשים חדשים, שר הבריאות ניצן הורוביץ יצא בהצרה לציבור. השר הגיע הבוקר (א') לחנוך את בדיקות הקורונה מהירה במתחם מד"א בירושלים, ועבר אחת בעצמו. "הגעתי יחד עם מנכל מדא, אלי בין, והחברים הטובים ממד"א לעבור את הבדיקה המהירה הראשונה. שנה וחצי כבר בקורונה מדברים על בדיקות מהירות, מה שיאפשר לנו לחיות לצד הקורונה, לקבל מידע מהיר, להיכנס לבידוד, לא להיכנס, לאפשר פעילויות אירועים והנה זה קורה החל מהבוקר".

לפי השר מהיום כל אחד יוכל להגיע לתחנות מד"א ולמוקדים נוספים בכל הארץ להיבדק ולקבל תשובה בתוך 15 דקות, "הבדיקה הזו ,בדיקת אנטיגן, אמינה ומדויקת בכ90% והיא תהיה תקפה ל-24 שעות". לפי הורוביץ הבדיקה עשויה לסייע בכל הקשור לאכיפה של התו הירוק שהגבלותיו החלו הבוקר, "כל אלה שרוצים להיכנס להצגות, אירועים, קולנוע, המתחמים שכפופים להנחיות התו הירוק יוכלו לעשות זאת באמצעות בדיקה מהירה. עושים, ממתינים קצת וממשיכים".

"כל הצעדים שאנו נוקטים, מערך הבדיקות המהירות ביניהם, נועדו לשרת אותנו לאורך זמן. אנחנו פורשים היום את התשתית שתאפשר לנו לנהל את החיים בישראל לצד הקורונה", אמר השר. על המלאי והיכולת להשיג את כלל אמצעי הבדיקה וההגנה אמר הורוביץ: "יש היום מספיק חיסונים במלאי, יש לנו הסכמים מסודרים, יש בדיקות אישיות בפארמים שהכנסנו, ערכות אישיות, שכל אחד יכול לקנות ולעשות בבית כדי לקבל אינדיקציה, יכול לבדוק את הילד".

הורוביץ התייחס גם לחשש מסגר וטען: "סגר הוא אינו גזירת גורל, סגר הוא צעד מאוד קשה עם השלכות מאוד פוגעניות על הכלכלה, על הפרנסה, על החברה וגם על הבריאות. לכן אני לא מקבל את הטענות שצריך לקבל החלטה על סגר כבר עכשיו ולשתק את המדינה מראש". בעקבות כך קבע השר: "סגר הוא מוצא אחרון. כל עוד יש סיכוי להימנע ממנו, נעשה כל מה שאפשר כדי להימנע ממנו". על הקושי באכיפה אמר: "לא יהיה שוטר על כל אזרח. אני מקווה שזה ברור. לכן אני קורא לכל האזרחים והאזרחיות, תקפידו על ההנחיות, תשתמשו בבדיקות המהירות למי שלא התחסן או לילדים, תימנעו מהתקהלויות צפופות, שימו מסכה, זה האמצעי הכי פשוט יעיל ונכון".

בתשובות לשאלות העיתונאים התייחס הורוביץ לנכונות לפתוח את שנת הלימודים בזמן למרות מצב התחלואה: "בשלב הזה הכוונה שלנו לפתוח את שנת הלימודים בזמן, אני רואה בזה חשיבות ולא חושב שצריך לשנות את זה, הילדים עברו שנה מאוד קשה, צריך לתת את התחושה שהדברים מתנהלים בצורה תקינה ושנת הלימודים חוזרת. אם לא תהיה ברירה כמוצא אחרון ניאלץ לעשות שינוי אבל עכשיו הכוונה שלנו לפתוח את שנת הלימודים בזמן".