לומדים עם הקורונה "מודל השכבות": בנט אישר את המתווה לפתיחת שנת הלימודים

ראש הממשלה בירך את שותפיו לרגל קביעת המתווה לבתי הספר, "בשילוב זרועות למען ילדי ישראל". כך זה יעבוד: בדיקות סרולוגיות לאיתור נוגדנים ופתיחת כל הכיתות בכל היישובים ללא הגבלה | שר הביטחון בני גנץ קורא לבני הנוער להתחסן

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/08/21 22:29 ל באב התשפא

"מודל השכבות": בנט אישר את המתווה לפתיחת שנת הלימודים
כיתת קורונה. אילוסטרציה , צילום: Miriam Alster/Flash90

פחות מחודש לפתיחת שנת הלימודים, ונתוני תחלואת הקורונה לא מבשרים טובות. נוכח העלייה בהדבקה וחידוש הגבלות התו הירוק, ראש הממשלה נפתלי בנט אישר הערב את המתווה שהציגה בפניו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לפתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר. המתווה, אשר נקרא "מודל השכבות", מציע את פתיחת שנת הלימודים כסדרה בכל השכבות ולכל הגילים, בכל המקומות וללא קפסולות. 

"לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך", אמרה שאשא ביטון, "בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי וכך גם עבור הצוותים החינוכיים". 

ראש הממשלה נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אישרתי הערב את המתווה להפעלת מערכת החינוך. אני מברך את שרת החינוך, את שר הבריאות, שר הביטחון ובית החולים שיבא על עבודה משותפת במקצועיות, באחריות ובשילוב זרועות למען ילדי ישראל". 

  • בדיקות סרולוגיות

בשלב הראשון יערכו בדיקות סרולוגיות מקדימות לאיתור התלמידים שהיו חולים בעבר, כדי שיוכלו לקבל פטור מבידוד, באמצעות בדיקת דם. לאחר מכן, יבדקו התלמידים שעדיין לא חוסנו או התגלו כחולים, הבדיקות האלו יערכו ממש בימים האחרונים של חודש אוגוסט, והן תהיינה על חשבון המדינה. 
תלמידים שיימצא כי היו חיוביים בעבר יקבלו תו ירוק שיקנה להם פטור מבידוד.

  • בדיקות מהירות 

48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים יבוצעו בדיקות קורונה לכל 1.9 מיליון תלמידים בישראל, הבדיקות יסופקו להורים ויבוצעו על ידם. בנוסף, בערים הכתומות והאדומות יפעילו את התוכנית מגן חינוך, על פיה יערכו בדיקות לכל התלמידים וצוותי ההוראה אחת לשבוע במטרה לצמצם את ההדבקות הפנים בית ספריות. במשרד החינוך מתכננים לקצר את ימי הבידוד ליומיים בלבד, כאשר לכל מוסד יוקצה "נאמן חינוך" - שיהיה אחראי על ביצוע הפיילוט - שבע בדיקות יומיות על ידי התלמידים שנחשפו לחולה מאומת.

  • כיתה ירוקה 

כזכור, רק לפני ימים ספורים הוצג בפני בנט מתווה "הכיתה הירוקה", אשר נועד לאפשר לישראל כלכלה, משק וחינוך פתוחים ובטוחים לצד הקורונה. כל זה כולל גם צמצום של מספר הבידודים כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת. בנוסף, המתווה המתוכנן כולל מניעת בידוד לתלמידים, הורים ומורים, וכן הפעלה דיפרנציאלית של מוסדות החינוך על פי רמת התחלואה האזורית.

במקרה ותלמיד יתגלה חיובי לנגיף, שאר חבריו לכיתה לא יצטרכו להיכנס לבידוד אלא יעברו בדיקות. מי שימצא חיובי יכנס לבידוד ואילו שאר הילדים ימשיכו ללמוד כרגיל.  בנוסף, הכיתה תעבור בדיקות מדי יום במשך שבוע. המתווה גם  מציע לבצע בדיקות סרולוגיות לכל תלמידי מערכת החינוך כדי לאתר תלמידים שהחלימו מהנגיף. 

  • הקפדה על ההנחיות

עטיית מסיכה, שמירת מרחק, שמירה על היגיינה, למידה במרחבים פתוחים, המשך מעקב פיקוח ובקרה על נתוני התחלואה באמצעות מרכז השליטה הארצי. 

בתוך כך, שר הביטחון, בני גנץ, ערך היום (א') ביקור במפקדת "אלון" בבסיס פיקוד העורף, ביחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין ומפקד המפקדה המשימתית תא"ל רלי מרגלית.

גנץ במפקדה

גנץ במפקדהצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

במהלך הביקור קיים שר הביטחון גנץ הערכת מצב בה הוצגה לו פעילות המפקדה לאור העלייה בתחלואה, ובה נכלל עד כה גיוס לתגבור חיסונים של כ-488 חובשים במילואים, ופרויקט "חוסן לאזרח" שנועד לעידוד החיסונים בקרב האוכלוסייה ובני הנוער בגילאי 12-18 שנכללות בו כיום 27 רשויות.

"אנחנו נמצאים בשבוע מכריע, צריך להבין שחייבים להאיץ את קצב ההתחסנות", אמר גנץ, "אני מבקש לפנות לצעירים ולמבוגרים- זה הזמן לגלות אחריות אישית ובגרות וללכת להתחסן. הבריאות והכלכלה של כל החברה, של כולנו ביחד, מונחות על כף המאזניים. אל תדחו את מה שצריך לעשות היום על מנת שלא נגיע לסגר. שמרו על ההורים, הסבים, הסבתות, עזרו אחד לשני ועזרו לשמור על הכלכלה פתוחה ועובדת".  

"צה"ל ומערכת הביטחון ימשיכו לסייע בכל המישורים, בעידוד ההתחסנות, בהגדלת היקפי הבדיקות, בכל מקום שבו נוכל לסייע אנחנו נמשיך להעמיד את כל האמצעים שאפשר וצריך לטובת מערכת הבריאות ולמשרדים האחרים, על מנת לעצור את התחלואה."
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן