בדרך לסגר? ה-1 בספטמבר מתקרב, בנט: "אי ודאות"

לא פחות מ-3,489 חולים חדשים התגלו אתמול והתחלואה מתגברת, פחות מחודש לפתיחת שנת הלימודים וראש הממשלה מודה: טרם הוצג לי מתווה. הממשלה מנסה להימנע מסגר וההורים חוששים כי שנת הלימודים לא תיפתח כסדרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/08/21 07:32 כח באב התשפא

ה-1 בספטמבר מתקרב, בנט: "אי ודאות"
לימודים בתקופת הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

האחד בספטמבר מתקרב בצעדי ענק וההורים שקיוו לשנת לימודים סדירה אחרי השנתיים הקשות שעברנו מתחילים לעכל כי סבירות גבוהה ששוב הילדים ישלחו הביתה. ככול שפתיחת שנת הלימודים מתקרבת גרף התחלואה עולה ואיתו המספר של החולים קשה, ראש הממשלה מודה כי טרם הוצג לו מתווה שיאפשר את פתיחת השנה ואיים בסגר.

אתמול ערך בנט מסיבת עיתונאים בנוגע להתפרצות הנגיף. בנט נשאל על שנת הלימודים וענה: "קיימת אי ודאות". ההורים שילדיהם לא מחוסנים מביטים על גרף התחלואה בדאגה. על המתווה עליו עובדים במשרד החינוך אמר בנט: "אנחנו בונים מתווה שיוצג לי בראשון או שני. אני קורא עכשיו להורים, אנחנו ארבעה שבועות לקראת שנה"ל, תחסנו את הילדים. ביסודי עד גיל 12 אי-אפשר להתחסן בשלב זה אז הרעיון כרגע זה 'מסת בדיקות' כדי לאפשר ללמוד".

בנט הוסיף ואמר כי הרעיון הוא כי אם "ילד מאומת הוא ייכנס לבידוד ונשאף לבדיקות שאר הילדים כל יום כדי לאפשר לימודים".

לצד האופטימיות שמתאמצים לשדר במשרד החינוך לציבור ולראש הממשלה, באותה הצהרה אתמול אמר בנט כי: "אנחנו לא יודעים בשלב זה מה יקרה בחגים. עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים, אם אתם רוצים חגים נעימים צאו להתחסן". כזכור, שנת הלימודים הקרובה נפתחת ימים ספורים לפני תחילתם של החגים כך שלפי דברי ראש הממשלה הסיכוי לסגר במקום פתיחה רציפה גבוה מאוד.

אתמול התגלו לא פחות מ-3,489 חולים חדשים מתוך 117,341 בדיקות, כמו כן בישראל יש 262 חולים קשה ומתוכם כ-51 מונשמים. במנה השלישית התחסנו עד כה כ-339,482 בני אדם. שלושה בני אדם נפטררו מהנגיף.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף היום במפגש כוכבי רשת בהובלת ישראל בידור ופייסבוק ישראל - YouTube
(בנט מעודד התחסנות).