פרצת נתב"ג אלרועי פרייס: בולגריה ויוון יהפכו למדינות אדומות, מאות חולים מגיעים מנתב"ג

ועדת החוקה של הכנסת מתכנסת כדי לדון בהגבלות על היציאה מהארץ. ד"ר חשפה כי מדינות נוספות יצטרפו לרשימת המדינות האסורות לטיסה לאור העלייה החריגה בתחלואה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/21 15:00 כ באב התשפא

אלרועי פרייס: בולגריה ויוון יהפכו למדינות אדומות, מאות חולים מגיעים מנתב"ג
ד"ר שרון אלרעי-פרייס, צילום: דוברות משרד הבריאות

וועדת החוקה של הכנסת מערימה קשיים על תקנות היציאה מהארץ עליהם הצביעו בקבינט, היום התכנסה הוועדה בראשות ח"כ גלעד קריב וראש שירותי בריאות הציבור הוזמנה לתת חוות דעת. אלרועי פרייס הזהירה מפרצת נתב"ג ואמרה כי חייבים לשנות מדיניות. 

הדיון התכנס בין היתר בשל התנגדותו של קריב לתקנות היציאה מהארץ בתחילת הדיון אמר קריב כי: "כשבקשה להשתתפות של נכדה בהלוויה של סבתה מסורבת אוטומטית, זו הפרה של הוראות התקנות. אתם לא מפרשים במידתיות ראויה את החריג ההומניטרי. אנחנו במציאות אחרת מתחילת המגיפה, בה לא מוטל סגר ויש חיסונים". קריב הוסיף ואמר כי: "לא ייתכן שיש אותו דין למצב בו אין חיסונים למצב בו היוצא מחוסן. לא ייתכן שלא יהיה הבדל בין מצב של מדיניות סגרים למצב של חיים לצד הקורונה. היציאה מישראל היא זכות חוקתית והמגבלות עליה צריכות להיות מידתיות ולתכלית ראויה".

חבר הכנסת תקף את ההתנהלות בגל הרביעי ואמר: "הטלתם איסור וחמישה שבועות אנחנו שומעים פה שלא אוכפים אותו, כשמחויבי בידוד עולים בנתב"ג לתחבורה ציבורית ואף אחד לא מונע זאת מהם. אי אפשר לא לאכוף במקום שהחוק קובע אכיפה ולהחמיר במקום אחר. זה לא מחזיק מים".

פרייס התייחסה לנתב"ג בדבריה ואמרה כי: "כבר הגענו ל-800 אנשים וחולים שנכנסו דרך המעברים בעיקרם מנתב"ג. יש לנו ביום בין 100 ל-250 חולים שנכנסים ביום. יש ימים שזה עובר את ה-200 מאומתים. זו עליה גדולה בתחלואה המיובאת".

פרייס הוסיפה: "רצינו לבחור בפינצטה מדינות שהן מאוד מסוכנות וליתר נאפשר יציאה. עם הגל של זן הדלתא בעולם זה כבר לא מחזיק. רוב התחלואה מגיעה מכל העולם ואנו צריכים לשנות מדיניות. אנו רוצים לייצר מודל שיאפשר נסיעה אך מצד שני יצמצם את התחלואה".

"אם היינו מתנהגים כלפי המדינות האדומות באופן רגיל התחלואה הייתה בשמיים. הצעד קדימה זה לא להכניס עוד ועוד מדינות לרשימה האדומה אלא לעשות משהו אחר". אמרה אלרעי-פרייס.

"יש הרבה יותר חוזרים מאומתים מהעולם מאשר מהמדינות האדומות. מנענו כניסה של לפחות 500 מאומתים בחודש, אבל כיום לבחור מדינות בפינצטה זה כבר לא מספיק. כל מה שקורה כרגע במדינת ישראל הגיע מחו"ל. וריאנט הדלתא לא נוצר במדינת ישראל. אמרה פרייס והוסיפה: "אנו מבינים שהווריאנטים בעולם מתפתחים ומשתנים ואני רוצה לוודא שלא נכנסים דברים יותרת גרועים מדלתא. היו שני מקרים של מאומתים שהגיעו מחו"ל ויצרו שרשרת הדבקה של מאות".

ח"כ קריב שאל על המדינות האסורות: "שמענו דיווחים על שיקולים מדיניים. הבנו שהיה פער בין יוון לטורקיה. שלא נחשוב על איפה ואיפה".

אלרעי פרייס דחתה את הטענות ואמרה כי: "אצלנו הקריטריונים בריאותיים. אם יש שיקולים אחרים זה מעבר למשרד הבריאות. המגמה בטורקיה היא של עלייה בתחלואה. נכנסו 130 חולים וזה במגמת עלייה". אלרעי פרייס הוסיפה ואמרה כי: "אם ממשיכים במתווה הנוכחי המדינות שיכנסו בשבוע הבא לרשימת המדינות האסורות בטיסה הן יוון, בולגריה ואיחוד האמירויות, כשאיטליה וצרפת נכנסות לאזהרת מסע חמורה".

קריב התייחס גם למתקפות נגד ד"ר שרון אלרעי-פרייס ואמר: כי "יש לנו אמון מלא ביושרה ובמחויבות המקצועית של כל מי שעוסקים בבריאות הציבור. גם אם תהיה מחלוקת היא לא רק לשם שמים אלא מתוך כבוד והערכה. הדעות הללו צריכות להישמע מתוך כבוד לאלה שמקדישים יום ולילה להגנה על בריאות הציבור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן