התפשטות הקורונה הגל הרביעי: לראשונה למעלה מ-2,000 חולים ביממה - 203 מהם נכנסו בנתב"ג

נתוני משרד הבריאות מלמדים על עליה נכרת במספר המאושפזים בבתי החולים שעומד על 238, מתוכם 138 במצב קשה, עליה של 15 מאתמול | שר הבריאות הורוביץ ביקר במחלקת קורונה בבילינסון: "אם נחליט על מתן מנת חיסון שלישית, ישראל תהיה ערוכה ומוכנה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/21 11:26 יח באב התשפא

הגל הרביעי: לראשונה למעלה מ-2,000 חולים ביממה - 203 מהם נכנסו בנתב"ג
נתב"ג, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ג') את נתוני הקורונה המעודכנים, מהם עולה כי לראשונה מאז פרץ הגל הרביעי של נגיף הקורונה בעזרת זן הדלתא, מספר המאומתים ביממה האחרונה חצה את רף האלפיים, ועומד על 2,112. גם בקרב המאושפזים בבתי החולים חלה עליה והבוקר ישנם 238 חולים, מתוכם 138 במצב קשה, נציין כי אתמול היו 121 חולים קשים. ביממה האחרונה בוצעו 92,707 בדיקות, ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 2.30%. 

כמו כן, במשרד הבריאות עדכנו כי כמעט 50% מהחיוביים לקורונה שחזרו בעשרת הימים האחרונים מנתב"ג ואותרו אתמול, חזרו משתי מדינות: טורקיה ויוון. מתוך כלל החולים החדשים ביממה האחרונה, 203 אותרו בנתב"ג: 50 מתורכיה, 40 מיוון, 17 מארצות, 14 מבולגריה, 11 מקפריסין.

על פי מודל הרמזור, הבוקר ישנם 7 ישובים אדומים: בית השיטה, קריית מלאכי, מחנה תל נוף, בני ציון, בית אלעזרי, רבדים ונתניה - מרכז דרום. בנוסף ישנם 57 ישובים כתומים ועוד 120 ישובים צהובים.

מוקדם יותר הבוקר, ערך שר הבריאות ניצן הורוביץ, ביקור בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, והתייחס להמשך התפשטות הקורונה בישראל. "אנחנו רואים קצב הידבקות גדול מאוד של זן הדלתא. התרענו על כך ונקטנו בצעדים והחלק המשלים הזה הוא היערכות בתי החולים בישראל לטיפול בחולים קשים שמגיעים הנה בעקבות הידבקות בקורונה. הנתונים עולים ולצערי הם עוד צפויים להמשיך ולעלות ולכן אסור להיות אדישים לעניין הזה".

על מתן החיסונים אמר השר כי ישראל בין המדינות המובילות בעולם בחיסונים למרות שעדיין יש רבים שלא התחסנו. לדבריו, "אנחנו בקשר עם גורמי מחקר ורפואה המובילים בכל העולם וגם עם הרשויות הרגולטוריות השונות. ביחס לאפשרות של מתן בוסטר, חיסון שלישי, אם וכאשר נחליט על כך בהתאם לקריטריונים הרפואיים היציבים והאמינים ביותר, אז ישראל תהיה ערוכה ומוכנה עם מלאי חיסונים לכולם".


(השר הורוביץ, אתמול)

אתמול, בפתיחת ישיבת סיעת מרצ בכנסת, איים הורוביץ על החברים באוצר ובממשלה, כי בלי פתרון למערכת עליה הוא אמון, הממשלה תתפרק. "בשלב זה אין שום התקדמות עם האוצר בנוגע לתקציב מערכת הבריאות. להיפך, הכל תקוע. אנשי אגף התקציבים מנסים לרמוס את קווי היסוד של הממשלה, שקבעו מדדים ברורים להבראת המערכת ולחיזוקה. אני רוצה להבהיר שאם לא נגיע עם האוצר לסיכומים ברורים על חיזוק תשתית המערכת, למשך שנים קדימה, יהיה פה משבר גדול מאוד. בלי פתרון למערכת הבריאות, לא נוכל להעביר תקציב".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן