מקדם ההדבקה ירד ל-0.97 | אמ"ן: "מגמת הירידה בתחלואה נעצרה"

באמ"ן העריכו בשבועות האחרונים כי מקדם ההדבקה ימשיך לעלות, אך על פי הדוח החדש, נראה כי הוא חוזר לרדת. מנתוני משרד הבריאות עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5.2%, וביממה האחרונה אומתו 4,624 חולים חדשים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/03/21 10:23 יח באדר התשפא

מקדם ההדבקה ירד ל-0.97 | אמ"ן: "מגמת הירידה בתחלואה נעצרה"
שוק הכרמל בתל אביב, אתמול, צילום: Miriam Alster/FLASH90

דוח אמ"ן שפורסם הבוקר (ג') מלמד כי בניגוד להערכות, מקדם ההדבקה משנה כיוון ויורד ל-0.97. בימים הבאים נראה אם מדובר בנתון חד פעמי בלבד או בתהליך. על הנתון המפתיע, אומרים באמ"ן כי "מגמת הירידה בתחלואה נעצרה בשעה שהיקפה עודנו גבוה - מספר החולים הקשים נותר גבוה יחסית - מעל 750 ומקדם ההדבקה נמצא בעלייה בשבועות האחרונים ונושק לאזור ה-1 בימים האחרונים". 

באמ"ן מזהירים גם מפני זן חדש של הנגיף שזוהה בניו יורק, "שהתפשט בה במהירות לאחרונה ואשר נושא מוטציה שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים. לאור קשרי האוכלוסיות והתעופה הענפים בין ישראל לניו יורק קיים סיכון ממוקד לכניסת הזן לישראל, ומומלץ לפעול לצמצומו".

בנוגע לחיסונים נגד הנגיף, אומרים במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, כי "התחסנות צפויה למנוע את מחלת הקורונה ובתוך כך גם נזקים ארוכי טווח של המחלה. בנוסף, מחקרים חדשים מעלים שהחיסונים יעילים מאוד במניעת הדבקה, בשיעור של עד 90%".

מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר, עולה כי עד כה, חוסנו 4,772,078 ישראלים במנה הראשונה, מהם 3,439,919 חוסנו גם במנה השניה. 

עד כה מתו מהמחלה הקשה 5,779 ישראלים. אתמול אומתו לנגיף 4,624 בני אדם נוספים, ומתוך 90,751בדיקות שנערכו, 5.2% חזרו חיוביות. בפועל ישנם 39,190 מאומתים לנגיף, ובבתי החולים מאושפזים 1,198 חולים, מתוכן 729 במצב קשה, 268 במצב קריטי ועוד 234 מונשמים. 

"החיסון למחלימים אינו באיחור"

משרד הבריאות שלח אמש הודעה רשמית לקופות החולים, ובה נכתב, כי החל מהבוקר ניתן לחסן מחלימים מקורונה בני ה-16 ומעלה שעברו שלושה חודשים מיום החלמתם. החלטת משרד הבריאות, מגיעה לאחר שלפני כשבועיים הצוות לטיפול במגפות נתן את המלצתו בנושא, למשרד הבריאות.

מנכ"ל המשרד, פרופסור חזי לוי, אמר הבוקר בראיון ל-103FM כי "החיסון למחלימים אינו באיחור, שקלנו את האפשרות לחסן אותם כאשר ראינו כי אספקת החיסונים תספיק גם לזה החלטנו לממש את החשיבה הזאת, החלטנו לחסן מיד. המחשבה הייתה מקצועית ולא טכנית, בדקו האם זה נכון מבחינת סרולוגית" 

https://www.youtube.com/watch?v=6EG-RXSSsAU

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן