דוח אמ"ן מתריע: מקדם ההדבקה ממשיך לעלות

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ממשיכים להתריע כי אם תימשך מגמת העלייה במקדם ההדבקה, שהגיע כבר ל-0.93, בתוך כשבוע תיתכן עליה חוזרת בתחלואה. לראשונה: הדבקה בקהילה של המוטציה מקליפורניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/21 12:47 יג באדר התשפא

דוח אמ"ן מתריע: מקדם ההדבקה ממשיך לעלות
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

דוח אמ"ן שמתפרסם היום (ה') מתריע מפני התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בישראל. מהדוח עולה כי מקדם ההדבקה ממשיך את מגמת הימים האחרונים ועלה ל-0.93. כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד ומדובר סימן לצמצום בהתפשטות המגפה, אך הנתון צפוי להמשיך ולעלות גם בימים הבאים.

חולה קורונה התמוטט בביתו ומת בבית החולים

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה אומרים כי עלייה מתמשכת במקדם ההדבקה, תוביל לכך שבתוך כשבוע תיתכן עליה חוזרת בתחלואה בשל הסרת המגבלות ותפוצתו הנרחבת של הוריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל. "זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים", הם אומרים, "ונראה כי הוא גם קטלני יותר בעד 30-70% ביחס לזן הנגיף המקורי".

צילום: ללא


משרד הבריאות פרסם היום, כי לראשונה אותר מקרה של הדבקה בקהילה בזן מקליפורניה של נגיף הקורונה, זאת בבדיקה אקראית. כמו כן, מספר נשאי הזן הדרום אפריקאי עלה ל-444 מאומתים.

ובתוך כך, חולה קורונה בן 26 התמוטט הבוקר (ה') בביתו בשכונת ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים. צוות מד"א שהוזעק לביתו ביצע בו החייאה שנמשכה בחדר ההלם במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים הדסה הר הצופים. מעט לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לאחר שמאמצי ההחייאה לא צלחו. קרוב משפחה סיפר כי הצעיר לא סבל ממחלות רקע, וככל הנראה לא חוסן.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, הציג הבוקר את נתוני המתחסנים שבידי משרדו, לפיהם עד היום התחסנו כ-4,600,000 אנשים במנת החיסון הראשונה, מתוכם 3.2 מיליון קיבלו את שתי המנות. אתמול התחסנו 123,000 ישראלים במתחמי החיסון של קופות החולים ומד"א.