משרד הבריאות לקופות החולים: חסנו מי שעברו שלושה חודשים מיום החלמתו

הודעה רשמית נשלחה אל קופות החולים והחל ממחר יוכלו להתחסן בני 16 ומעלה שעברו שלושה חודשים מהיום בו החלימו מנגיף הקורונה, ומי שתעודת המחלים שלו כבר אינה בתוקף. "המחלימים יקבלו מנת חיסון אחת על פי זימון מקופות החולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/21 19:51 יז באדר התשפא

משרד הבריאות לקופות החולים: חסנו מי שעברו שלושה חודשים מיום החלמתו
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות שלח הערב (ב') הודעה רשמית לקופות החולים, ובה נכתב, כי החל ממחר ניתן לחסן את בני ה-16 ומעלה שעברו שלושה חודשים מיום החלמתם ממחלת הקורונה. החלטת משרד הבריאות, מגיעה לאחר שלפני כשבועיים הצוות לטיפול במגפות נתן את המלצתו בנושא, למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי.

בהודעה נכתב כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות מומחים במשרד הבריאות. "המחלימים יקבלו מנת חיסון אחת על פי זימון מקופות החולים. במקביל משרד הבריאות הורה להמשיך ולהתרכז בחיסון בני ה-50 ומעלה (שמחוסנים כעת לכדי 87%) וכן להתרכז באלו שלא חוסנו בכל הגילים". 

לפני כשלושה שבועות פורסם מחקרו של פרופסור מיכאל אדלשטיין, אפידימיולוג מומחה מהפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, שבחן כיצד משפיעה מנה אחת של חיסון פייזר נגד קורונה על המחלימים מהנגיף. אדלשטיין מצא כי מנת חיסון אחת עוררה את המערכת החיסונית בקרב כל משתתפי המחקר שנדבקו בעבר בנגיף.

פרופסור אדלשטיין הסביר כי "מדובר בממצא שימושי עבור מקבלי החלטות שיוכלו לקבל החלטה האם לחסן את המחלימים מקורונה, ובכמה חיסונים". אדלשטיין הוסיף: "זה לא אומר שהם איבדו את ההגנה לאחר ההדבקה, אבל התגובה החזקה לחיסון אחד בלבד היא בהחלט מעודדת. נצטרך לתקף את זה על קבוצה גדולה יותר של אנשים".

המחקר שפורסם בכתב עת רפואי נחשב בעולם הרפואה, Eurosurveillance, נערך בבית החולים זיו בצפת על קבוצה של 514 עובדי צוות רפואי בני 19 עד 77. מדובר בקבוצה מעורבת של יהודים, דרוזים וערבים שרמות הנוגדנים שלהם לאחר החיסון הראשון נמדדו במשך 21 יום. 17 מתוכם אובחנו כחיוביים לקורונה כחודש עד 10 חודשים לפני קבלת החיסון.

כדי לבדוק את השפעת החיסון, נמדדו במחקר רמות הנוגדנים של כל הקבוצה גם לפני החיסון, והתגלה כי אותם 17 שחלו בעבר בקורונה, הגיבו בצורה טובה לחיסון וזה עורר את המערכת החיסונית שלהם בצורה מובהקת ואחידה.


(המתחסן ה-4 מיליון)