מנכ"ל משרד הבריאות: "הדיונים מושפעים ונגועים בבהלת הבחירות"

החלטות פתיחת המשק מוסכמות גם על ידי משרד הבריאות, אך פרופסור חזי לוי אומר, כי "מקווים שלא נצטרך ללכת אחורה. סגר רביעי עדיין לא יורד מהפרק". בנוגע לחיסונים הוא אומר: "אנחנו עדיין לא נמצאים בחסינות עדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/21 10:11 יח באדר התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: "הדיונים מושפעים ונגועים בבהלת הבחירות"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי התייחס הבוקר (ג') בראיון ל-103FM להחלטה על פתיחת המשק בשבוע הבא: "ההחלטות של הממשלה כרגע נמצא על דעתנו, מקווים שלא נצטרך ללכת אחורה. אנחנו רואים מה קרה בחג הפורים אבל את זה נראה רק בעוד עשרה ימים -שבועיים."

בנוסף סיפר לוי, כי יש הוא מבין שיש בהחלטות השפעה של מערכת הבחירות: "כולם סבורים שהדיונים מושפעים ונגועים בבהלת הבחירות, ללא ספק יושבים ומקבלים את ההחלטות שרים שכל אחד מייצג גם את עניינו על המשרד שהוא מופקד עליו והראיה שלו. יכול להיות שהדברים באים על פי אג'נדה או מחשבה פוליטית גם. קצב הפעימות הוחלט לפני חודש ב7 במרץ, אך עדיין מעורר חשש שהכול נפתח במקדם הדבקה 1."

"כרגע מחוסנים 4 מיליון בחיסון ראשון, ו-3 מיליון בחיסון שני. אך עדיין סגר רביעי לא יורד מהפרק, או הגבלות בצורה זו או אחרת לא יורד מהפרק." לוי גם התייחס להחלטה לחסן מחלימים, "החיסון למחלימים אינו באיחור, שקלנו את האפשרות לחסן אותם כאשר ראינו כי אספקת החיסונים תספיק גם לזה החלטנו לממש את החשיבה הזאת, החלטנו לחסן מיד. המחשבה הייתה מקצועית ולא טכנית, בדקו האם זה נכון מבחינת סרולוגית" 

מקדם ההדבקה עומד על 1, ובכל זאת הוחלט על פתיחת המשק. לוי הסביר כי "אנחנו עושים חישובים נוספים, ה-R אומר כמה אנשים חולה ידביק. אנחנו עדיין לא נמצאים בחסינות עדר. רק 30 אחוז מהצעירים מחוסנים. התחלואה אצל צעירים לא קלה כפי שסברנו בעבר, עדיין יכולה להיות קשה גם אם באחוזים נמוכים יותר."