מנכ"ל פייזר יגיע לארץ שבועיים לפני הבחירות

על רקע החשש ממחסור בחיסונים, מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלא, יגיע בעוד שבועיים וחצי לישראל - מספר ימים לאחר שמלאי החיסונים נגד קורונה של החברה צפוי להיגמר

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 21/02/21 20:57 ט באדר התשפא

מנכ"ל פייזר יגיע לארץ שבועיים לפני הבחירות
צילום: shutterstock

על רקע החשש ממחסור בחיסונים נגד קורונה של חברת פייזר, פורסם הערב (א') בחדשות 12, כי מנכ"ל חברת התרופות, אלברט מולא, צפוי להגיע לישראל ב-8 במרץ, עוד כשבועיים וחצי, ימים ספורים לאחר שהאספקה של חיסוני החברה בארץ צפוי להיגמר. ייתכן שהגעתו של מולא תלווה במשלוח של חיסונים נוספים.

ביקורו של מנכ"ל החברה צפוי להתרחש שבועיים לפני יום הבחירות. סיבת הביקור הרשמית היא שמטרת הגעתו של בורלא היא דיון בנושא מרכז הייצור של החברה בישראל, שעליו הכריז ראש הממשלה נתניהו לפני כשבוע.

מוקדם יותר היום משרד הבריאות עדכן את קופות החולים כי החיסונים מפייזר יאזלו בעוד שבועיים והאספקה שתגיע מחברת התרופות בקרוב, תשמש את מי שכבר קיבל את המנה הראשונה, כך על פי פרסום ב-N12. במקביל, משרד הבריאות הנחה את הקופות להתחיל לחסן עם החיסונים של חברת מודרנה. בהקשר לכך, בפגישה שנערכה בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי, נודע כי במרץ יגיעו לארץ מאות אלפי חיסונים נוספים של חברת התרופות מודרנה.

עד כה התחסנו בישראל 4,250,643 איש בחיסון נגד קורונה, מהם 2,881,825 קיבלו גם את המנה השנייה. ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום בתדרוך לעיתונאים כי החיסון הוא הפתרון לתחלואה ודחק בציבור להתחסן: "הפיתרון לתחלואה הוא החיסון. לכו להתחסן - בכל גיל, בדגש על נשים בהריון, בדגש על אוכלוסיה מעל גיל 50. החיסול יעיל ומגן והוא עדיף לאין ערוך על פני המחלה, זה ברור לכולנו".