משרד הבריאות: חיסוניי פייזר יאזלו תוך שבועיים

קופות החולים עודכנו כי החיסונים לקורונה מפייזר יאזלו תוך שבועיים והמשלוח הבא של החברה לארץ ישמש את מי שכבר קיבל מנה ראשונה | הקופות גם הונחו להתחיל לחסן בחיסון של מודרנה, ונודע שאספקה נוספת של החברה תגיע במרץ

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 21/02/21 18:05 ט באדר התשפא

משרד הבריאות: חיסוניי פייזר יאזלו תוך שבועיים
חיסוני פייזר, צילום: shutterstock

מחסור בחיסונים? משרד הבריאות עדכן היום (א') את קופות החולים כי החיסונים מפייזר יאזלו בעוד שבועיים והאספקה שתגיע מחברת התרופות בקרוב, תשמש את מי שכבר קיבל את המנה הראשונה, כך על פי פרסום ב-N12. במקביל, משרד הבריאות הנחה את הקופות להתחיל לחסן עם החיסונים של חברת מודרנה. בהקשר לכך, בפגישה שנערכה בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי, נודע כי במרץ יגיעו לארץ מאות אלפי חיסונים נוספים של חברת התרופות מודרנה.

ההודעה על המחסור בחיסונים מעלה חשש לגבי האפשרות של מיליון וחצי ישראלים שטרם התחסנו, לקבל את החיסון נגד קורונה. עם זאת, נראה כי לא מדובר בקריאת מצוקה מדומה במטרה להעלות את הביקוש לחיסונים‎, ובמשרד הבריאות הדגישו שנעשים מאמצים מול פייזר, אך עדיין לא ברור אם אכן יצליחו להגדיל את כמות החיסונים.

אספקת החיסונים מחברת התרופות מודרנה תגיע גם השבוע וגם במרץ, אך ככל הנראה לא מדובר בכמות גדולה ומספקת. בתוף כך, נודע כי חלק מהמנות של מודרנה יישמרו לטובת חיסון עובדים פלסטינים, וחלק נוסף - לחיסון מחלימים, ככל הנראה במנה אחת. תיעדוף המחלימים ייעשה גם הוא על פי גיל.

ב-N12 פורסם כי בכירים במערכת הבריאות אמרו: "כדאי להתחסן בהקדם כי כל הקודם זוכה. כי יש סיכוי שלא יישארו חיסונים. כרגע חלק מהמשלוח יילך קודם כל למי שכבר קיבל מנה ראשונה. כרגע עם המשלוח הבא של פייזר נגיע למיליון חיסונים אך יהיו עוד מיליון וחצי שלא יחוסנו".

עד כה התחסנו בישראל 4,250,643 איש בחיסון נגד קורונה, מהם 2,881,825 קיבלו גם את המנה השנייה. ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום בתדרוך לעיתונאים כי החיסון הוא הפתרון לתחלואה ודחק בציבור להתחסן: "הפיתרון לתחלואה הוא החיסון. לכו להתחסן - בכל גיל, בדגש על נשים בהריון, בדגש על אוכלוסיה מעל גיל 50. החיסול יעיל ומגן והוא עדיף לאין ערוך על פני המחלה, זה ברור לכולנו".

(מסיבת עיתונאים בנושא התו הירוק, בהשתתפות שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין)