מערכת החינוך סגורה עד יום חמישי | קבינט הקורונה יכונס הערב לדיון נוסף

שרי קבינט הקורונה אישרו את המשך סגירת מערכת החינוך ביומיים נוספים, אך היא עשויה להיפתח כבר ביום חמישי בבוקר, בערים הירוקות והצהובות בלבד. ראשי מועצות אזוריות לנתניהו: "אפשר חידוש פעילות בפעוטונים ובגני הילדים". הערב יעלה הנושא לדיון נוסף

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/21 07:33 כז בשבט התשפא

מערכת החינוך סגורה עד יום חמישי | קבינט הקורונה יכונס הערב לדיון נוסף
צילום: Hadas Parush/Flash90

שרי קבינט הקורונה אישרו אתמול בערב במשאל טלפוני את הארכת התקנות בדבר סגירת מערכת החינוך, למעט החריגים המאושרים כיום, ביומיים נוספים עד ליום חמישי הקרוב בשעה 07:00. בתום התייעצות ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים, הוחלט על פתיחת מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות בחמישי בבוקר ובשינוי מההחלטה המקורית. מדובר על מעונות וגנים עד כיתה ד' בלבד, ונראה כי כיתות י"א-י"ב לא יחזרו ללימודים. הדבר יעלה לדיון בקבינט הקורונה הערב בשעה 18:00.

נתניהו: נציג מתווה רמזור משולב עם אחוז המתחסנים

שר הביטחון בני גנץ אמר לאחר הדיון: "נקבל מחר החלטה על פתיחה של מערכת החינוך באופן דיפרנציאלי לפי רמות התחלואה", והתייחס גם לתו הירוק: "סיכמתי עם ראש הממשלה כי מחר נכנס את קבינט הקורונה ונציג תוכנית פעולה מיידית להפעלת התו הירוק בכדי שנוכל לפתוח את הכלכלה באופן בטוח לצד קידום פעולות להגברת קצב ההתחסנות".

בתום התייעצות שקיים מוקדם יותר אתמול נתניהו, עם גנץ, שר הבריאות אדלשטיין, שר החינוך גלנט ומומחי משרד הבריאות בעניין התפשטות המוטציה הבריטית והשלכותיה, הוחלט בהסכמה, כי בשל ההערכות המבהילות שהמומחים השמיעו עוד בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון בתרחיש שבו הלימודים יתחדשו באופן נרחב - מערכת החינוך לא תפתח הבוקר וכי ההתייעצויות בנושא יימשכו.

ראשי המועצות האזוריות פנו אתמול לנתניהו, בבקשה להורות על חידוש הפעילות בפעוטונים ובגני הילדים ועל חידוש הלימודים בכיתות א'-ו' בישובים המוגדרים ירוקים וצהובים, ובנוסף דרשו את הרחבת מערכי ההסעות לתלמידים כדי לצמצם את מספר הנוסעים בכל אוטובוס תלמידים.

"בהכירנו את הנתונים, אנו פונים אליכם בבקשה לאשר את חידוש הפעילות בפעוטונים ובגני הילדים ובכיתות א-ו, ביישובים המוגדרים ירוקים וצהובים", כתבו. "אנחנו משוכנעים כי אישור כזה לא יסכן את בריאות התושבים ויאפשר חזרה הדרגתית וזהירה לשגרה".

עוד הם כתבו כי "על-פי נתוני הרמזור הנכונים להיום, מתוך 54 מועצות אזוריות: 0 אדומות; 5 כתומות; 13 צהובות; 36 ירוקות. מתוך 1021 יישובים בתוך המועצות האזוריות: 52 אדומים; 58 כתומים; 137 צהובים ו- 774 ירוקים. הנתונים ברורים: רוב היישובים במועצות האזוריות ירוקים וצהובים וניתן להחזיר את מערכת החינוך לפעילות תחת המגבלות".

ראשי המועצות הדגישו כי האישור לחידוש הפעילות יינתן לכול יישוב בנפרד, על פי מצב התחלואה בו, ולא בחלוקה למועצות כמקשה אחת. היישובים במועצות מפוזרים ויש הבדלים ברמת התחלואה ובהיקף המתחסנים. "נכון יהיה", הם סיכמו, "להסמיך את ראשי המועצות ואת מנהלי מוסדות החינוך להחליט אילו מוסדות ייפתחו, על פי הנתונים שבידיהם". בנוסף, "אנחנו גם מבקשים כי לנוכח האופי המיוחד של מערכת החינוך במועצות האזוריות, תאשר הממשלה את הרחבת מערכי ההסעות לתלמידים, כדי לאפשר את צמצום מספר הנוסעים בכול אוטובוס תלמידים"

"מתווה רמזור משולב עם אחוז המתחסנים"

ראש הממשלה הבהיר אתמול, כי הפתיחה תיעשה בזהירות ובאיטיות: "נפתח בזהירות רבה מאוד את החינוך לגיל הרך בחלק מהמקומות, בהמשך נעבור למסחר ולתרבות ולדברים אחרים". נתניהו אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים עם ראש ממשלת יוון המבקר בישראל. נתניהו הבטיח כי "נפתח בזהירות את החינוך בימים הקרובים באזורים הירוקים והצהובים, נפתח את היתר בהדרגה על ידי הנהגת רמזור משולב - גם של תחלואה וגם של שיעור החיסונים".

לדבריו, "זה יאפשר לנו לפתוח את יתרת החינוך, הכלכלה והתרבות בזהירות. רק ישראל יכולה לעשות מה שאנחנו עושים". נתניהו אמר כי "יש לנו מגפה חדשה, מוטציה - לפחות 50% יותר מהירה ואולי פי כפליים או שלושה והיא מכה בעוצמה. כרגע יש לנו עומס כמעט מקסימלי בבתי החולים ולכן צריך לנהוג בזהירות. אין לנו מרווח, לכן אנחנו נזהרים".

"יש לנו מיליוני חיסונים ואנחנו רצים קדימה לחסן את האוכלוסיה", המשיך נתניהו. "אנחנו מוציאים דרכון ירוק שמאפשר לנו לפתוח בשלבים. אם לא נפעל כך, נקבל אסונות שמקבלים במדינות אחרות - ואני לא רוצה אלפי מתים נוספים". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן