נתניהו השיב לאישומים נגדו - ועזב את בית המשפט

לאחר שהדיון נדחה בשל הסגר, הגיע הבוקר ראש הממשלה לבית המשפט המחוזי בירושלים, השיב לאישומים נגדו, ולאחר מכן עזב את המקום באישור השופטת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/02/21 08:22 כו בשבט התשפא

נתניהו השיב לאישומים נגדו - ועזב את בית המשפט
נתניהו. בשל הנחיות הקורונה - התמונה לא תשוחזר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בבית המשפט המחוזי בירושלים החל הבוקר (ב') השלב המרכזי במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: הדיון בתשובות לאישומים - הכפירה בהאשמות, לוח הזמנים להמשך המשפט והעדויות הארוכות. ראש הממשלה קרא אמש לתומכיו שלא להגיע לבית המשפט בשל התפשטות הקורונה, אך מספר מפגינים כבר נמצאים מחוץ למקום. 

מספר המשתתפים באולם מוגבל ל-27, וכדי לאפשר לכל הצדדים המשתתפים להכניס את נציגיהם לדיון תוך שמירה על מרחק נאות, נוצר אולם חדש בקומה השלישית של בית המשפט, כשלמעשה מדובר באיחוד של שני אולמות ולשכה משפטית.

בסוף הדיון שייארך מספר שעות, צפויים השופטים לבקש מהסנגורים ומהתובעים לקבוע את הדיונים הבאים בתיקים השונים, בתדירות של שלושה דיונים, בימים שונים במהלך השבוע.

ההאשמות נגד נתניהו

תיק 1000 - פרשת המתנות. כתב האישום נגד ראש הממשלה הוא בגין מרמה והפרת אמונים, כאשר לפי הטענה, נתניהו קיבל במשך השנים מתנות בשווי 690 אלף שקלים מידידיו ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, וקידם את האינטרסים הכלכליים והאישיים של השניים.

תיק 2000 - נתניהו-מוזס. האישום הוא על מרמה והפרת אמונים. כתב האישום טוען כי נתניהו קיים מספר שיחות עם בעלי ידיעות אחרונות נוני מוזס, כשבאחת מהן הציע לו מוזס שינוי של הסיקור בעיתון בתמורה לחקיקת חוק ישראל היום, דבר שייטיב כלכלית עם מוזס.

תיק 4000 - בזק-וואלה. אישום לשוחד, מרמה והפרת אמונים. נטען כי בין נתניהו לשאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת בזק, התנהלה מערכת יחסים של "קח ותן", כאשר במספר מקרים נתניהו בעל לטובת האינטרסים של אלוביץ, שבתמורה העניק אייטמים וסיקורים חיוביים עבור נתניהו באתר וואלה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן