מערכת החינוך תישאר סגורה לפחות עד יום חמישי

שרי קבינט הקורונה אישרו את המשך סגירת מערכת החינוך ביומיים נוספים, אך היא עשויה להיפתח כבר ביום חמישי בבוקר, בערים הירוקות והצהובות בלבד. מחר יעלה הנושא לדיון בקבינט הקורונה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/02/21 21:51 כו בשבט התשפא

מערכת החינוך תישאר סגורה לפחות עד יום חמישי
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: shutterstock

שרי קבינט הקורונה אישרו הערב (ב') במשאל טלפוני את הארכת התקנות בדבר סגירת מערכת החינוך (למעט החריגים המאושרים כיום) ביומיים נוספים עד ליום חמישי, ה-11.2.21 בשעה 07:00. בהמשך דווח בחדשות 12 כי מסתמן שמערכת החינוך תיפתח, בערים המוגדרות ירוקות וצהובות, ביום חמישי בבוקר, והדבר יעלה לדיון בקבינט הקורונה מחר.

נתניהו: נציג מתווה רמזור משולב עם אחוז המתחסנים

כזכור, בתום התייעצות שקיים מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון גנץ, שר הבריאות אדלשטיין, שר החינוך גלנט ומומחי משרד הבריאות בעניין התפשטות המוטציה הבריטית והשלכותיה, הוחלט בהסכמה שמערכת החינוך לא תפתח מחר וכי ההתייעצויות בנושא יימשכו.

עיקר הדיון נסוב על הלמידה ביישובים הכתומים והאדומים, בצל הביקורת שהוטחה במתווה שהציגו במשרד הבריאות ללמידה ביישובים אלו, במרחבים פתוחים בלבד ובקבוצות קטנות מאוד, בטענה כי הוא איננו ישים. 

נכון לעכשיו, טרם נקבע מועד לכינוס הממשלה לדיון בנושא, על אף שאמש, לאחר הדיון בממשלה, נקבע כי הוא יתחדש היום. ייתכן כי הממשלה תתכנס הערב אך כלל לא בטוח שהדבר יקרה, וזה תלוי בהסכמות אליהם יגיעו נתניהו וגנץ בקשר למתווה פתיחת הלימודים.

"מתווה רמזור משולב עם אחוז המתחסנים"

מוקדם יותר הערב הבהיר ראש הממשלה כי הפתיחה תיעשה בזהירות ובאיטיות: "נפתח בזהירות רבה מאוד את החינוך לגיל הרך בחלק מהמקומות, בהמשך נעבור למסחר ולתרבות ולדברים אחרים". נתניהו אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שקיים עם ראש ממשלת יוון המבקר בישראל. נתניהו הבטיח כי "נפתח בזהירות את החינוך בימים הקרובים באזורים הירוקים והצהובים, נפתח את היתר בהדרגה על ידי הנהגת רמזור משולב - גם של תחלואה וגם של שיעור החיסונים".

לדבריו, "זה יאפשר לנו לפתוח את יתרת החינוך, הכלכלה והתרבות בזהירות. רק ישראל יכולה לעשות מה שאנחנו עושים". נתניהו אמר כי "יש לנו מגפה חדשה, מוטציה - לפחות 50% יותר מהירה ואולי פי כפליים או שלושה והיא מכה בעוצמה. כרגע יש לנו עומס כמעט מקסימלי בבתי החולים ולכן צריך לנהוג בזהירות. אין לנו מרווח, לכן אנחנו נזהרים".

"יש לנו מיליוני חיסונים ואנחנו רצים קדימה לחסן את האוכלוסיה", המשיך נתניהו. "אנחנו מוציאים דרכון ירוק שמאפשר לנו לפתוח בשלבים. אם לא נפעל כך, נקבל אסונות שמקבלים במדינות אחרות - ואני לא רוצה אלפי מתים נוספים". 


(נתניהו בישיבת הממשלה אמש)

בהמשך דבריו עקץ את שר הביטחון גנץ: "להפסיק לצעוק 'לפתוח לפתוח' כל הזמן, לפעול בצורה אחראית - אני מבקש זאת מחבריי בקואליציה ובממשלה". בשעה זו מתקיים אצל ראש הממשלה דיון המשך בנושא הקורונה, בהשתתפות שר הביטחון, שר הבריאות, שר החינוך, שרת התיירות, ראש המל"ל ובכירי משרד הבריאות.