מנכ"ל משרד הבריאות על החמרת מצב התחלואה: "לא תהיה ברירה אלא להטיל מגבלות על הציבור"

פרופסור חזי לוי התייחס למצב התחלואה ההולך ומחמיר, ומודה כי ההחלטות כיצד לפעול אינן פשוטות. בנוסף הודיע כי על אף המצב יותרו הפעלת קייטנות, אך מחנות הקיץ לא ייפתחו

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/20 09:48 ג בתמוז התשפ

מנכ"ל משרד הבריאות על החמרת מצב התחלואה: "לא תהיה ברירה אלא להטיל מגבלות על הציבור"
חזי לוי, צילום: משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות החדש, פרופסור חזי לוי, התראיין לכאן 11 והתייחס לכלל הנושאים הקשורים אליו מאז כניסתו לתפקיד. כשנשאל האם הופקו לקחים במשרד מאז גל התחלואה הראשונה הודה לוי כי "לא הכל מתקתק, יש הרבה דעות לכאן ולכאן". הוא מודה כי קיימים הרבה חילוקי דעות כיצד לנהל את המשבר בצורה נכונה: "אנחנו הולכים על חבל דק. מצד אחד הרצון למנוע מהכבדה על האוכלוסייה, מצד שני –הרצון לשמור על הבריאות ולמנוע הדבקה. מספר פעמים ביום אנחנו מנתרים את מה שקורה ביישובים ושוקלים שיקולים מקצועיים".

בנוסף אמר לוי כי לדעתו אם מצב התחלואה יוסיף לגדול אמר: "לא תהיה ברירה אלא להטיל מגבלות על הציבור". מנגד עדכן המנכ"ל כי בשלב זה "נתיר קייטנות, את מחנות הקיץ לא נפתח", זאת כל עוד המצב לא יחמיר. בנוסף התייחס גם אישור בקריאה ראשונה של הכנסת להשיב את איכוני השב"כ על ניידי האזרחים: "אני מודע לקושי, אבל אנחנו נמצאים במלחמה על חיי אדם".

נושא נוסף שעליו נשאל הוא החלטתו התמוהה להסתפק בנזיפה כנגד המשנה שלו פרופסור איתמר גרוטו שהעניק אישור כניסה מיוחד למיליארדר טדי שגיא, שחזר מחו"ל ללא דרישה להיכנס לבידוד. לדעת לוי הפרשה הזו אינה פגעה באמון הציבור במשרד הבריאות ואף הסביר את עמדתו: "הייתה פה טעות בשיקול הדעת אבל לא הייתה פרוטקציה. הוא טעה וכך קבעתי. קיבלתי את התנצלותו".