שר הבריאות: " נכריז על אזורים אדומים, לא נגיע בשלב זה לסגר טוטאלי"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, בביקור במחלקת קורונה תת קרקעית בבית החולים "שיבא", בישר על קליטת 190 סטודנטים מתוך 273 תקנים, לביצוע חקירות אפדימיולוגיות. "אנחנו נערכים לתרחישים קשים, בתקווה שלא נגיע לכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/20 13:22 א בתמוז התשפ

שר הבריאות: " נכריז על אזורים אדומים, לא נגיע בשלב זה לסגר טוטאלי"
יולי אדלשטיין , צילום: ללא

שר הבריאות יולי אדלשטיין,  מכנס בשעה זו מסיבת עיתונאים בה יתייחס למצב הקורונה בישראל. אדלשטיין הציג בתחילה את ההכנות של בית החולים שיבא, לפתיחת מחלקת קורונה חדשה. "המקום החדש הוא מבודד ומותאם לכך שיהיה פגיעה מינימלית בצוות הרפואי שיטפל בחולים" אמר אדלשטיין. "אנו נערכים לתרחישים הקשים ביותר, בתקווה שלא יבואו. אבל אנחנו לא רק מקווים אנו עושים ופועלים לשטח את העקומה שהחלה לעלות בימים האחרונים. היום אנחנו בממוצע 15 אלף בדיקות ליום, כשלפני חודש היינו רק על 3 בדיקות".     

"אבל זה רק השלב הראשון", הכריז אדלשטיין "אנו קולטים תקנים 40 לעובדי מעבדות נוספים ועמלים שהתשובות של הבדיקות יגיעו בזמן קצר יותר". אדלשטיין מסייג ואומר שהתהליך עוד ארוך, וכי יש להכשיר את האנשים ולתת להם משכורת נאותה. "אני שמח לבשר, ש-190 סטודנטים לרפואה בשלבים מתקדמים התקבלו להיות חלק מאלו שיערכו חקירות האפידמיולוגיות. אנחנו נערכים לתרחישים קשים, בתקווה שלא נגיע לכך". 

אדלשטיין התייחס לכך שוועדת השרים צפויה לתת הכרזה הערב על אזורים מוגבלים חדשים: "יכול להיות שעוד במהלך היום נודיע על אזורים מסוימים כאזורים אדומים, אבל לא נגיע בשלב זה לסגר טוטאלי. מבקש מהתושבים לקבל זאת בסבלנות. המטרה היא לקטוע את שרשרת ההדבקה, ואני מודה לרשויות המקומיות על שיתוף הפעולה בעניין".