פרשת גרוטו נגמרה בנזיפה בלבד

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, נתן אישור חריג לאיש העסקים טדי שגיא להיכנס ללא צורך בבידוד. בעוד שבר סימן טוב רמז כי על גרוטו להתפטר, המנכ"ל החדש הסתפק בנזיפה: "אני מוצא לנכון להעיר לך על דרך הטיפול שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 16:16 כט בסיון התשפ

פרשת גרוטו נגמרה בנזיפה בלבד
איתמר גרוטו, צילום: פלאש 90

לפני שלושה שבועות נחת איש העסקים והמיליארדר טדי שגיא בישראל מבלי להידרש להיכנס לבידוד כנדרש לפי הנחיות משרד הבריאות. שגיא קיבל אישור מיוחד לדבר מהפרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. בתגובה ראשונית למקרה שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה למנכ"ל המשרד הקודם משה בר סימן טוב לבדוק את הנושא. אדלשטיין: "פגיעה קשה באמון הציבור. לא אנהג בסלחנות".

הסוגיה עברה לטיפולו של מנכ"ל הבראיות החדש פרופסור חזי לוי, שבחר לנהוג בסלחנות לאירוע. לוי הסתפק בלתת נזיפה בלבד לגרוטו ושלח לו מכתב על הנעשה: "אני מוצא לנכון להעיר לך על דרך הטיפול שלך במקרה זה. טיפולך היה מוטעה. בקשה חריגה מסוג זה יש לבחון בצורה קפדנית. בייחוד בתקופה שבה משרד הבריאות משקיע מאמצים כבירים בהטמעת המסר של חשיבות כיבוד הכללים המיוחדים לימי קורונה, שהבידוד, כידוע, הוא ראש וראשון להם".

לסיום סיכם במכתבו: "אחרי שבחנתי את הדברים החלטתי לקבל את את התנצלותך ולא לנקוט צעדים נוספים נגדך. אבקש עם זאת שתקפיד הקפדה יתרה על כך שלהבא הדברים לא יישנו". עוד קבע המנכ"ל החדש כי מעתה לאישורים חריגים יתקבעו הנחיות ברורות. ההחלטה של לוי שונה מאיך שקודמו חשב שיש לטפל בנושא בחומרה יתרה. בר סימן טוב כתב בשבוע שעבר לגרוטו" "אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי".