יום הזיכרון חנוך דאום בפייסבוק: "עצוב שבכלל צריך להסביר את זה"

ארגון לוחמים לשלום הציע לחנוך דאום לבוא להשתתף ב'טקס יום הזיכרון האלטרנטיבי' למשפחות שכולות משני הצדדים ביום הזיכרון | חנוך ענה להם "תוקעים אצבע בעין לחברה הישראלית"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/05/22 15:36 א באייר התשפב

חנוך דאום בפייסבוק: "עצוב שבכלל צריך להסביר את זה"
חנוך דאום, צילום: צילום מסך n12

הקומיקאי ואושיית הרשת חנוך דאום, שידוע בתור אחד שלא מסתיר את דעותיו על סוגיות פוליטיות במדינה והצית ויכוחים נוקבים ברשתות החברתיות לא פעם, שיתף היום (ב') דו שיח בו הוא נשאל על ידי מארגני 'טקס יום הזיכרון האלטרנטיבי' למשפחות שכולות משני הצדדים אם הוא ירצה לבוא ולהשתתף.

חנוך ענה למארגנים כי לדעתו המושג משפחות שכולות משני הצדדים כלל לא קיים: "עצוב בעיני שצריך בכלל להסביר את זה: אם לוחם צה״ל נהרג בקרב עם מחבלים שהיו בדרך לפיגוע, משפחתו היא משפחה שכולה, אבל המשפחה של המחבלים היא משפחה של מחבלים". עוד הוסיף ואמר כי לקיים את הטקס שדווקא ביום הזיכרון לחללי צה"ל זה "אצבע בעין" לחברה הישראלית.

נזכיר כי לפני שנתיים, בעקבות עתירת ארגון 'לוחמים לשלום' נגד החלטת ראש הממשלה ושר הביטחון דאז נתניהו, שאסר על כניסת פלסטינים ל'טקס יום הזיכרון האלטרנטיבי', שמארגן הארגון, בהשתתפות בני משפחות שכול ישראלים ופלסטיניים, הורה בג"ץ למדינה לאשר את כניסת בני המשפחות לטקס בישראל.

עוד קבע בג"ץ כי רק מי שיש לגביו 'מניעה ביטחונית פרטנית', לא ייכנס לגבולות המדינה. כזכור, ארגון לוחמים לשלום מקיים את הטקס מדי שנה, ובשנים האחרונות שר הביטחון אוסר את כניסת בני המשפחות הפלסטיניים לטקס, ובג"ץ מחייב אותו לאשר את כניסתם.