חנוך דאום פונה ללב שלכם: "סיכוי גבוה שהיא תוכל לחזור ללכת"

העיתונאי פנה בבקשה חריגה לעוקביו וביקש לעזור לסאני, שהפכה לנכה אחרי תאונה: "בחייה הקודמים הייתה מאמנת כושר חזקה וקשוחה והיום למרבה הצער - היא מרגישה שבר כלי". עוד הוא כתב ברגש: "כול המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 21:54 כ באדר ב'

חנוך דאום פונה ללב שלכם: "סיכוי גבוה שהיא תוכל לחזור ללכת"
דאום, צילום: מארק ניימן / לע"מ

העיתונאי ואושיית הרשת חנוך דאום נוהג לשתף את עוקביו בחשבון הפייסבוק במחשבות ודעות על המציאות שלנו כאן בישראל. לעתים הוא מפתיע עם רשומה מעט שונה, והערב (ד') הוא עשה זאת עם בקשה שונה מאוד, ונוגעת ללב.

"אולי תיפול בחלקכם זכות לעשות מצווה משנת חיים", פתח דאום וכתב. "בשבועות האחרונים אני מצלם סדרה לתאגיד, אספר עליה בהמשך (היא מאוד מרגשת), אבל אני מבקש לחרוג ממנהגי ולפנות אליכם כעת בבקשה לגבי סאני, אחת המשתתפות המקסימות שהכרתי בצילומים".

דאום כתב שוב שהוא חורג ממנהגו: "אני בדרך כלל נמנע מסוג כזה של פניות כי כמעט אין לדבר סוף, אבל סאני המקסימה היא מקרה מיוחד של אישה שההבדל בין החיים הבאמת טובים שיכולים וצריכים להיות לה לבין חייה הקשים מאוד שיש לה כעת, הוא סיוע של אדם אחד טוב שיסכים לעזור לה ולקחת אותה אחת לשבוע לטיפול רפואי. זה נשמע שאני מגזים, אבל זה בדיוק מה שקורה - היא ממש כפסע בין חיים שהם גהנום מתמשך, לחיים בריאים, משמחים וטובים. ויש סיכוי שבסטטוס הזה נתחיל לעשות את השינוי שהיא כה זקוקה לו".

"מאז היא נכה. שלא תדעו מצרות"

דאום המשיך וחשף, לא באריכות רבה מדי את פרטי הסיפור. "לא אלאה בכל הפרטים של הסיפור המצמרר של סאני, אבל הייתה לה תאונה מחרידה לפני כשנתיים, מאז היא נכה. היא לא יכולה ללכת, יש גם פגיעה באחת הידיים, שלא תדעו מצרות.

"סאני מגדלת לבד ובאהבה את שני ילדיה, אבל היא עושה זאת בקושי גדול ובדחק. היא איבדה את מקור לחמה ובמידה מסויימת גם את האמונה שלה בעצמה. בחייה הקודמים הייתה מאמנת כושר מצליחה, חזקה וקשוחה (במכון בו עבדה כינו אותה פוטין…), והיום למרבה הצער ובמובנים רבים- היא מרגישה שבר כלי. אין לה משפחה שיכולה לתמוך בה (לא אכנס לפרטים), וגם חבריה- סוג של נטשו אותה עם הזמן. היא לבד".

עכשיו למה אני פונה אליכם? כי לסאני יש סיכוי טוב לצאת מהנכות, ממש להחלים. היא חזקה והרופאים מאמינים בה. הבעיה היא שהיא לא הולכת לפיזיותרפיה, כי זה מסובך לה מדי. היא כל השבוע בבית, מתקשה מאוד לצאת ואת היציאה היחידה היא שומרת לילדים.

"כל מה שצריך זה אדם שייקח ויחזיר אותה"

דאום קיצר את הסיפור והדגיש את הנקודה החשובה: "אם יהיה לסאני מישהו/מישהי (או כמה מתנדבים ברוטציה) שיקח ויחזיר אותה מהטיפולים פעם אחת (או אולי שתיים) בשבוע, היא בסופו של תהליך, בסיכוי גבוה תוכל לחזור ללכת, ולהיות האישה שהיא רוצה להיות והאימא שמגיע לשני הילדים המקסימים שלה שהיא תהיה".

"סאני גרה בעפולה והטיפולים הם בימי חמישי. כל מה שצריך זה אדם שייקח ויחזיר אותה, אולי גם יעשה איתה קניות על הדרך. אגב - סאני אישה מקסימה ומצחיקה מאוד אבל לדעתי לא מצליחה בסבך הבירוקרטי לקבל דברים שמגיעים לה - גם בנושא זה סיוע יעזור".

לסיום, אם גם אתם רוצים לנסות ולעזור, דאום פרסם את שמו של איש הקשר שיענה לפניות שלכם. "אני ארשום כאן את הטלפון של נתנאל. נתנאל הוא בחור מקסים (גם הוא אדם עם מגבלה, איש נדיר, אקטיביסט שפועל רבות בנושא), שהיה גם הוא בצילומים והסכים לעזור לנו - הוא יקבל את הפניות של מי שמרגיש שהוא יכול לעזור, וידבר אתכם, כי צריך לאתר פה מישהו שבאמת גר באזור, אחד (או אחת) שגם יוכל להתמיד וכמובן - לא חלילה איזה מופרע או מישהו שמחפש משהו רומנטי, כי זה באמת לא העניין פה… זה המספר של נתנאל הצדיק שימיין את הפניות שלכם ויעזור לזה לקרות: 050-552-2995".

"בואו ננסה לעשות משהו טוב. מדובר באחד מאותם מקרים שאפשר לעשות מצווה קטנה שממש תציל חיים.
וכול המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן