בני עקיבא נגד ההשתמטות

תנועת הנוער הדתית לאומית הצטרפה ל"פורום חובת השירות" המתנגד לפטור‎ ‎המוענק לחרדים משירות צבאי. בני עקיבא: תומכים ברעיון

חדשות כיפה אורי פולק 18/01/11 00:00 יג בשבט התשעא

בני עקיבא נגד ההשתמטות
אילוסטרציה: דובר צהל, צילום: אילוסטרציה: דובר צהל

האם דווקא תנועת "בני עקיבא" מתגייסת לחזית המאבק נגד השתמטות החרדים מצה"ל? עמוד הפייסבוק של‎ ‎הפורום "פורום‎ ‎חובת השירות", גוף שהוקם ביוזמה של כ-35 ארגונים הקוראים לשיוויון בנטל השירות‎ ‎בצה"ל, מציג את שמה של תנועת הנוער הדתית-לאומית כמי שחברה ושותפה למאבק.

"פורום חובת השירות" החל הבוקר (ג) ב"מסע אלונקות" בן שלושה ימים מבסיס הקליטה‎ ‎והמיון בתל השומר ועד לבית ראש הממשלה בירושלים, המשותף גם לתנועת "בני עקיבא".‎כאלף בני אדם שותפים למסע, נכון לעכשיו, כשבפורום מעריכים כי כמות הצועדים תגדל ביממה הקרובה. הצועדים מוחים, בין היתר, גם נגד "חוק טל" אשר מנציח לדבריהם את‎ ‎"אי השיוויון בחברה הישראלית".

ב"פורום חובת השירות" ציינו כי גם "בני עקיבא" מעורבת באופן עקרוני במאבק, אלא שבשיחה עם כיפה אמר אחד ממשתתפי הצעדה כי הוא "לא מבחין בחניכי התנועה הצועדים‎ ‎בשטח, לפחות לא באופן מוצהר עם מדי התנועה". בין הצועדים בולטים פעילים מטעם‎ ‎תנועת השמאל הלאומי ונוער מפלגות "העבודה" ו"מר"צ".

בעקבות פניית כיפה נמסר מטעם בני עקיבא כי התנועה "נתנה את הסכמתה לרעיון הכללי לפיו על כל אזרחי ישראל לקחת חלק בנטל, הרעיון נכון לגבי כל האזרחים במדינת ישראל, חילונים, דתיים וחרדים. מבלי להתייחס לשאלה מי עומד מאחורי הרעיון ומה מניעיו".