קובי אוז: הופעות למחוסנים בלבד - פיקוח נפש

על רקע התנגדות חלק מהאמנים לאפשר כניסה למחוסנים בלבד להופעותיהם, הזמר קובי אוז יוצא באמירה נחרצת כי הוא אינו מוכן לקחת על מצפונו התדבקות בקורונה של איש מהקהל שבא לשמוע אותו

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/03/21 19:12 יח באדר התשפא

קובי אוז: הופעות למחוסנים בלבד - פיקוח נפש
קובי אוז, צילום: פלאש 90

יוצרים ואומנים רבים התייחסו לפתיחת עולם התרבות לצד מגפת הקורונה, בנוגע לאי מתן אפשרות ללא מתחסנים להיכנס למופעי התרבות, על פי מתווה התו הירוק. לאחר שרשף לוי אמר שיכניס להופעות הסטנד-אפ שלו גם לא מחוסנים, הזמר והיוצר קובי אוז מביע את תמיכתו במתווה משרד הבריאות ואומר כי "הופעה בפני אנשים עם התו הירוק או על פי התו הסגול - היא מאמץ בטיחותי ראוי בעיני".

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, סולן להקת טיפקס מסביר את תפיסתו לגבי אחריותו על הקהל שבא להופעותיו, גם, ואולי בייחוד, בתקופת קורונה: "עד כמה אנחנו האמנים אחראים על שלומו של הקהל שבא לראות אותנו? שאלה שווה. כשטיפקס ניגנה על הבמה בפסטיבל ערד ושלושה צעירים נלחצו להיכנס ונהרגו - הם נמחצו כי המפיקים מכרו יותר מדי כרטיסים יחסית לגודל המתחם. אנחנו לא ידענו מזה וגם היינו פרט שולי - להקה צעירה שחיממה את מופע הפרידה של משינה. אחרי האסון היינו בהלם, הפסקנו להופיע כמה חודשים - הרגשתי כאילו אני פיתיון בחכה של אמרגנים ופחדתי שקהל שיבוא לשמוע את המוסיקה שלי ייפגע שוב ממשהו שלא בשליטתי".

אוז לא מפחד להשוות זאת לימי מגפת הקורונה: "זה משליך על עניין ההדבקה בהופעות - נניח והופעה שלנו פתוחה לכולם - מתחסנים ולא מתחסנים ובמהלכה נדבק אדם שלא התחסן וחלילה מת מקורונה. איך ארגיש עם המצפון שלי? ואיך ארגיש אם כמה נדבקו וכמה חלו וכמה נפטרו בגלל הופעה שלנו? לא בא לי להיות זה שמחבר את מי שאוהב את המוסיקה שלי עם וירוס קטלני. אני אוהב את הקהל שלי ודואג לו".

אוז מסביר כי מדובר בפיקוח נפש: "ברור שאי אפשר לשלוט על כל פרט וגם בהופעה הכי מוגנת מישהו יכול חלילה ליפול במדרגות ולשבור רגל. אבל אני מוודא שלא אופיע במקום שאין מעקה ובמקום שאין גישה בטוחה ומופיע רק במקומות תקניים. מבחינתי הופעה בימים אלה לקהל הרחב - יכולה להוביל לפיקוח נפש ודומה קצת להופעה במקום שמועד למפולות סלעים. הופעה בפני אנשים עם התו הירוק או על פי התו הסגול - היא מאמץ בטיחותי ראוי בעיני. אני מכבד אנשים שבחרו לא להתחסן, אבל לא מתאים לי לקחת חלק פעיל באובדנות פוטנציאלית".