סנסציה: הסרט "פרזיטים" זכה באוסקר

הקוריאנים גרפו הישג היסטורי - הסרט הטוב בשנה. גם "1917" המתחרה זכה בפרסים. קירק דאגלס וקובי בראיינט שהלכו לעולמם קיבלו כבוד אחרון בטקס ה"סיגמנט" וגם - הנציגות הישראלית שהגיעה לאירוע היוקרתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 09:08 טו בשבט התשפ

סנסציה: הסרט "פרזיטים" זכה באוסקר
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סנסציה בטקס פרסי האוסקר: הסרט הקוריאני, "פרזיטים", נבחר לסרט הטוב ביותר, והוא הסרט הראשון הזוכה בפרס היוקרתי ושאיננו דובר אנגלית. חוץ מהפרס הזה, הסרט זכה בשלושה פרסים נוספים - פרס הסרט הבינלאומי, פרס התסריט המקורי ופרס הבימוי. המתחרה העיקרי של המנצח היה הסרט "1917" שהסתפק בפרסים שוליים יותר - בקטגוריות הצילום, האפקטים והסאונד. "ג'וקר" זכה בשני פרסים - שחקן ראשי ומוזיקה מקורית. "היו זמנים בהוליווד" זכה גם כן בשני פרסים - בקטגוריות עיצוב ההפקה ושחקן המשנה, וכך גם "פורד נגד פרארי", בקטגוריות העריכה והסאונד.

והיה גם רגע עצוב בטקס: השחקן קירק דאגלס שהלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 103, זכה לכבוד אחרון בטקס ה"סגמנט". חוץ מדאגלס, גם קובי בראיינט, אנה קרינה, ריפ תורן, פיטר פונדה, אנייס ורדה, דני איילו, טרי ג'ונס, סטנלי דונן, דוריס דיי ואחרים זכו לכבוד אחרון. מי שליוותה זאת היתה בילי אייליש, בהופעה ראשונה שלה אי פעם בטקס האוסקר, שביצעה את "יסטרדיי" של הביטלס.

גם נציגות ישראלית היתה בטקס: גל גדות עלתה על הבמה עם ברי לרסון וסיגורני וויבר, וחילקה יחד איתם את הפרסים בקטגוריות המוזיקליות. "אחרי הטקס, החלטנו להקים מועדון קרב", התבדחה וויבר. "גברים מוזמנים, אבל בלי חולצה, ומי שיפסיד בקרב יקבל עונש - לענות על שאלות איך זה להיות אישה בהוליווד", הוסיפה גדות. "כל הנשים הן גיבורות-על", הכריזה וויבר, וגדות אישרה - "זה נכון".