הכוכב היהודי קירק דאגלס הלך לעולמו בגיל 103

הכוכב ההוליוודי שהיה ידוע בתמיכתו בישראל, הלך לעולמו והוא בגיל 103. בנו מייקל: "אדם אנושי שהאמין בצדק ושימש השראה לכולנו". דאגלס כיכב בסרטים רבים וזכה באוסקר מיוחד על מפעל חיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/20 08:48 יא בשבט התשפ

הכוכב היהודי קירק דאגלס הלך לעולמו בגיל 103
דאגלס ז"ל, צילום: shutterstock

השחקן קירק דאגלס הלך לעולמו: לפנות בוקר הודיע בנו הבכור, מייקל כי "אחיי ואני מודיעים בצער על מותו של קירק בגיל 103. הוא היה אגדה מתור הזהב, אדם אנושי שהאמין בצדק ושימש השראה לכולנו". מי שביקש לספוד לדאגלס הוא שר החוץ ישראל כץ שאמר: "משתתף בצער המשפחה והעם האמריקאי על לכתו לעולמו של קירק דאגלס, מוותיקי השחקנים בהוליווד שנפטר בגיל 103. דאגלס, אבין של השחקן מייקל דגלאס, היה יהודי גאה ותומך גדול של מדינת ישראל, שזכור גם מסרטו "הטל צל ענק", בו גילם את האלוף מיקי מרקוס שבא לסייע לכונן מדינה יהודית במלחמת השחרור".

דאגלס נולד בשנת 1916 בניו יורק כבן למשפחת מהגרים רוסית שדיברה ידייש, ואלה העניקו לו את השם איסר דנילוביץ', אותו שינה בטרם התגייס לחיל הים במלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה, פצח דאגלס בקריירת משחק - תחילה על הבמה, ובהמשך במסך הגדול, שם התמחה בתפקידים של טיפוסים מחוספסים וקשוחים, לעתים אפילו מנוולים. בניגוד לתפקודו בסרטים, בחייו הרגילים היה דאגלס הומוניסט גדול, תומך נמרץ של המפלגה הדמוקרטית ופעיל חברתי. 

בין הסרטים הגדולים בהם כיכב השחקן ניתן למנות שתי יצירות פאר של סטנלי קובריק - "שבילי התהילה", סרט אנטי-מלחמתי שבזמנו נגנז בישראל ו"ספרטקוס". כמו כן כיכב ב"Ace in the Hole" שנחשב אחד מסרטיו הטובים של בילי ווילדר ואחד הטקסטים הכי חריפים אי פעם נגד התקשורת. על אלה לא היה מועמד לאוסקר, אך הוא כן קיבל מועמדויות על הופעותיו ב"אלוף", "הרע והיפה" ו"תשוקה לחיים", בו גילם את וינסנט ואן גוך. השחקן לא זכה בפסלון בשלוש הזדמנויות אלו, אך ב-1996 התכבד באוסקר מיוחד על מפעל חיים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן