זו העונה המוצלחת ביותר של "חתונה ממבט ראשון" - יש לזה רק הסבר אחד

העונה השישית של "חתונה ממבט ראשון" הסתיימה עם תוצאות חסרות תקדים: שישה זוגות החליטו להמשיך יחד, ארבעה בזוגיות אוהבת עד היום. להצלחה הזו, אחרי שנים של כישלון הפורמט, יש רק הסבר אחד הגיוני

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 12/09/23 09:34 כו באלול התשפג

זו העונה המוצלחת ביותר של "חתונה ממבט ראשון" - יש לזה רק הסבר אחד
צילום: קשת 12

כבר התרגלנו לכעוס על המומחים של "חתונה ממבט ראשון". התרגלנו לשידוכים גרועים, חסרי ביסוס, חסרי היגיון. אבל אי אפשר להאשים אותנו - זה הרי מה שקיבלנו במשך חמש עונות. רק בעונה הקודמת נאלצנו לצפות בזוגיות האיומה של ליעד ולימור כמעט עד הסוף, ובשלוש העונות הראשונות לא זכינו לראות אפילו זוג אחד ששרד עד היום ועמד מתחת לחופה שוב. רק בעונה הרביעית והחמישית התנחמנו בניר והגר, קטיה וליאור ומאי ומשה, אבל זה הרי לא מספיק כדי לבסס אמון (בעיקר אחרי שנכוונו כל כך הרבה).

זו הסיבה שהגעתי לעונה השישית של חתונמי הכי סקפטית שאפשר. מהרגע הראשון האשמתי את המומחים ששידכו שקט לשקטה (רז ועינב), נער בסיכון לעובדת סוציאלית (משה ונעם), בחור ממשפחה מסורתית לבחורה לא יהודיה (תומר ויואנה) וגבר מרצה לבחורה ביקורתית (רונן ורותם). טוב, אולי לגבי האחרונים צדקתי. אבל בשאר המקרים, באופן גורף, נאלצתי לאכול את הכובע.

העונה הזו הפתיעה פעמיים

העונה הזו הפתיעה פעמיים. בפעם הראשונה כשכל הזוגות, מלבד מור ושניר שפרשו רגע לפני ההחלטות, בחרו לתת צ׳אנס לזוגיות ולהישאר יחד גם אחרי סיום התכנית. גם זה היה יכול להיות סיום מוצלח לעונה הזו, אך היא הצליחה להתעלות על עצמה. בפרק הסיום הסופי הוצג לנו מצב הזוגות כיום, שבעה חודשים לאחר סיום הצילומים: ארבעה זוגות יחד, זוג אחד לא שרד וזוג אחר נפרד רק לפני חודשיים.

התוצאות האלה הן ניצחון לעונה של חתונמי, וניצחון לפורמט. אחרי שנים של זלזול (רובו מוצדק) בפורמט הטלוויזיוני שמתיימר לקחת רווקים מותשים ולמצוא להם את אהבת חייהם, קשת 12 סוף סוך הצליחה לקיים את ההבטחה. קשה לשים את האצבע על מה שהשתנה בעונה הנוכחית ואפשר למומחים לזכות סוף סוף להצלחה המיוחלת. אך אם מתבוננים היטב, אפשר לראות מה בכל זאת השתנה - המומחים.

גלעד הביא לתכנית זווית חדשה

אין לי כוונה לכתוב דברים רעים על דני, הפסיכולוג המתוק שכיכב בחמש העונות הראשונות. לא כי אני מצנזרת את עצמי, אלא כי באמת אין לי טענות כלפיו. אבל הדגש שלי הוא בהחלט על הפסיכולוג החדש בעונה השישית: גלעד. אי אפשר להתעלם מנוכחתו המשמעותית של הפסיכולוג החדש, שהתמקם על הספה בצורה הכי טבעית שאפשר.

סביר להניח שכבר משלב השידוכים גלעד הביא לתכנית זווית חדשה, מרעננת, שונה כנראה ממה שהמומחים עשו עד היום (ולא כל כך הצליח). מעבר לשידוכים המוצלחים והמדויקים, גלעד ליווה את הזוגות בצורה מדהימה. הוא היה שם לתמוך, להבין, להכיל, וגם להכות בפטיש כשצריך. ידע להעמיד במקום אבל רגע אחרי לתת חיבוק. לא לוותר לזוגות, להיכנס לשורש הדברים, לפתור את הבעיה מבפנים.

גלעד מתרגש

גלעד מתרגש צילום: קשת 12

גלעד, עשית את זה

ולפעמים גם ידע לשחרר. לא פעם הוא רמז לרותם ורונן או מור ושניר, שני הזוגות שלא שרדו את מבחן התוצאה, שאולי הגיע הזמן ללכת. הערכים שעמדו לנגד גלעד בהשתתפותו בתכנית הם לא הרייטינג שתביא או האהדה שיזכה לה, אלא הטיפול שיעברו הזוגות והדברים שייקחו איתם הלאה. אפשר לראות זאת גם בפרק הסיום, כשהוא מתרגש באמת מכל דרך שעבר משתתף, ומצליח לשמוח בשמחתה של רותם גם אם לא צלחה את השידוך שהם בחרו לה.

אם מסתכלים על השינוי של "חתונמי" לאורך העונות ומשווים את התוצאה של העונה הזו לאלו של הקודמות (עוד לפני שדיברנו על המהפך המטורף של משה ונעם, שרק עליו אפשר לכתוב טור שלם), רק מתבקש להצביע על הרכש החדש של התכנית ולשים לרגע את הפופקורן בצד כדי למחוא לו כפיים. גלעד, עשית את זה. וגם יעל עזרה קצת.