כרגיל, המומחים התעלמו מהבקשה היחידה של נועם - כל מה שפספסתם בפרק של חתונמי

הכלה השנייה של חתונה ממבט ראשון ביקשה רק דבר אחד: שידוך לא טיפולי. במענה לבקשה המומחים שידכו לה את משה, שעבר ילדות קשה עם הורים מכורים לסמים. בנתיים רז ועינב מבלים בסיישל ומשדרים אופטימיות מתוקה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 07/06/23 12:43 יח בסיון התשפג

כרגיל, המומחים התעלמו מהבקשה היחידה של נועם - כל מה שפספסתם בפרק של חתונמי
נועם ומשה, חתונה ממבט ראשון, צילום: צילום מסך קשת 12

אם היינו נכנסים לחדרי החדרים של מומחי חתונה ממבט ראשון, בהם הם מתדיינים בשש עיניים על הקו המנחה של השידוכים בתכנית, כנראה שהיינו פוגשים את הקו הבא: שימו לב לדבר האחד והיחיד שהמשתתף שם עליו דגש ומבקש שלא ישדכו לו, ותשדכו לו. אנחנו רואים את זה בכל עונה מחדש - רוני לוי (עונה 3) מבקשת גבר גבוה, ומקבלת את נעם קציר הנמוך. באותה עונה ממש הדר ברייר ביקשה שבן הזוג לא יהיה רוסי, וקיבלה את דניס רוסקוב. כך גם בן אביבי (עונה 5) שלא נמשך למעיין דורי, ואפשר להמשיך כך הרבה מאוד זמן.

המומחים מעדיפים להתעלם מהבקשות של משתתפי התכנית

המומחים (שקצת מוזר לקרוא להם כך) בטוחים שהם יודעים טוב יותר מהמשתתפים ושהם יראו להם מה נכון עבורם. "זה אולי לא מה שהם רוצים, אבל זה מה שהם צריכים", הם מרבים לומר. זה הלך להם עם ברייר ורוסקוב מעונה 3 (שגם הם נפרדו בסופו של דבר), אבל רוב המקרים הוכיחו אחרת. ייתכן שהמומחים צודקים, והמשתתפים לא יודעים עד הסוף מה נכון עבורם, אבל ברגע שמשתתף מצהיר על דיל-ברייקר מסוים קשה לראות כיצד יוכל להתגבר עליו.

והנה אנחנו שוב עם משה ונועם. למשה, העידו הפרומואים, יש סיפור חיים קשה. הוריו היו מכורים לסמים והוא גדל אצל סבא וסבתא שלו בילדות לא פשוטה שהשפיעה על המשך החיים שלו. משה ביקש מהמומחים לא להיות מוגדר על פי הסיפור שלו, וזו בקשה לגיטימית לגמרי, אך אי אפשר להתעלם ממנו לגמרי.

הבקשה של נועם

הבקשה של נועם צילום: צילום מסך קשת 12

נועם ניסתה להימנע מתסמונת "מטפל-מטופל", אבל המומחים חשבו אחרת

מהצד השני, נועם, עובדת סוציאלית מקיבוץ בצפון, מבקשת לא להתחתן עם המקצוע שלה. תסמונת "מטפל-מטופל" בחיי זוגיות מוכרת מאוד בקרב עובדים סוציאלים, וגם נועם חוותה אותה על בשרה. האינסטינקט הראשוני של מי שעוסק במקצועות הטיפול הוא לטפל גם בבן הזוג שלו, וקצת לשכוח את עצמו. נועם מודעת לבעיה וביקשה שישדכו לה מישהו שאיתו תוכל לבנות מערכת יחסים הדדית ותומכת, שבה יהיה מקום גם לרגשות ולקשיים שלה.

אז המומחים שידכו לה את משה, שגם אם הצליח להתגבר על המשברים בחייו ולהתעצם מהם, וגם אם הוא לא אותו ה"ילד בסיכון" שהיה, הוא עדיין עבר את מה שעבר. אין לי ספק שבילדות המאתגרת שמשה עבר הוא פגש לא מעט עובדות סוציאליות שהקשיבו לו, תמכו בו, עזרו לו להתרומם מהמקום הנמוך ממנו הגיע, וכעת משדכים לו אחת כזאת. ואם אתם לא מאמינים לי, התגובה של משה כשנועם שיתפה את המקצוע שלה אמרה הכל בעצמה.

התגובה של משה

התגובה של משה צילום: צילום מסך קשת 12

עינב ורז די משעממים אבל ממש חמודים

במקביל לחתונה המרגשת של משה ונועם, עינב ורז, אותם הכרנו בפרק הקודם, עשו את דרכם לסיישל. אין מה לומר, מדובר בזוג די משעמם, אבל הם ממש חמודים. אפשר לראות ששניהם הגיעו לתהליך עם רצון אמיתי לזוגיות, עם נכונות למאמץ וליציאה מאזור הנוחות. עינב העידה שהיא לא רגילה להיות במקום שדוחף את הקשר, ובכל זאת היא מצליחה להתמודד עם המשימה בגבורה. גם רז, שרגיל להיות מופנם יותר, מתאמץ לתת מעצמו וליצור חזות מגוננת.

אם משווים בין שני הזוגות שהכרנו עד כה, אני קצת יותר אופטימית לגבי עינב ורז. בניגוד לרז שהתעלם לגמרי מהעובדה שעינב גדולה ממנו ב-4 שנים, משה עשה עניין די גדול מאותן השנים בדיוק. אבל כמו שכבר אמרנו, בשלב מוקדם כזה אין לדעת, ועלינו לחכות לפחות עד למשבר הראשון לפני שנקטול את הזוג. ועד אז, נקווה שהטבעות יהלמו את הזוג המאושר.

משה ונועם

משה ונועם צילום: צילום מסך קשת 12