רונן שיקר או לא שיקר? כל מה שפספסתם בפרק של חתונמי

הפרק של חתונה ממבט ראשון סוף סוף שודר ואנחנו זכינו לשפוט בעצמנו: האם רונן שיקר או שרותם סתם דרמטית? במקביל, חן ויוסי מתקרבים, משה ונועם נשארים באותו המקום ותומר ויואנה ממשיכים להתאהב ולפחד מזה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 30/07/23 11:10 יב באב התשפג

רונן שיקר או לא שיקר? כל מה שפספסתם בפרק של חתונמי
רותם ורונן, חתונה ממבט ראשון, צילום: צילום מסך קשת 12

אחרי תקופה ארוכה ומטלטלת בלי פרקי חתונמי, תכנית הטראש סוף סוף חזרה אלינו. הפרומואים עם רותם מזדעקת "אתה משקר, אתה פשוט משקר" שודרו שוב ושוב, ואנחנו כססנו ציפורניים בסקרנות. היום סוף סוף אפשר לשפוט: שיקר או לא שיקר?

אני רוצה לפתוח ולומר שאני מעריכה את שני חלקי הזוג רותם ורונן. בניגוד למשתתפים רבים לאורך העונות, רואים ששניהם באמת הגיעו להתמסר לתהליך. הם מוכנים לתת את עצמם, להכיר במגרעות, להתגבר על הקשיים ולעבור דרך ארוכה יחד. אלא שהדרך, כך נראה, הולכת להיות קשה מנשוא. כבר מהרגע הראשון רותם הבהירה לנו שלא מדובר בבחורה מתפשרת והציגה לא מעט סטנדרטים. עם הזמן, במקום שתתמתן, נראה שהם רק גברו.

צילום: צילום מסך קשת 12

ההתעסקות של רותם במצלמות הפכה לאובססיה

הבעיה היא לא בתקשורת הבעייתית בין השניים וגם לא בעובדה שרונן מתאמץ כל כך לרצות את רותם, אלא בעיקר בכך שהכלה לא הבינה את הפורמט אליו נכנסה. כל השיח של השניים, כבר מההתחלה, סובב סביב נושא המצלמות. פעם אחר פעם רותם מצנזרת את רונן באין-ספור נושאים והוא מתחיל להרגיש מוגבל וחנוק, ובצדק. בפורמט שכולו צהוב וחטטני, אי אפשר לצפות לשמור את החלקים המעניינים רק לעצמכם.

ההתעסקות של רותם במצלמות הפכה לאובססיה וגרמה לה לשים את רונן בצד. כשהיא בוכה על ספת הפסיכולוג בקליניקה היא לא טוענת שהיא נפגעת ממנו, אלא חוזרת על המנטרה שוב ושוב, "אתה מוציא אותי רע", כשכל מה שמעניין אותה זה איך היא תצטייר בטלוויזיה. עזבו את זה שההתעסקות של רותם במצלמות היא מה שמוציא אותה רע מול המצלמות, אבל זה בכלל לא משנה. רותם חייבת לשים את העניין הזה בצד ולנהל קשר נורמלי עם רונן, שלא כולל התכתבות בסמסים אלא שיח פנים מול פנים.

צילום: צילום מסך קשת 12

בכל הנוגע לסוגיית השקר שהיה או לא היה, אפשר לקבוע באופן מבאס ששני הצדדים צודקים. רותם באמת שלחה לרונן עוד הודעות מלבד אלו הקשות עליהן דיבר, אך זה עדיין לא משנה: רונן מנסה לדבר על הקושי שלו, על תחושת המחנק והצנזורה הבלתי נפסקת, על חוסר היכולת שלו לבטא את עצמו ליד הצלם, ורותם רק מנסה לסחוט מחמאות כדי לוודא שקהל הצופים לא יחשוב שהיא מכשפה. רותם, אנחנו לא חושבים שאת מכשפה, אנחנו רק מבקשים שתשתחררי קצת.

חן היא בדיוק מה שיוסי צריך

בנתיים יוסי וחן מסתדרים נהדר, ונראה שמשהו טוב ונכון נרקם שם. יוסי האיר את עיניי והסביר לי למה השידוך ביניהם טוב כל כך: היא מרסנת אותו. אין ספק, יוסי חייב בחורה שתעוף עליו ותצחק מהבדיחות שלו, אבל הוא חייב גם מישהי שלא תפחד לעמוד מולו ולהעיר לו, וחן בדיוק כזאת. מנגד, נראה שגם יוסי הוא בדיוק מה שחן צריכה: מצד אחד מאצ'ואיסט, מצד שני רגיש, ומעל הכל מלא חוש הומור.

צילום: צילום מסך קשת 12

משה ונועם מתישים, תומר ויואנה מתוקים

משה ונועם ממשיכים בזוגיות המרגיזה שלהם והולכים לקידוש בבית של משה. יפה שהם עדיין לא מתייאשים זה מזו, כי אני כבר קצת התייאשתי. משה מגלגל עיניים בליבו על כל משפט שנועם אומרת. הוא סולד מהלחץ שלה, מההתרגשות שלה, מכל צורת ההתנהלות שלה, ואם שום דבר לא השתנה כנראה שגם מהמראה החיצוני שלה. הוא אמנם מתאמץ להראות חיבה מדי פעם, אבל אם לא יקרה קסם כלשהו אני לא מבינה איך השניים האלה אמורים להיות יחד.

אין ספק שהדבר הכי טוב בפרק היו מאי ומשה, הזוג המתוק ביותר מהעונה הקודמת. הצורך של הפקת התכנית לדחוף אותם שוב ושוב במסווה של "חברים של תומר" רק מדגיש עד כמה העונה הקודמת הייתה טובה יותר. לתומר ויואנה טוב, אבל הם מפחדים מטוב, ובעוד שלנו הצופים ברור שמתחילים להתפתח רגשות השניים מעדיפים לשמור את המילים היפות לעצמם. אבל בכל הנוגע לשני אלו אני באופטימיות מלאה, וכנראה שכמו תמיד, צריך לתת לזמן לעשות את שלו.