מבחן דרכים: השקת יונדאי i20

דור חדש, שלישי במספר של ה- i20, מכונית הסופר מיני במצליחה של יונדאי הושק בישראל עם לא פחות משש רמות אבזור ויחידת הנעה אחת

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/21 11:08 כו בניסן התשפא

מבחן דרכים:  השקת יונדאי i20
יונדאי i20 (דור שלישי) , צילום: יצרן

יונדאי גטס היתה דגם הסופר מיני הראשון של היצרן בישראל ועם מגוון גרסאות יחידות הנעה ורמות אבזור זכתה להצלחה רבה. ב-2009 הוחלפה הגטס המצליחה בדור הראשון של ה- i20 שהמשיך את ההצלחה הרבה של הגטס. ב- 2015 הגיע הדור השני של ה- i20 שהציג גידול ניכר בממדים ובאיכותתא הנוסעים, אך בתחילת דרכו אימץ יחידות הנעה דומות לדור הקודם. לפני כשנתיים עבר הדגם מתיחת פנים מקיפה שכללה יחידת הנעה מודרנית, מנוע טורבו בנזין בנפח ליטר ותיבת 7 הילוכי רובוטית כפולת מצמדים ואבזור בטיחות.
הדור השלישי שהגיע עתה לישראל ממשיך את המסורת של יחידת הנעה דומה לדור הקודם (יחדיה בהיצע) ועם לא פחות משש רמות אבזור בטווח מחירים הנע בין 99,900 ש"ח עד 113,900 ש"ח.

בדור השלישי העיצוב דינאמי בשפת העיצוב העדכנית של היצרן

בדור השלישי העיצוב דינאמי בשפת העיצוב העדכנית של היצרןצילום: יצרן

את העיצוב הסולידי למדי של הדור השני מחליף עיצוב דינאמי לפי שפת העיצוב העדכנית של היצרן עם גריל משושה, אנכי ובולט ומצדדיו יחידות תאורה מחודדות אלכסוניות. פרופיל הרכב מפוסל עם קו מותניים משולש הנמתח לאורכו. יחידות התאורה האחוריות, אופקיות ומחוברות ביניהן בקו תאורה צר מעליו משטח שחור הממשיך את השמשה האחורית. בסיס הגלגלים ארוך ב- 10 מ"מ לעומת הדגם הקודם (258 ס"מ), לאורך הכללי נוספו 5 מ"מ (404 ס"מ) ולא פחות מ- 30 מ"מ נוספו לרוחב (177.5 ס"מ).

תא הנוסעים מרשים, מרווח ויעיל יותר, האבזור עשיר ונפח תא המטען נדיב

תא הנוסעים מרשים, מרווח ויעיל יותר, האבזור עשיר ונפח תא המטען נדיבצילום: יצרן

תא הנוסעים מציג מראה מרשים ומרווח כאשר פס לכל הרוחב נמתחת סדרת פסים אשר בה משולבים פתחי בקרת האקלים המעצימה את ממד הרוחב. מסך המולטימדיה בגודל 8 אינץ' הוא מסך "צף" עם קישוריות Android Auto / Apple CarPlay. ההגה עם 2 קשתות היוצרות ארבעה חישורים מזכיר את הגה הסונטה ובניגוד אליה, את ההילוכים מתפעלים באמצעות ידית הילוכים מסורתית ולא באמצעות לחצנים  תכנון חכם מגדיל את מרווח הרגליים מאחור בכמעט 9 ס"מ משמעותיים ונפח תא המטען צמח בלא פחות מ-51 ליטר ל- 352 ליטר.

כאמור, ה- i20 מוצעת עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו בנזין בנפח ליטר ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמד המפיקה הספק של 100 כ"ס ו- 17.5 קג"מ מומנט. למרות המספרים הדומים לדגם מתוח הפנים, יחידת ההנעה עברה שיפורים ועדכונים.

6 גרסאות, 2 הראשונות מכוונות בעיקר לציי רכב. 4 הבכירות מצטיינות באבזור בטיחות ונוחות רב

6 גרסאות, 2 הראשונות מכוונות בעיקר לציי רכב. 4 הבכירות מצטיינות באבזור בטיחות ונוחות רבצילום: יצרן

ה- I20 התגייסה בשנה שעברה לצה"ל (לצד סיאט איביזה) כרכב רס"נים בגרסת ה- Intense הבסיסית (99,900 ש"ח) שלמרבה הצער נעדרת אבזור בטיחות אקטיבי ולצד 6 כריות אוויר מסתפקת במערת Mobileye. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת את מערכת המולטימדיה המקורית, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים, שמשות כהות וחיישני חניה מקוריים.
גרסת ה-
Prime (104,900 ש"ח) כבר כוללת אבזור בטיחות אקטיבי: בלימת חירום אוטונומית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית ומערכת לבדיקת ערנות הנהג הכוללת גם זיהוי והתראה שהרכב מקדימה התחיל לנסוע.
גרסת ה-
Prime Plus (106,900 ש"ח) כוללת גם גג בצבע שחור.
גרסת ה-
Prestige (104,900 ש"ח) מוסיפה חישוקים קלים בגודל 16 אינץ' ותא אחסון עם משענת בין המושבים הקדמיים.
גרסת ה-
Supreme (109,900 ש"ח) כוללת אבזור בטיחות נוסף: בלימת חירום אוטונומית משודרגת המזהה הולכי רגל ומונעת כניסה לצומת לא פנוי, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת השומרת על הרכב במרכז הנתיב. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בנוסף: קיפול מראות חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים וחישוקי 17 אינץ'.
גרסת ה-
Supreme Plus  הבכירה (113,900 ש"ח) מרחיבה את האבזור הבטיחותי עם ניטור שטחים מתים במראות הצד ומערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור. כמו בגרסת ה- Prime Plus גרסה זו כוללת גג בצבע שחור.

יונדאי קונה חזק יותר ומעוצב יותר

יונדאי קונה חזק יותר ומעוצב יותרצילום: מוטי שטרן

לצד ה- i20 הוצגה מתיחת הפנים של דגם הבנזין של הקונה שהצטיינה ביחידת הנעה חזקה (177 כ"ס) ובמתיחת הפנים ההספק עלה ל- 198 כ"ס מרשימים לצד אימוץ שפת העיצוב החדשה של היצרן ושיור באיכות תא הנוסעים (הגרסה ההיברידית של הקונה עדיין לא עברה מתיחת פנים) והיא מוצעת בשלוש גרסאות: Premium (127,900 ש"ח), Prestige (134,900 ש"ח) ו- Supreme (138,900 ש"ח).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן