מבחן דרכים - יונדאי I20

הדור השני של יונדאי I20 מציע יחידת וותיקה לצד מרווח יוצא דופן ונוחות נסיעה טובה – מבחן דרכים למכונית הגיונית.

חדשות כיפה מוטי שטרן 08/08/18 13:19 כז באב התשעח

מבחן דרכים - יונדאי I20
יונדאי I20 , צילום: מוטי שטרן

ב-2003 הגיעה לישראל יונדאי גטס ומיד הפכה לחביבת ציי הרכב וחברות ההשכרה בזכות תיבה אוטומטית, מגוון רמות אבזור, עיצוב מודרני ונאה ומחיר סביר. בשנים הראשונות היו תלונות רבות על צריכת דלק גבוהה וחמור מכך, ציי רכב הצטיידו בגרסת ה-GLF  הבסיסית שהאבזור הבטיחותי שלה הסתכם בכרית אוויר לנהג בלבד (וללא ABS), במתיחת הפנים שעברה הגטס, הוחלף המנוע, בוצעו שינויי עיצוב והכי חשוב – האבזור הבטיחותי שודרג וכלל בסוף חיי הדגם גם בקרת יציבות (ESP) עוד לפני שהפכה לדרישת חובה.
ב-2009 הגיעה לישראל הדור הראשון של יונדאי I20 שהחליפה את הגטס והצטיינה באבזור בטיחותי עשיר כבר בגרסת הבסיס: 6 כריות אוויר ובקרת יציבות (ESP) וזכתה ל-5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של EuroNCAP וגם אבזור הנוחות היה עשיר יותר וכלל אפילו קיפול מראות חשמלי.
בתחילת 2015 החל שיווק הדור השני של ה-I20 עם יחידות הנעה הדומות לדור הראשון והציע שדרוג בממדי הרכב, איכות תא הנוסעים ונוחות הנסיעה.
הדור השני שווק עם שתי יחידות הנעה:1.2 ידני ו-1.4 אוטומטי (כיום הדגם הידני כבר לא מוצע למכירה) ושתי רמות אבזור: Inspire ומעליה Premium במחירים של 104,900 ₪ ו- 109,900 ₪ (בהתאמה).
רכב המבחן הוא מודל 2015 עם מנוע 1.4 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית ברמת האבזור Inspire והספיק לנסוע בשלוש השנים כ- 23,000 ק"מ.

יונדאי I20 עם הדור הראשון והגטס שקדמה לו

יונדאי I20 עם הדור הראשון והגטס שקדמה לוצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

הדור השני גדול מקודמו בכל מימד חוץ מהגובה, אומנם הגידול הוא בסנטימטרים בודדים, אך לדגם הנוכחי פרופורציות היוצרות מראה של רכב גדול ורחב ויציב על הכביש, גם הפנסים הצרים בחזית אשר ביניהם הגריל העליון הצר ומתחתיו גריל טרפזי המקיף את לוחית הרישוי תורמים לתחושת הרוחב של הרכב את התמונה משלימים פנסי הערפל הקדמיים אשר משולבת בהם תאורת יום.
האלמנט העיצובי הבולט בצד הרכב הוא הגג ה"צף" הנוצר באמצעות השחרת הקורה האחורית הרחבה. הפנסים האחוריים הגדולים כוללים 3 נורות בכל צד ויוצרים מראה מרשים מאוד בלילה.
אפשר לסכם את העיצוב של ה- I20 כ- I30 (דור שני) קטנה וזו בהחלט מחמאה.

סופר מיני גדולה ורחבה

סופר מיני גדולה ורחבהצילום: מוטי שטרן

 

תא נוסעים ואבזור

כמו שכבר הוזכר, במספרים, ההבדל בין מימדיי שני הדורות של ה- I20 אינו גדול, אך בפועל ההבדל משמעותי. גידול של 5 ס"מ באורך בסיס הגלגלים מ- 252 ס"מ ל- 257 ס"מ משמעותי ביותר ויוצר את אחד מתאי הנוסעים המרווחים בקטגוריית הסופר מיני. המושב האחורי מכיל 2 מבוגרים בקלות ושלושה לא ייסבלו בנסיעות קצרות. הנהג והנוסע לידו ייהנו ממרווח מצוין בכל המימדים.
איכות תא הנוסעים השתפרה גם היא, אומנם עדיין מדובר בפלסטיק קשיח ומחוספס, אך הוא עבה ויוצר תחושה מוצקה, בדגם ה- Inspire גלגל ההגה וידית ההילוכים עשויים מפלסטיק וברכב המבחן כבר נוצרו בהגה סימני שחיקה מהשמש הישראלית, אך עדיין מדובר בקפיצת מדרגה לעומת הדגם הקודם.
העיצוב הפנימי מזכיר מאוד את האחות הגדולה, ה- I30 בעיקר בידית ההילוכים והמבנה הטרפזי של מערכת השמע ופתחי המזגן המרכזיים, I30 קטנה... כבר אמרנו.
נפח תא המטען גדול יחסית לרכב סופר מיני ועומד על 301 ליטרים מכובדים.
רשימת האבזור בדגם ה- Inspire כוללת מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ללא דיבורית BT (כיום מערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל היא סטנדרט), מחשב דרך ומפתח קפיצי הכולל שלט מקורי. רמת האבזור Premium מוסיפה בקרת שיוט, קיפול מראות חשמלי, חיישני חניה מקוריים, ציפי עור להגה וידית ההילוכים וחישוקים קלים.
אבזור הבטיחות המקורי כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות ומאוחר יותר נוספה מערכת Mobileye בהתקנה מקומית.

תא נוסעים מרווח, איכות חומרים סבירה ואבזור מספק

תא נוסעים מרווח, איכות חומרים סבירה ואבזור מספקצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

יחידת ההנעה של הדגם האוטומטי עם מנוע אטמוספרי בנפח 1,400 סמ"ק והספק של 100 כ"ס, מומנט של 13.7 קג"מ ותיבת הילוכים בעלת 4 הילוכים בלבד לא נראית מבטיחה במיוחד.
לא זכור לי מתי נהגתי לאחרונה ברכב עם תיבת 4 הילוכים... כך שהציפיות שלי מהרכב לא היו גבוהות במיוחד... בעיר, מיעוט ההילוכים לא ממש מפריע וה-I20 מאפשרת תנועה ללא רגשי נחיתות מול מתחרותיה מרובות ההילוכים, אך מחוץ לעיר הופתעתי מאוד מתפקוד התיבה, חלוקת הכוח טובה וגם במהירות של 100 קמ"ש המנוע לא צורח וניצב על 3,000 סל"ד סבירים מאוד.
תא המנוע מבודד את כל רעשי המנוע וכמעט את כל רעשי הדרך. כיול המתלים מכוון לצד הרך ונוחות הנסיעה טובה מאוד בעיר ומחוצה לה. זה לא רכב שמעודד נהיגה ספורטיבית והוא גם לא מיועד לכך. לקהל היעד של מכונית כזו, מספקת ה- I20 תחושה בטוחה מאוד.
צריכת הדלק בנסיעה משולבת עמדה על ב- 12.5 ק"מ לליטר.

 

סיכום

בדורה השני, יונדאי I20 היא סופר מיני גדולה ונוחה עם מוניטין אמינות מוכח. מחיר המחירון שלה כחדשה גבוה מאוד בתופסת יחידת הנעה מיושנת ללא אבזור בטיחות אקטיבי, לקראת סוף 2018 צפויה ה- I20 לקבל יחידת הנעה מודרנית הכוללת מנוע ליטר טורבו משולש צילינדרים ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (המוצעת כבר כיום בקיה סטוניק) וכמו בדגמי יונדאי החדשים, אני מאמין שתקבל גם אבזור בטיחות אקטיבי. עד אז קשה לי להמליץ עליה כחדשה במיוחד כאשר בת דודתה, קיה ריו החדשה נמכרת בכ- 10,000 ₪ פחות ומציעה תיבת 6 הילוכים ואבזור בטיחות ונוחות עשירים יותר...
במחירון, מתומחרת ה- I20 גבוה, אך כמובן בפועל המחירים נמוכים יותר.
המרווח הגדול, מוניטין האמינות ונוחות הנסיעה מהווים הצדקה למחירה הגבוה כמשומשת ורכב משומש במצב טוב יכול להתברר כקניה מוצלחת, פער המחירים הקטן בין גרסאות האבזור מצדיק מאמץ בחיפוש אחר גרסת ה- Premium

מחירון יד 2 (אוגוסט 2018)
 

 

2015

2016

2017

Inspire

₪ 64,800

₪ 73,000

₪ 82,400

Premium

₪ 62,100

₪ 71,200

₪ 80,300


 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן