פותחים את השנה החדשה ברגל ימין

התחלות הן תמיד דבר מרגש ומלא בפרפרים של תקווה. אז הנה המלצות ל - 3 דברים שכדאי לעשות לכבוד תחילת השנה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 03/10/17 22:28 יג בתשרי התשעח

פותחים את השנה החדשה ברגל ימין
לבחור נכון, צילום: pixabay

התחלות הן תמיד דבר מרגש ומלא בפרפרים של תקווה: לא משנה מה עברנו בשנה הקודמת, עם מי רבנו, מה הרסנו וכמה אכלנו... כאשר שנה חדשה מתחילה אנו תמיד יכולים להיאחז בתקווה שזו השנה שבה אנחנו נשתנה. נהיה טובים יותר, נרוויח יותר, נתאמץ יותר עבור הבריאות שלנו, עבור ההישגים שלנו, עבור הילדים שלנו. ואם לא נוכל באמת להשתנות – אולי נשנה כמה דברים קטנים בהתנהלות שלנו – והם יעשו את השינוי? אז 3 טיפים לשינוי קטן אך משמעותי:

נקשיב יותר למה שאנשים אומרים לנו

הרבה פעמים אנשים אומרים לנו דברים שאנחנו לא רוצים לשמוע. הערות, ביקורת, לפעמים זה גורם לנו פשוט להתכווץ ולרצות להסתלק. החוכמה היא, דווקא לפתוח את האוזניים ולהקשיב. בהנחה שאתם לא מוקפים באנשים מרושעים שרק רוצים לפגוע בכם – כנראה שלאנשים סביבכם יש מה להגיד לכם. לפעמים זו הערה שבשנייה הראשונה עלולה להישמע מעליבה, אך במחשבה עמוקה יותר, פתאום אנחנו מבינים שכן, יש משהו בהערה הזו, ואולי אפשר לקחת ממנה משהו. לפעמים אלה בכלל הילדים שלנו, שמטיחים בנו דברים שקשה לנו לשמוע. "אמא את כל היום בפלאפון" זה משפט קשה, והאינסטינקט הראשוני הוא להתגונן. "אני? מה פתאום? מתי הייתי עם הפלאפון? אני אפילו לא יודעת איפה הוא". אבל אם נבין שהילד לא אומר את זה במטרה לפגוע בנו, אלא באמת שם מולנו מראה מגדילה, נוכל לקחת את המשפט הזה, ולשנות את ההתנהגות שלנו בחברת הילדים. נוכל לשים לב לכמות הזמן שאנו שקועים בפלאפון, לפעמים על חשבון הילדים.

אגב, דבר חשוב נוסף הוא, ללמוד להקשיב גם לדברים הטובים שנאמרים לנו. יש לנו כבני אדם נטייה, לשמוע רק את הרע, ולא להאמין לטוב. לדוגמא, עיתונאי כתב מאמר שעליו הוא מקבל הרבה שבחים. מתוך עשרה אנשים ששיבחו את הכתיבה, אדם אחד אמר על הכתבה משהו רע. אותו עיתונאי לא מסוגל לישון בלילה. הוא בכלל לא שומע את השבחים שקיבל. הוא לא מתייחס אליהם. הוא הופך במוחו וחושב על הדבר הרע האחד ששמע. למה זה ככה? למה אנחנו מרעילים את עצמנו, ומתמקדים רק ברע? למה כשאומרים לנו שאנחנו נראים טוב, אנחנו מנפנפים ביד בביטול ואומרים שדווקא אנחנו נראים רע כי "לא ישנו כל הלילה" או כי "עבדנו יומיים ברציפות"? ואותו כנ"ל לגבי מחמאה על ירידה במשקל. אין אשה אחת בעולם שתקבל מחמאה על כך שירדה במשקל, ותגיד "תודה רבה." תמיד התשובה תהיה "דווקא ממש השמנתי, אולי החצאית פשוט מחמיאה לי".

אז – מטרה לשנה החדשה – ללמוד להקשיב. לטוב וגם לרע.

לחסוך כדי להגשים מטרות

רובנו חיים מיום ליום, במינוס בבנק, עם משכורות שלא ממש מספיקות למימוש חלומות גדולים. מצד שני, אי אפשר להגיד שאנחנו חיים בצימצום, כדי לחסוך כסף להגשמת החלומות שלנו. אם אנו רוצים לרכוש דירה חדשה, רכב חדש או אפילו מתכננים טיול משפחתי גדול לרגל בר או בת מצווה של אחד הילדים, אנו צריכים לעשות משהו בשביל זה – לא רק לדבר על זה.

איך חוסכים, כשגם כך החיים שלנו לא מתנהלים באיזה שפע מטורף? תתפלאו לגלות כמה אנחנו מבזבזים בלי לשים לב, וגם בלי ליהנות מהביזבוז: חלק ניכר מהאוכל שאנו קונים במיטב כספנו ברשתות המזון הוא אוכל יקר, וחבל שחלקו נזרק לפח. הישראלית הממוצעת אוהבת שהמקרר שלה מפוצץ באוכל. סירים, מעדנים, גבינות – ומה לא. העיקר שיהיה מלא וגדוש. הבעיה שלא תמיד מספיקים לאכול את הכל, במיוחד כאשר אם הבית היא בשלנית נהדרת שכל יום מפיקה מטעמים חדשים נהדרים, ובינתיים המקרר מתמלא באוכל מיום קודם, ומהיום שלפני, ומהיום שלפני... עד שהכל נזרק לפח. גם גבינות שפתחנו ולא סיימנו וכבר נראות לנו לא אסתטיות, מעדנים שהילדים טעמו והחזירו למקרר, שם הם אמורים להינמק עד שייזרקו לפח, גבינה צהובה שנושלה מהקופסא שלה, קיבלה שוליים כהים ונזרקה אחר כבוד  – ועוד ועוד. וזה רק האוכל. הנה רעיון: תשבו בנחת, כל המשפחה, תדברו על המטרה שלפניכם (טיול לחו"ל, מכונית חדשה וכו') ותחשבו במה והיכן ניתן לחסוך. שכל ילד יתן רעיון איפה הוא עצמו יכול לחסוך, על מה הוא יכול לוותר, ומשם תמשיכו. בהצלחה!

לדאוג לבריאות שלכם – כי כל שנה אתם אומרים את זה, והשנה תקיימו את זה!

כן, כל שנה אתם אומרים שהשנה תתחילו לדאוג לגוף שלכם, ואף פעם אתם לא מיישמים את זה. אולי אם תלכו על מטרות קטנות וקלות ליישום, יהיה לכם יותר פשוט להתחיל מהלך של בריאות – כבר היום. אז מה הם הסעיפים העיקריים?

  • ספורט - תבחרו ספורט שמדליק אותכם, שאתם יכולים לבצע בכל מקום (כמו ריצה), שיכול לפתור בעיה אחרת (למשל צעידה עם הכלב, ואז לא צריך לריב מי יוציא אותו), שיאפשר לכם להכיר חברים חדשים (חדר כושר, קבוצות ריצה, ספינינג, קבוצות רכיבה על אופניים ועוד). תבחרו במשהו שאתם יכולים לשלב בחיים שלכם מבלי להתאמץ, כדי שתוכלו להתמיד בו.
  • שינוי תזונתי קטן - אנחנו לא אומרים תעיפו הכל מהמקרר ותעברו לטבעונות. אבל החליפו כמה מרכיבים – באחרים. קמח לבן במלא, סוכר לבן בחום או בדבש, קטניות במקום פסטה, צלייה בתנור במקום טיגון במחבת.
  • שינוי תפיסתי קטן - תבינו שאתם המבוגר האחראי ותעשו ביטוח בריאות פרטי. איש לא יודע מה צפוי לו מחר, וגם האנשים הבריאים, הצעירים והמאושרים ביותר בעולם עלולים לחטוף מחלה, להיפצע ועוד ועוד. אז ביטוח בריאות פרטי לא יכול למנוע מכם להיות חולים, אבל הוא בהחלט יעניק לכם אפשרות להבריא. בתפריט: החזר כספי על טיפולים, כיסוי מלא על תרופות מחוץ לסל, בחירה של מנתחים ובתי חולים, כיסוי על השתלות בחו"ל ועוד.

שתהיה שנה טובה!