יקר לכם? לנגיד בנק ישראל יש תשובה מתי האינפלציה תרד

בעוד האינפלציה לא מפסיקה לעלות ובעקבותיה גם הריבית והמשכנתאות, נגיד בנק ישראל דיבר היום בכנס אגף השכר באוצר והעריך כי האינפלציה תרד רק בתחילת השנה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 12:54 כט בחשון התשפג

יקר לכם? לנגיד בנק ישראל יש תשובה מתי האינפלציה תרד
אמיר ירון, צילום: דוברות משרד האוצר

יוקר המחיה: 

נאם היום בכנס אגף השכר במשרד האוצר ודיבר על כמה מהנושאים הבוערים ביותר בכלכלה הישראלית. בין היתר דיבר הנגיד על התחזיות להימשכות עליית האינפלציה בישראל. ירון אמר כי בחודשים הקרובים האינפלציה תמשיך לעלות וכי היא תרד רק במהלך תחילת שנת 2023: "סביר שבחודשים הקרובים נמשיך לראות מדדי אינפלציה גבוהים, האינפלציה צפויה לרדת בסוף הרבעון הראשון של 2023".

התאוששות המשק ממשבר הקורונה

הנגיד התייחס בין היתר בדבריו גם להתאוששות המשק הישראלי ממשבר הקורונה ואמר: "משבר הקורונה הוביל לפגיעה משמעותית בכלכלה ושוק העבודה נפגע בצורה ניכרת. יחד עם זאת, ההתאוששות הייתה מהירה: הצמיחה ב-2021 הייתה מהגבוהות בעולם, שוק העבודה התאושש והתייצב בסביבה גבוהה".

בנק ישראל, מהלך שייטיב עם הלקוחות הישראלים

בנק ישראל, האינפלציה תרד בתחילת 2023. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השפעת הממשלה החדשה על הסכמי השכר החדשים

על המצב בשוק העבודה ושיעור האבטלה אמר ירון: "שוק העבודה הדוק מאד. אמנם ישנה ירידה קלה בנתוני הקצה, לדוגמה מספר המובטלים עולה בקצה, אך עדיין ברמה יחסית נמוכה, כנ"ל לגבי המשרות הפנויות, אך שיעור התעסוקה והיקף המשרות הפנויות נמצאים ברמות גבוהות".

על הסכמי השכר החדשים שיחתמו כשתקום הממשלה החדשה אמר הנגיד: "עם הקמת הממשלה החדשה" המשיך הנגיד, "צפויים להתחדש מרבית הסכמי השכר במגזר הציבורי. ההסכמים הללו מגיעים, לאחר שבשנים האחרונות נוצר פער גדול בין עליית השכר במגזר העסקי, לבין עליה מתונה יותר במגזר הציבורי". והוסיף: "חשוב לי לציין, אנחנו לא מתעלמים מהצורך לייצר פיצוי עבור עובדי המגזר הציבורי ששכרם נשחק. אנו מבקשים לעשות זאת בשום שכל, בצורה שלא תאיץ את האינפלציה בהמשך".