אלקטרה וכאל יקימו מועדון לקוחות: רשתות הענק בפנים

חברי המועדון יזכו להטבות בקניה בכל רשתות הקבוצה דוגמת מחסני חשמל וקולומביה וכן, ברשתות הבינלאומית שאלקטרה מוצרי צריכה תשיק השנה: רשת הסופרמרקטים קרפור ורשת חנויות הנוחות סבן אילבן

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/03/22 17:53 יז באדר ב'

אלקטרה וכאל יקימו מועדון לקוחות: רשתות הענק בפנים
קרפור, גם היא תהיה חלק מהמועדון, צילום: שאטרסטוק

אלקטרה מוצרי צריכה ממשיכה את השנה המוצלחת שלה: החברה דיווחה היום (א') על חתימת הסכם עקרונות עם חברת כ.א.ל להקמת מועדון לקוחות חוץ בנקאי לרשתות הקמעונאיות של הקבוצה. מועדון הלקוחות יפעל על בסיס כרטיס אשראי וייהנה מתשתיותיה של חברת האשראי בתחום מועדוני הלקוחות. מועדון הלקוחות יהיה בבעלותה המלאה של אלקטרה צריכה ויתופעל על-ידי חברת כאל.  

הקמת המועדון מגיעה אחרי שורת מהלכים אסטרטגיים שביצעה החברה בראשות המנכ"ל צביקה שוימר, שהפכו את אלקטרה צריכה מחברת מוצרי חשמל ומיזוג לקבוצת צריכה מובילה בישראל.  הקבוצה מחזיקה כיום ברשתות מחסני חשמל, שקם אלקטריק, יינות ביתן, מגה, קולומביה, אאוטסיידרס ושבילים. המועדון יעניק לחבריו הצעות ערך ברכישה בכל רשתות קבוצת אלקטרה צריכה וברשתות השיתופיות שיקומו בעתיד. 

בנוסף, הטבות המועדון יינתנו גם ברשתות הבינלאומיות שאלקטרה תשיק ברבעון האחרון של השנה: רשת הסופרמרקטים של ענקית הקמעונאות קרפור לאחר שיושלם ההסכם בין הצדדים, ורשת חנויות הנוחות של מובילת חנויות הנוחות בעולם סבן אילבן.  

הסכם למשך 10 שנים והרווחים יחולקו בשווה

הצעת הערך תהיה במודל של צבירה ומימוש חוזר ברשתות המועדון. הדאטה של הרכישות במועדון תסייע לאלקטרה צריכה להתאים את תמהיל המוצרים והשירותים ללקוחות ותאפשר להציע הצעות ערך מיוחדות לכל לקוחה ולקוח. בנוסף, המועדון יעמיד לחבריו וללקוחות נוספים של הקבוצה אשראי חוץ בנקאי באמצעות כאל. ההסכם בין הצדדים הוא לתקופה של 10 שנים. 

בהתאם למנגנון שנקבע בהסכם העקרונות, רווחי המועדון, לרבות הרווחים ממתן האשראי, יחולקו בין הצדדים באופן שווה. בנוסף, כאל התחייבה להעמיד לרשות אלקטרה צריכה מענקי תמיכה ורשת ביטחון לשנתיים הראשונות לשיתוף הפעולה לצורך תמיכה בהקמת המועדון. כמו כן, כאל תשלם לאלקטרה צריכה בונוסים בגין עמידה ביעדים. 

מודל ההתקשרות בין הצדדים מבטיח את ההקמה וההפעלה של מועדון הלקוחות בצורה יעילה ורווחית. כמו כן, הוא מאפשר לאלקטרה צריכה לקיים מערך של נאמנות וערך עם לקוחותיה ולהעניק להם אשראי חוץ בנקאי. השלמת העסקה כפופה להגעה להסכם מפורט ולאישורו על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות. 

עוד שלב בשנה המוצלחת של אלקטרה מוצרי צריכה

אמ"צ נסחרת לפי שווי של 4.26  מיליארד שקל ובשלוש השנים אחרונות הניבה המניה למשקיעים תשואה של מעל 480%. לפני כשנה הפכה בוש העולמית לשותפה של אלקטרה לאחר שרכשה 40% מ"אלקטרה תעשיות" וחברה אליה בהקמת פארק טרמו-טכנולוגי מתקדם באשקלון. כחלק מהאסטרטגיה הירוקה של החברה, תחל אמ"צ בקרוב בבניית מפעל למחזור מזגנים ומוצרי חשמל באשקלון כאשר היעד הוא למחזר בתוך עשור 50% מכלל הפסולת החשמלית במדינת ישראל. 

אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו נמצאת בשליטת האחים זלקינד. בשנתיים האחרונות ביצעה החברה, בהובלת המנכ"ל צביקה שוימר, מספר מהלכים אסטרטגיים שמיצבו אותה  כקבוצת צריכה וקמעונאות מובילה בישראל. פעילותה מתרכזת כיום בשלושה תחומי פעילות עיקריים: בראשון, היא יבואנית ויצרנית של מוצרי חשמל ומזגנים והיא הקמעונאית המובילה בתחום החשמל עם הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק. בשני, היא בעלת השליטה ברשת יינות ביתן והיא בעלת הזיכיון לפתיחת רשת חנויות נוחות של המותג העולמי סבן אילבן. זרוע הפעילות השלישי הוא בתחום הפנאי והשטח שאמ"צ נכנסה אליו עם רכישת השליטה בחברת א.ת סער יזמות ומסחר, זכיינית קולומביה בישראל. 

מנכ"ל אלקטרה צריכה, צביקה שוימר אמר: "מועדון הלקוחות הוא שלב נוסף בהתבססותה של החברה כקבוצת צריכה מובילה בישראל. המועדון יאפשר יצירת סינרגיה מלאה בין הפעילויות השונות בקבוצה ויאפשר לנו להביא הצעת ערך ייחודית ומבודלת ללקוחות החברה". 

מנכ"ל כאל, לוי הלוי הוסיף: "עוצמתה של אלקטרה מוצרי צריכה לצד יכולותיה הטכנולוגיות של כאל בעולמות התשלומים והאשראי יביאו להקמת מועדון צרכנות מהמובילים בישראל".