קארפור הצרפתית בדרך לארץ: יינות ביתן ומגה ייעלמו

עם כ-13,900 סניפים בכל רחבי העולם ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו, רשת השיווק הבינלאומית מגיעה לישראל לאחר שנחתם מזכר הבנות במסגרתו תשתלט החברה הצרפתית על יינות ביתן ומגה ותפתח 150 סניפים ב-3 השנים הקרובות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/03/22 16:40 ג באדר ב'

קארפור הצרפתית בדרך לארץ: יינות ביתן ומגה ייעלמו
קרפור, 13,900 סניפים ברחבי העולם ועוד 150 בישראל, צילום: שאטרסטוק

חברת "אלקטרה צריכה" הודיעה הבוקר (א') לבורסה לניירות ערך כי יינות ביתן, מגה ושוק מהדרין שנמצאות בבעלותה יעברו הסבה לרשת הקמעונאות הצרפתית Carrefour. הסניפים הראשונים של קרפור יפתחו עד סוף השנה הנוכחית, ובתוך שלוש שנים יוסבו למעלה מ-150 סניפים לרשת הצרפתית, זאת במקביל לפתיחת סניפים חדשים: "מוצרי המותג הפרטי של קרפור יחלו להימכר בסניפי יינות ביתן עוד לפני הקיץ", הבהירו באלקטרה. 

מזכר ההבנות מציין כי ההסכם נחתם לתקופה של 20 שנה עם אפשרויות הארכה לתקופות של 20 שנים נוספות. קרפור היא הקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר  שנכנסה עד היום לישראל, עם כ-13,900 סניפים ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו.

חנות קרפור, מגיעה לישראל

חנות קרפור, מגיעה לישראל צילום: יח"צ

פטריק לאספרגוס, נשיא החטיבה הבינלאומית של רשת השיווק הצרפתית אמר: "הגעתה של קרפור לישראל תעזור משמעותית בשיפור חוויית הקניה המקומית ותחזק את כוח הקנייה של הצרכן שיקבל מוצרים טובים יותר,  במחירים נוחים יותר".

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שוימר הוסיף: "כניסת קרפור לישראל היא המהלך הגדול והמשמעותי ביותר בתולדות הקמעונאות בישראל מאז ומעולם. היותה של קרפור רשת שיווק עולמית מובילה ויצרנית מזון וצריכה מהגדולות בעולם, יאפשרו לאמ"צ להוביל את שוק המזון והצריכה בישראל ולהיכנס לתחומים חדשים". 

מנכ"ל יינות ביתן עמית זאב הוסיף כי, "הכניסה של קרפור תשנה את כללי המשחק בשוק ולהעניק לנו בידול ויתרון מול המתחרים. אנחנו מתכוונים להביא בשורה ושינוי שיורגשו בכל בית ובית ולהציע פתרונות ליוקר המחייה לקהל הצרכנים בישראל".

יו״ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר בירך על העסקה ואמר: ‏בשורה ענקית לשוק המזון בישראל. שר האוצר ממשיך לבצע מהפך בכלכלת ישראל ולעשות שינויים שורשיים שהשוק צמא להם. בזכות הרפורמות שהובלנו ביבוא, מכס אפס וברגולציה, אחת הרשתות המובילות באירופה תגיע לישראל. צעד שישפיע על פתיחת התחרות והורדת המחירים. ‏Bienvenue".