5 טיפים לתחזוקה נכונה של מסור שולחני

בכתבה הבאה, ירכז עבורכם צוות המומחים שלנו  כמה עצות מפתח בנוגע לתחזוקה נכונה של מסור שולחני

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף bar-gal 21/04/24 10:27 יג בניסן התשפד

5 טיפים לתחזוקה נכונה של מסור שולחני
טיפים לתחזוקה נכונה של מסור שולחני, צילום: gpointstudio,Shutterstock

אין ספק כי מסור שולחני הוא מוצר מאוד שימושי ורב תכליתי, שהמון אנשים זקוקים לו - החל מבעלי המלאכה ועד לחובבנים המתעניינים במלאכות בסגנון DIY. אולם, גם אחרי שבחרנו מסור איכותי, מקצועי ועמיד שיוכל להתאים לסוג העבודה שלנו, עלינו לדעת איך לתחזק אותו נכון, שכן מדובר בתחום שלם שיש לרדת לעומקו. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

לפני הכל - ניקיון

כמו כל כלי עבודה, גם על מסור השולחן צריך לשמור נקי ככל הניתן, אפילו אם רכשתם אחד מדגמי Harvey, שהם עמידים וחזקים במיוחד. לא רק שחוסר ניקיון אינו נעים לעבודה, ואף עשוי לפגוע בשטיפה - הוא גם פוגע באופן חד משמעי בתפקוד של המסור שלנו. לכן, אחרי כל שימוש חשוב מאוד להקפיד לנקות בצורה יסודית את משטח העבודה, את הלהב וכמובן את כל שאר חלקי המסור מאבק, וכן גם מכל השאריות האחרות של העבודה עצמה. על מנת לנקות את המסור כמו שצריך נוכל לעבוד עם מברשת רכה או עם לחץ אוויר. חשוב מאוד לציין כי אין לעבוד עם חומרי ניקוי קשים יחסית, זאת מאחר ואלו עלולים לפגוע באיכות המסור ואף בציפוי שלו.

להקפיד על החלפת להבים

להב המסור הוא ללא כל ספק אחד החלקים המרכזיים שלו, וכמו כל חלק אחר - הוא מתבלה ונשחק לאורך זמן. לכן, כאשר הלהב הופך להיות מעט פגום או קהה - ככל הנראה הגיע הזמן להחליף אותו. חשוב מאוד לקחת זאת בחשבון, ולהקפיד להחליף את הלהב כאשר אנחנו מוצאים זאת לנכון, בהתאם למה שאנחנו רואים. עבודה עם להב קהה לא רק שאינה אפקטיבית ופוגעת במסור, אלא גם מסוכנת לנו ולסביבה שלנו, ולכן נרצה להימנע ממנה בכל תוקף. כמו כן, לפני כל שימוש עלינו גם לוודא כי הלהב מותקן כראוי.

בדיקת תקינות של המסור

לפני שנתחיל לבצע כל עבודה, עלינו גם לוודא כי המסור תקין, ולשם כך נבחן בקפידה את כל חלקיו - נוודא שהלהב חד, אינו פגום ומותקן כראוי. בנוסף לכך, נוודא גם כי המגן מותקן בצורה נכונה, ואין שום פגם בכבל החשמל. מומלץ מאוד להפוך את הבדיקה הזו להרגל קבוע לפני כל תחילת עבודה, מאחר שהיא מסייעת לנו להבטיח כי המסור שלנו ימשיך לפעול בצורה נכונה, וכמובן שכך נוכל לשמור על כללי בטיחות חשובים ולמנוע לא מעט תאונות אפשריות. לכן - אין לזלזל בבדיקת תקינות לפני כל תחילת עבודה, מדובר בשלב חיוני!

לא לשכוח לשמן

חשוב מאוד להקפיד לשמן את המסור באופן קבוע, וזאת בהתאם להוראות היצרן. עבור מסור שולחן, עלינו לעבוד עם שמן סיכה איכותי, ולהקפיד לשמן היטב את כל נקודות החיכוך, כולל המיסבים, הלהב עצמו וכמובן את הצירים. חשוב מאוד להקפיד על שימון קבוע ולא להקל בכך ראש. שימון קבוע בעצם עוזר לנו להגן על המסור מפני חלודה - מה שמאריך את החיים שלו, מגן עליו משחיקה וכמובן מאפשר לנו להמשיך להשתמש בו גם לאורך תקופת זמן ממושכת.

אחסון

חשוב מאוד לאחסן מסור שולחן אך ורק במקום יבש ככל הניתן, ללא לחות. לחות ואבק שלא נוקה הורסים מסורים, ואף מקצרים באופן משמעותי את משך החיים שלהם - ולכן נשאף ככל הניתן להגן על המסור שלנו ככל הניתן מאלו. חשוב לא פחות גם לשמור את המסור במקום בו במנח יציב, כלומר אין סיכון כזה או אחר שמא המסור ייפגע או ייפול בעת העבודה.

כמה מילים לסיכום

אין זה משנה אם אתם בעלי מלאכה או חובבנים שאוהבים לבצע בעצמכם לא מעט עבודות בבית -מסור השולחן הוא ככל הנראה חברכם הטוב ביותר. אמנם, לצד טכניקות עבודה נכונות ובחירת המסור הנכון, עלינו גם להבין איך לתחזק נכון מסור שולחני, על מנת שנוכל לשמור עליו לאורך זמן, ולהמשיך להשתמש בו לביצוע כל העבודות שאנחנו נדרשים לבצע.


בשיתוף bar-gal