עמדת טעינה לרכב חשמלי: מה חשוב ביותר לדעת?

לפני קניה של עמדת טעינה לרכב חשמלי יש לדעת מספר משתנים חשובים. כולנו כבר יודעים שהרכבים החשמליים נמצאים כמעט בכל מקום, מה שלא ראינו בשנים האחרונות שהמגמה הזו הולכת ומתגברת

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/11/22 13:25 ל בחשון התשפג

עמדת טעינה לרכב חשמלי: מה חשוב ביותר לדעת?
צילום: צארגינג ישראל

אנחנו עכשיו עדים לשינוי מגמה אמיתי, רואים כל יום את הרכבים החשמליים על הכביש, עמדות טעינה בכל מקום כמעט מה השינוי מיוחל הזה איך מצטרפים למהפכה. לאלה שעוד לא הצטרפו לרעיון או שעדיין שוקלים אנחנו ניתן לכם פה את שלל השיקולים בקניה או הבנה בתחום.

האם לעבור לרכב חשמלי? או להישאר עם הרכב בנזין עם מנוע בעירה פנימית כפי שכולנו כבר מכירים?

לידיעתכם מספר כלי הרכב החשמליים בישראל נמצא בעלייה מתמדת ואם לומר נכון עליה מטאורית רבים האנשים המאמצים לעצמם עכשיו את הרכב החשמלי מדוע?

כי הרכב החשמלי נותן פתרון מלא לאלו שיכולים מבחינה כלכלית גרידא ומבחינה תפעולית מאידך. מצד אחד הם קונים את הרכב אולי במחיר עלות גבוהה יותר מאשר רכב בנזין אך ההתעסקות עם הרכב אחר כך זולה יותר משמעותית ,הן מבחינת הדלק אם מבחינת הטיפולים ומבחינה הזמן שמבזבזים בתחנת דלק, שבאים לתדלק את הרכב .

למראית עין העניין הזה כבר מתייתר, אך האם כדאי לקנות רכב חשמלי בארץ ישראל?

ללא ספק הנסיקה המטאורית בקניית רכבים כאלה מורגשת ואנו לקראת שינוי אך לא בטוח שבעולמות התשתית הנסיקה היא גם מדביקה את הקצב, אין סיכוי שזה יקרה. לעיתים אנחנו מוצאים רכבים שלא מצליחים להטעין את הרכב גם במקומות ציבוריים כי כבר רכב אחר תפוס או רכב אחר חשמלי חונה בחניה אז עדיין מבחינת בסיס חוקי עדיין מספיק חקיקה. אנחנו עדיין לא שם לכן יש צורך לעשות מחשבה תחילה לפני שרוכשים רכב חשמלי.

עמדת טעינה לרכב חשמלי התחילו מכאן!

אם אינכם יכולים להטעין רכב חשמלי על ידי עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי ואו התקנה בבית משותף או בבית פרטי ללא ספק ההמלצה הגורפת היא ללכת רכב רגיל. אך בבחירת עמדת טעינה לרכב חשמלי צריך לדעת כמה דברים החוקים החדשים של המדינה מתכננת להכין או להשית על החשמלאים שמתקינים או על העמדות אשר אמורות להגיע יחייבו להציג תקן בין בינלאומי. ישראל תחייב אותנו לקנות את העמדות יותר טובות, כלומר לא תאשר להכניס לארץ סחורה זולה כפי שקורה היום, נכון להיום אין תקן ישראלי עד שנת 2025.

לכן יש לקנות עמדה שאכן מתאימה לעתיד ולמה שהולך להתפתח ,כי אחרי לא תוכלו לקבל ביטוח על העמדה, ואנו נצטרך להחליף אותה , זוהי הוצאה מיותרת ומרגיזה ביותר.

איזה עמדת טעינה כדאי לכם לקנות?

בהסתכלות וראייה לעתיד אנחנו חושבים שכדאי להשקיע הרי הרכב החשמלי הוא כאן עבורנו לתמיד הרי לא תחליפו לרכב בנזין שוב. בררו כמה שנות אחריות תקבלו ורבות ככל שניתן זה יתרון, יש לבדוק את הבסיס החוקי לעמדה זאת אומרת שהעמדה מתאימה לדרישות העתיד. רוב העמדות שמגיעות היום לארץ ישראל מחזיקות תקן בינלאומי ששם זה מספיק, בארץ ישראל צריך עדיין לבנות תקן במכון התקנים אך זה טרם בוצע. בחלק מעמדות הטעינה יש מתקדם זליגה ואין פחת מסוג B לכן הוא אינו מספק לדרישות העתידיות. אלא אם כן יש לכם חצי אוטומט שנמצא בתוך העמדה ואז אם ישנו מקדם זליגה וחצי אוטומט בתוך העמדה זה אכן מאפשר לכם להנות מדרישות העתידיות. אחרת תצטרכו להוסיף אותו בעתיד וזוהי עלות  של 1000 ₪ לא כולל חשמלאי שצריך לבוא ולהתקין ולהפוך את ההתקנה מחדש.

איך מתגברים על עמדת טעינה בבניין משותף? מהם המכשולים שנמצאים אצל רוב הדיירים?

ברוב הבתים הדילמות זהות וגם הפתרונות, שימוש ברכוש המשותף לפי חוק המקרקעין קובע שכל דירה או בעל דירה רשאי לעשות שימוש ברכוש המשותף כמעט ללא אישור או לא צריך לבצע הסדרה מול הוועד. אסיפה כללית של הדיירים אכן נחוצה בכדי לתת את האפשרות לוועד לתת פתרונות אחרים. שימוש סביר הוא גם שאינו מונע לאחרים להשתמש כמוהו, זאת אומרת שגם האחרים אם ירצו בכך יוכלו לעשות את השינוי הנדרש ולא שהוא מחבר רק לעצמו ואחריו לא יוכלו להתחבר אחרים. יש פסקי דין איתן לקרוא בכל מקום על ידי רישום מקרקעין בתחום זה למכביר, הדברים האלה מאוד מסודרים, ללא ספק שהמדינה לקראת רגולציה מסודרת היא תקבע חוקים שיהיו ידועים לכולם.צריך להבין שהעולם הוא עולם חדש ,גם המדינה בדיוק לא יודעת איך להפוך את זה למעשה נכון עבורה וקשה ה לתת מענה לדרישות המתהוות. קרשה לה לקבוע סטנדרט התקנה ולהעמיד את הצדדים על טעותם, אם זה בעלי רכבים ואם זה הוועדים. ממש בקרוב כולם ידעו את החוקים, בבניין משותף אינו יכול להתנגד להתקנה עמדת טעינה לרכב חשמלי, אלא אם כן אתם עושים שימוש בציוד המשותף. זאת אומרת המתחברים לחשמל מתוך הוועד, מהמעליות, או מארון החשמל הציבורי. שם בעצם יכולה להיות ההתנגדות, אך ברגע שאתם מעבירים אל הדירה שלכם שהתוואי עובר דרך פיר המגורים אין פה לבד שום עילה לעצור לכם את ההתקנה כי זה לא ממש יפה. אך מתוך שכנות טובה ניתן להזמין או להגיע להסכמה כזו עם הוועד שבמידה ויהיה פתרון אחר תוכלו בעתיד וגם תרצו להצטרף.

עמדת טעינה איך בוחרים את הכי טובה עבורכם?

קודם כל חשוב לבחור עמדה טעינה שיש לה אבא ואמא. זאת אומרת לא איזה שהיא חברה חדשה לא מוכרת שמרעיפה שבחים, עמדות טעינה במחירים מצוינים, זולים, ההמלצה לא להתפתות. אם עושים עסקה כזו שימו לב קודם כל שיהיה יש להם לה פחת b בתוך העמדה או מקדם זליגה עם חצי אוטומט. כל עמדה אחרת לא תוכל לעמוד בדרישות חוק ואחר כך תצטרכו לקנות שוב או להוסיף פחתb  נוסף בנוסף, ישנם חברות גדולות מסורתיות כמו ניסקו כמו טלדור שהם חברות ענקיות בשוק שיש להם מעבדות, טכנאים, כמות גדולה של עובדים, מוקד שירות לקוחות, שירות סביר עד 72 שעות או עד 24 שעות מקריאה, זהו פרט חשוב. כן כן חשוב לומר שרכב חשמלי בניגוד לרכב רגיל ההתנהלות היא שונה, שהיה חסר לנו דלק אנחנו פשוט מילאנו בקבוק, אבל אם עמדה אינה משרתת אותכם כראוי והיא מתקלקלת כל יומיים איך תסעו לעבודה. אתם גם תחושו איזה שהיא תחושה של פחד, האם הטענתי את הרכב? האם לא הטענתי את הרכב? האם יהיה לי מחר טעינה וכו'. יבואן פרטי שהוא מוכר מהמחסן עמדות לא ייתן לכם את המענה הראוי לשירות שאתם רוצים במידה של תקלה קחו זאת בחשבון. מחיפוש שערכנו  הפערים הם לא גדולים, בחשבון שאנחנו ערכנו מצאנו כי העמדה הזולה ביותר עולה 2000 שקלים פלוס מע"מ למול העמדה הכי טובה שאנחנו מצאנו עולה 2900 שקלים פלוס מע"מ . 900 שקלים זהו הסכום לילות עמדה ראויה וטובה אשר עומדת בתקנים העתידיים ונותנת שקט למען טעינה רצופה ושתוכלו לבטח אותה גם בהמשך.

הכתבה נכתבה בעזרת charging-israel.