פותרים את פרדוקס הג'וניורים

המרכז האקדמי לב מעמיד לרשות הסטודנטים והבוגרים שלהם את מרכז היזמות "לב-טק", שהוקם במטרה לסייע להם לצבור כבר במהלך התואר ידע, כישורים וניסיון, על מנת להעניק להם נקודת זינוק טובה יותר ביום שאחרי האקדמיה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 27/10/22 15:01 ב בחשון התשפג

פותרים את פרדוקס הג'וניורים
המרכז האקדמי לב, צילום: המרכז האקדמי לב

שנת הלימודים האקדמית נפתחה השבוע במוסדות האקדמיים ברחבי הארץ, ועל פי נתונים שפרסמה המועצה להשכלה גבוהה, התארים המכוונים להשתלבות בתעשיית ההיי-טק ממשיכים לצבור תאוצה, עם נתון מדהים של 28% מהסטודנטים אשר לומדים את מקצועות הנדסיים וטכנולוגיים, מדעי המחשב, מתמטיקה וסטטיסטיקה.

במקביל משוועת תעשיית ההיי-טק המשגשגת לעובדים, לאור העבודה כי קיים מחסור של למעלה מ- 20,000 עובדים בענף. אולם, בו בזמן מוצאים עצמם בוגריי המוסדות האקדמיים בתחום מול "פרדוקס הג'וניורים", כאשר הם מתקשים לעיתים להשתלב בתפקידים ומשרות מובילות, לאור הרצון של החברות לגייס עובדים בעלי ניסיון בלבד.

סטודנטים צוללים אל תוך עולם המעשה מן הרגע הראשון

במרכז האקדמי לב פותרים את הפרדוקס עבור הסטודנטים והבוגרים שלהם. כבר משנת הלימודים הראשונה שלהם, מעמיד לרשותם  את מרכז היזמות "לב-טק", שהוקם במטרה לסייע לסטודנטים לצבור כבר במהלך התואר ידע, כישורים וניסיון, על מנת להעניק להם נקודת זינוק טובה יותר ביום שאחרי האקדמיה.

המרכז האקדמי לב

המרכז האקדמי לב צילום: המרכז האקדמי לב

במסגרת "לב-טק", סטודנטים, בוגרים וחברי סגל אקדמי של המרכז האקדמי לב מקבלים סיוע וליווי בכל הקשור להקמת מיזמים, רכישת כישורי יזמות והוצאה לפועל של רעיונות שפותחו כפרויקטים אקדמיים ומחקרים, זאת לצד  חיבור גורמים בתעשייה אל תוך האקדמיה על מנת לייצור עבור הסטודנטים הזדמנויות לצבירת ידע וניסיון מעשי תוך כדי הלימודים.

"לא מדובר בעוד שיעור או הרצאה שמבקשים להעביר ידע תיאורטי" מסביר ערן יומטוביאן, מנהל "לב-טק". "הסטודנטים צוללים אל תוך עולם המעשה מן הרגע הראשון, ומתמודדים עם אתגרים והתנסויות אשר מציידים אותם בכלים וניסיון אשר אין שני לא. כך לדוגמה בתוכנית קדם האצה למיזמים, LAB, שמפעיל המרכז, אנו נותנים בית ומקום לסטודנטים שיש בהם ניצוץ של רעיון למיזם או יכולות טכנולוגיות ועסקיות לבנות ולקדם מיזמים מן השלב הראשון, תוך ליווי והמעטפת מלאה".

צילום: המרכז האקדמי לב

הסטודנטים עובדים בצוותים רב תחומיים בליווי מנטורים, וזוכים לניסיון וידע יוצאי דופן

כך היה במקרה של אלירן אורן ומשה לוגסי, מייסדי חברת הסטארט-אפ 'פלייטק', אשר לאחרונה הונפקה ב-15 מיליון דולר. כאשר השניים היו בשנת הלימודים האחרונה שלהם ללימודי התואר במנהל עסקים במרכז האקדמי לב, הם הקימו את החברה שעוסקת בפיתוח רחפנים המספקים פתרונות טכנולוגים לחברות ציבוריות ופרטיות, ומוצריה משמשים בתחום הביטחון, החקלאות ואיכות הסביבה. מרכז היזמות "לב-טק" סייע להם לאורך כל הדרך בהקמת העסק, ומאז מקום מושבה של החברה בתוך קמפוס לב, משולב כחלק בלתי נפרד מהמרכז.

צילום: המרכז האקדמי לב

גם האקתונים, שמקיים מדיי שנה מרכז היזמות "לב-טק" הפכו כבר מזמן לשם דבר בתעשייה, והפכו מבוקשים על ידי סטודנטים כמו גם חברות וארגונים מובילים, המבקשים לקחת בהם חלק. "במשך כ-48 שעות, זוכים משתתפי האקתונים לצבור חוויות וידע אשר עובד ממוצע צובר בחודשי עבודה רבים" מסבירים במרכז, "לאחר סדנאות ותהליכי הכנה, הסטודנטים צוללים למסע של יומיים, במהלכו הם מתמודדים עם אתגרים שהוצבו עבורם על ידי חברות וארגונים מובילים במשק, דוגמת מיקרוסופט, אינטל ורפאל. הם עובדים בצוותים רב תחומיים בליווי מנטורים, וזוכים לניסיון וידע יוצאי דופן".