מיתוסים על גלגלים – מה באמת נכון לרכב שלך?

כל בעל רכב חדש בוודאי שמע אינספור המלצות ועצות, וקשה לפעמים לדעת מה באמת נכון ומה מהווה לא יותר ממיתוס. לכן, ננסה לעבור על כמה מיתוסים נפוצים כאלה בנוגע לרכבים, ולהבין מה לחלוטין לא נכון ובמה יש גרעין (או יותר) של אמת

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/10/22 11:11 א בחשון התשפג

מיתוסים על גלגלים – מה באמת נכון לרכב שלך?
צילום: shutterstock

כמו בנושאים רבים אחרים, גם בכל מה שקשור לרכב שלנו לפעמים זה נדמה כאילו כולם מבינים יותר מאתנו. כל בעל רכב חדש בוודאי שמע אינספור המלצות ועצות, וקשה לפעמים לדעת מה באמת נכון ומה מהווה לא יותר ממיתוס. לכן, ננסה לעבור על כמה מיתוסים נפוצים כאלה בנוגע לרכבים, ולהבין מה לחלוטין לא נכון ובמה יש גרעין (או יותר) של אמת.

מרוב עצות לא רואים את הרכב

אל תנהג בצורה הזאת, אל תלחצי על הכפתור הזה, עשה כך ואל תעשי כך – אינספור עצות מנפשות שוחרות טוב בוודאי עשויות להוציא כל אדם סביר מדעתו, כשזה נוגע לרכב שלו. אנחנו רוצים לעשות את הדברים הנכונים ביותר עבור הרכב שלנו, ולהימנע מפעולות שעלולות להזיק לו או לסכן את הנוסעים בו חלילה. עם זאת, לא תמיד קל להבין מה מבדיל בין עצה רלוונטית וטובה ומה הוא בסך הכל מיתוס שאין סיבה לייחס לו יותר מדי חשיבות. לכן, ריכזנו כאן חמישה מיתוסים כאלה, ונבין יחד האם יש בהם מן האמת או שהם שגויים לחלוטין.

האם הרכב צריך להתחמם לפני שמתחילים בנסיעה בחורף?

נתחיל במיתוס נפוץ במיוחד שהוא גם שגוי במיוחד. רכב סטנדרטי בהחלט לא צריך להתחמם לפני שמתחילים את הנסיעה בו, ולמעשה הדרך הטובה ביותר "לחמם" אותו ולהכין אותו לנסיעה ממושכת היא פשוט להתחיל בנסיעה רגועה ורגילה. פעולות כמו לחיצה על דוושת הגז כשהרכב בניוטרל או פשוט המתנה ברכב מונע ללא נסיעה, לא רק שלא עוזרות לרכב להתכונן לנסיעה, אלא גם יכולות להסב לו נזק לאורך זמן.

האם חייבים לתדלק את הרכב לפני שמיכל הדלק מתרוקן?

כאן לא מדובר במיתוס אלא בעובדה מוחלטת. ככל שמיכל הדלק ריק יותר, משאבת הדלק עובדת קשה יותר, והדבר מוביל לבלאי מואץ שלה ולניצולת דלק פחות טובה ברכב. השתדלו תמיד לתדלק לפני שנורת הדלק נדלקת, וכך תסייעו לעצמכם לשמור על הרכב לאורך זמן.

האם כדאי להשאיר את הרכב דולק כשיוצאים ממנו רגעית או מחכים בתוכו?

גם כאן מדובר במיתוס שהוא לחלוטין לא נכון. התפיסה לפיה הנעת הרכב מבזבזת יותר דלק מהשארתו דולק היא כבר מזמן לא נכונה. כיום, רכב משפחתי סטנדרטי צורך יותר דלק כשהוא דולק לאורך 10 שניות, מאשר כשהוא מונע מחדש. אז אם אתם מחכים ברכב יותר מ-10 שניות, עליכם לכבות אותו.

האם רכב אוטומטי תמיד מבזבז יותר דלק מרכב ידני?

המיתוס הזה היה נכון באופן חלקי בעבר, אבל כיום הוא כבר ממש לא. אמנם רכבים ידניים בהחלט נחשבים לחסכוניים בדלק, ומאפשרים לנהג יותר שליטה בניצולת הדלק, אך כיום גם רכבים אוטומטיים עושים זאת. כמובן שלא כל רכב יכול להיות אוטומטי, ואם אתם רוכשים רכב ספורט עליכם לדעת לשלוט בהילוכים שלו היטב, אבל נושא הדלק כבר מזמן לא צריך להוות פקטור בהקשר של בחירת סוג ההילוכים ברכב.

האם כדאי להימנע מסיבוב ההגה "עד הסוף"?

נסיים עם מיתוס שבהחלט יש בו לא מעט מן האמת. אמנם מרבית ההגאים שאנחנו רואים כיום הם כבר לא מכאניים אלא חשמליים, ולכן הפגיעה במערכת ההיגוי פחותה כשלוקחים את ההגה עד לנקודת הקצה. עם זאת, עדיין מדובר בפעולה שיכולה להסב נזק. למעשה, כשלוקחים את ההגה לנקודת הקצה מערכת ההיגוי החשמלית נכבית, והכיבוי וההדלקה תוך כדי נסיעה (עם שחרור ההגה) גורמים לפגיעה במערכת ההיגוי לאורך זמן.

הבאנו לכם כאן חמש קביעות שבוודאי כבר שמעתם לא פעם. כמו שוודאי הבנתם, חלקן שגויות לחלוטין וחלקן נכונות. היכרות עם מה שטוב לרכב שלכם תחסוך לכם לא מעט כאב ראש ומאמץ – ושמחנו לעזור לכם בכך.