קידום אתר (SEO) לעורך דין: 4 טיפים מועילים

על מנת להשיג חשיפה רחבה לשירותי עריכת דין, להשיג לידים ולקוחות, צריך לקדם את האתר בטכניקת קידום אתרים (SEO – אופטימיזציה). ארבעת הטיפים המועילים הבאים יאפשרו לכם להתחיל לקדם את האתר שלכם, בצורה רצינית ואפקטיבית 

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/10/22 13:32 כח בתשרי התשפג

קידום אתר (SEO) לעורך דין: 4 טיפים מועילים
צילום: shutterstock

אם עד לפני מספר שנים רק לעורכי דין ספורים היו אתרי אינטרנט מעולים, כיום זה הולך ומשתנה. מגוון רחב של אתרים משפטיים, אתרי משרדי עורכי דין ואתרים של עו"ד פעילים הושקו ושופרו. אבל אין די בכך שהושק אתר נחמד, על מנת למשוך גולשים ולקוחות פוטנציאליים במספרים ראויים לשמם. על מנת להשיג חשיפה רחבה לשירותי עריכת דין, להשיג לידים ולקוחות, צריך לקדם את האתר בטכניקת קידום אתרים (SEO – אופטימיזציה). ארבעת הטיפים המועילים הבאים יאפשרו לכם להתחיל לקדם את האתר שלכם, בצורה רצינית ואפקטיבית. 

1. כמה כללים לגבי מילות מפתח וחשיבותן 

יש המון מה לומר על קידום אתרים בכלל ועל קידום אתר לעורך דין בפרט, אך הבסיס מתחיל עם מילות מפתח. זיכרו כי מנועי חיפוש ברשת, ומעל כולם גוגל, מתקשרים עם הגולשים בעזרת שאילתות חיפוש. מזמן שגוגל נוסדה ועד היום, שוכלל האלגוריתם על מנת שיוכל לתת מענה לדבר הבא. קודם כל, הבנת רצונו של הגולש, אילו אתרים הוא מחפש. שנית, ניתוח היצע האתרים הקיים ברשת, והעלאת תוצאות חיפוש באופן שיענה על רצונו של הגולש. ככלל שתשתמש באתר בצורה נכונה במילות מפתח ובביטויי חיפוש מסוג זנב ארוך, כך תוכל לקבל יותר כניסות מגוגל. 

לאחר שהבנת את חשיבות מילות המפתח, הכלל הבא הוא לזהות אילו מילות מפתח יהיו הכי רלוונטיות בשבילך. ניתן לבצע מחקר מילות מפתח באופן עצמאי או להיעזר בכך בשירות של קידום אתרים לבעלי מקצועות חופשיים ומשפטנים. חלק ממילות המפתח יהיו רלוונטיות לכלל עורכי הדין, אותם לא כולן. צריך להכיר מילות מפתח עם הקשר גיאוגרפי, מילות מפתח עם הקשר של סוגי שירות משפטיים (עו"ד מסחרי, עו"ד דין פלילי, שירותי ליטיגציה, גישור וכדומה). את מילות המפתח המתאימות חשוב לשבץ בין היתר בדפי האתר, בבלוג, בכותרות, בתיאורי עמודים שנסרקים על ידי גוגל, בעמודי נחיתה, במאמרים חיצוניים. 

2. להפוך את האתר למותאם למובייל 

מלבד זיהוי מילות מפתח ושימוש בהן, יש טיפ נוסף שיעזור בקידום האתר והשגת לידים על בסיס SEO – מובייל. נכון להיום חצי מהכניסות לאינטרנט ואף יותר, מבוססות על מכשירים ניידים. מכיוון שכך, אתרים של עורכי דין שלא נראים במיטבם במסכים קטנים, יזכו לשיעורי כניסות נמוכים יותר. האלגוריתם של גוגל יודע היטב לזהות אתרים המותאמים למובייל וזוכים לטרפיק גבוה. האתרים הללו מדורגים על פי רוב גבוה יותר ביחס לאתרים שאינם מותאמים (כלומר לא רספונסיביים). בדוק את עצמך – האם ידוע לך שהאתר שלך מותאם מובייל? במידה ולא, צריך לטפל בזה. במידה וכן, בדוק באופן אישי שעמודי האתר, לפחות החשובים שבהם, נראים נהדר במסכים קטנים. עם כל הכבוד למחשבים, העתיד שייך למובייל. 

3. הפוך את האתר למאגר תוכן סמכותי 

קידום בשיטת SEO יתבצע היטב גם בזכות ביסוס האתר כמקור ידע סמכותי, מקיף ואמין. איך עושים את זה? צריך לדאוג לפרסם תכנים ומאמרים משפטיים מקצועיים, אפילו שפונים לקהל הרחב. גולש שמחפש עו"ד לרוב יבקש להתרשם מהתכנים ואף יבקש ללמוד מהם כמה דברים על הנושא הרצוי לו. ומלבד זאת, האלגוריתם של גוגל יודע לנתח כמה זמן גולש ממוצע שוהה באתר. הנושא הזה עקרוני, משום שרק תכנים טובים ועם ערך מוסף, ישאירו את הגולשים באתר על מנת שהוא ייחשב למקור מידע טוב ובעל סמכות בתחומו. אין צורך שהמאמרים יענו על כללים אקדמיים קשיחים. אך בהחלט צריך להקפיד על ניסוח ברור, כותרות, מידע אמין ושילוב נכון של מילות מפתח.  

4. דאג לקישורים נכנסים  

אתר שמקבל הפניות מאתרים אחרים, על ידי לינקים (קישורים), נהנה משיפור בקידום. צריך להבין, גוגל יודעת לסרוק את כל התכנים ברשת, לרבות הקישורים שמובילים לאתר שלך. קישורים נכנסים רבים משמעותם – המלצות. כל אתר שמוציא קישור לאתר של עורך דין, בעצם ממליץ על האתר בפני הגולשים. עדיף שהקישורים יגיעו מאתרים איכותיים ובעלי טרפיק גבוה. צריך מאוד להיזהר מקיצורי דרך כגון קניית קישורים. ניתן להשיג קישורים אותנטיים בדרכים שונית. למשל לפרסם מאמרים אורחים באתרים אחרים, בשילוב קישור. ניתן להוציא קישורים דרך רשתות חברתיות וכן בשיטה של החלפת קישורים עם בעלי אתרים אחרים.