לבחור נכון: כך תדעו מהי חברת המודיעין העסקי הנכונה עבורכם

החלטתם להיכנס לתהליך של איסוף וניתוח מודיעין עסקי, כדי שהארגון שלכם יקבל החלטות מושכלות בנושא מהותי כלשהו. נהדר. אולם כיצד לבחור חברת מודיעין עסקי שתבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר, והמדויקת לצרכים שלכם?

חדשות כיפה בשיתוף: עוגן – משרד חקירות פרטיות ומודיעין עסקי 24/07/22 16:30 כה בתמוז התשפב

לבחור נכון: כך תדעו מהי חברת המודיעין העסקי הנכונה עבורכם
צילום: shutterstock

8 דרכים להגיע להתאמה מדויקת

החלטתם להיכנס לתהליך של איסוף וניתוח מודיעין עסקי, כדי שהארגון שלכם יקבל החלטות מושכלות בנושא מהותי כלשהו. נהדר. אולם כיצד לבחור חברת מודיעין עסקי שתבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר, והמדויקת לצרכים שלכם?

לא מדובר בהחלטה פשוטה. שכירת חברת מודיעין עסקי שלא יכולה לענות על הצרכים הייחודיים שלכם, ושלא מתאימה לביצוע העבודה שלכם עלולה לגרום יותר נזק מתועלת. אתם עומדים להתחיל תהליך מורכב וראוי שתקדישו זמן ומחשבה למציאת שותף מתאים ללכת איתו את הדרך.

ראשית, נענה על שאלה נפוצה שאנו נשאלים:

מה הרגע הנכון לפנות לחברת מודיעין עסקי?

התשובה שלנו: ברגע שהארגון שלכם מבין כי הוא עומד להתייצב בפני אתגר כלשהו, וכי העמידה באתגר מצריכה מידע שלא זמין לארגון ברגע זה, זה הזמן להתייעץ עם חברת מודיעין עסקי מנוסה ומיומנת באתגרים מהסוג הזה.

לצורך הכתבה, ביקשנו להיפגש עם מנכ"ל חברת מודיעין עסקי "עוגן" כדי להבין כיצד לבחור נכון בחברת מודיעין עסקי? להלן התובנות ושמונה דרכים להגיע להחלטה מושכלת ומתאימה:

דרך #1: רישיון

ודאו כי חברת המודיעין העסקי מחזיקה רישיון בתוקף למשרד חקירות פרטיות מטעם משרד המשפטים. החוק במדינת ישראל קובע (חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, 1972) כי רישיון למשרד חקירות פרטיות יינתן לאדם בעל חמש שנות ניסיון לפחות כחוקר פרטי. בנוסף כדאי לברר כי כל החוקרים שעתידים לעבוד על התיק שלכם הינם בעלי רישיון חוקר פרטי בתוקף.

דרך #2: ניסיון

האם יש לחברת המודיעין העסקי ניסיון ספציפי בהתמודדות עם האתגר הניצב בפניכם? האם יש לחברת המודיעין העסקי ניסיון עם חברות דומות לשלכם? בפגישת הייעוץ הראשונית, בקשו מחברת המודיעין שתפרט מה נעשה בארגונים אחרים כדי לאסוף ולנתח מידע רגיש ומה היו תוצאות התהליך. לאחר מכן, במידת האפשר, צרו קשר עם מישהו מההנהלה הבכירה באותו ארגון ושאלו אותו ישירות על התהליך. בקשו גם מחברת המודיעין העסקי שתספק לכם 2-3 לקוחות שיהיו מוכנים לדבר אתכם כמה דקות על התהליך שעברו.

דרך #3: מנגנון

בדקו עם חברת המודיעין העסקי אותה אתם מראיינים, מהם המנגנונים הארגוניים שלהם בניהול חקירה, באיסוף מידע ובניתוחו. האם למשל, יש תלות בחוקר מסוים שחוסר הזמינות שלו עלולה לעכב את החקירה? האם יש בקרה מספקת של דרג ניהולי על עבודת החוקרים הזוטרים, ולהיפך, האם יש יותר מדי בקרה בצורה שמאטה את קצב ההתקדמות?

דרך #4: יצירתיות

בתחום המודיעין העסקי, שימוש בתבניות מוכחות הוא דבר נחוץ, אולם חדשנות ויצירתיות נחוצים לא פחות. בפגישת הייעוץ הראשונית, שימו לב כיצד צוות החוקרים ניגש לפרויקט שלכם. האם החוקרים מראים לכם דרך יצירתית לגשת לאתגר הניצב בפניכם? האם הם מקדישים מחשבה עמוקה ומבררים ביניהם האם יש דרך טובה יותר ממה שנעשה בעבר, האם ישנם למשל חידושים טכנולוגיים המאפשרים איסוף מידע בדרך טובה יותר?

דרך #5: החזית המשפטית

אם המקרה שלכם עלול להגיע להכרעה בין כותלי בית משפט, או לידי בוררות, בדקו היטב מהם יכולות החברה שאתם מראיינים לאסוף אך ורק ראיות קבילות, כלומר ראיות המשמשות את בית המשפט לצורך ההכרעה בתיק. ישנם פריטי מידע רבים שניתן לאסוף אולם לא יהיה להם תוקף חוקי - מדובר בבזבוז משאבים שאינו נחוץ. בדקו בקרב עורכי דין מנוסים בתחום המודיעין העסקי מה המוניטין של אותה חברה, בכל מה שקשור לאיסוף ראיות חותכות המסייעות לנצח במשפט.

דרך #6: ייעוץ איכותי בזמן אמת

חברת מודיעין עסקי בעלת ניסיון והתמחות בסוג האתגרים בפניהם אתם עומדים, תוכל לא רק לאסוף את המידע ולנתח אותו, אלא גם להציג בפניכם את המסקנות ולהעניק לכם עצות מבוססות. בסוף היום ההכרעה היא כמובן שלכם, אולם תרצו ודאי לשמוע ולקבל רעיונות והכוונה מאנשים אשר צלחו כבר בהצלחה אתגרים דומים.

דרך #7: ביקורות של לקוחות עבר

סרקו את הרשת וחפשו האם ישנם לקוחות לא מרוצים מחברת המודיעין העסקי אותה שאת שירותיה אתם שוקלים לשכור. קראו את הביקורות ונסו להבין מהם מה היו נקודות הכשל - תמיד טוב ללמוד מניסיון העבר של אחרים.

דרך #8: תחושת בטן

לאחר כל הבירורים, דעות, השיחות וההערכות המלומדות, זה הזמן לתת לתחושת הבטן להוביל אתכם לחברת המודיעין העסקי הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם, חברה שתספק את המידע, הראיות והליווי שתואם לצרכים שלכם. חברה שתהיה שותפה פעילה ותומכת בצליחת האתגר הניצב בפניכם.