הרב שרקי על הומוסקסואלים: "יכולים להיות בעלי משמעות רבה"

הרב המוערך מצטרף גם הוא לדיון סביב היחס לבעלי משיכה לבני מינם, ומבקש להדגיש כי הם אינם מתועבים אלא המעשה מוגדר תועבה. לדעת הרב אי מימוש נטייה מינית אינו אומר שהוא אינו יכול לפתח את חייו לכיוונים אחרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 21:29 כא בתמוז התשפ

הרב שרקי על הומוסקסואלים: "יכולים להיות בעלי משמעות רבה"
הרב שרקי, צילום: יחצ

במסגרת סדרת הסרטונים של מכון ידעיה, מצטרף גם הרב אורי שרקי, וגם הוא מתייחס לסוגיית היחס כלפי בעלי נטייה חד מינית. לאחר שגם הרב מידן דיבר והדגיש את הקושי בלדון את התמודדות שלהם וביניהם נמצאים גם אנשים שהם צדיקים גמורים. מצטרף הרב שרקי לקו דומה ודורש להפריד בין היותם נמצאים בקושי לבין איסור המעשה.

הרב יעקב מדן על הומוסקסואליים: "יש ביניהם צדיקים גמורים"

הרב שרקי פותח בהשוואה בין אדם המרמה במסחר לבין אדם המקיים משכב זכר. בעוד שהרמאי עצמו מכונה על פי התורה אדם מתועב, במקרה של משכב זכר המעשה הוא תועבה אך לא החוטא. "האדם בעל הנטייה החד מינית אין התורה מתייחסת אליו כאל מתועב, הרי הדבר נתון בנפש. האם זה טבעי, גנטי נרכש? זה לא משנה בכלל" קובע הרב. "גם ההלכה אינה מתכוונת לאכוף את עצמה בנושא הזה, משום שגם התורה עצמה אינה רואה צורך באכיפה של דיניה בענייני איסור והיתר".

הרב אינו מתכחש לכך שמדובר באיסור, ומציין שהתורה מתייחסת למיניות רק בנושא של פריון, שאהבה רצויה היא כזו היא זו שפורה. הרב מסיים בפנייה אל אותם בעל נטייה חד מינית ואומר כי חיי האדם אינם מסתכמים בנטיות מיניות: "אם אין אפשרות מימוש חיי מין זה אומר שאין משמעות? אדרבה, יכולים להיות בעלי משמעות רבה ולהיות קידום משמעותי לאנושות דרך הכישרונות שלהם. גורלו של אדם בעל נטייה חד מינית אינו גורל אבוד".