• מאבקים באופנים שונים

    אומות העולם תוקפים אותנו בשלושה מישורים, בשלוש צורות, שעלינו להיות מוכנים להם, להתגבר עליהם ולהיבנות מהם

    הרב ערן תמיר

    25/06/09 00:00

  • זאת חוקת הפרה

    אם כל המצוות היו מובנות לא היה טעם בתורה, הפרה האדומה מזכירה לרב הרב דרוקמן שהתורה מקורה משמים

    הרב חיים דרוקמן

    25/06/09 00:00

  • בעקבות ההפטרה

    נאומו של יפתח הגלעדי בהפטרה אומר הכל: "מה לי ולך כי באת אלי להלחם בארצי?"

    דוד נתיב

    23/06/09 00:00

  • חידון לפרשת חקת

    מהם התנאים הנדרשים לפרה אדומה, ומהיכן לומדים שהקב"ה חס על ממונם של ישראל? החידון השבועי למשפחה.

    עזרא מרום

    03/07/08 00:00

  • על מנהיגות ועל ביקורת

    השוואת חלק ממנהיגי דורנו, למנהיגים הגדולים של העם כמו משה, אהרון ושמואל עליהם קראנו בפרשות האחרונות ובהפטרותיהן, מעוררת בנו געגועים עמוקים לאותן דמויות מופת.

    הרב יוסף כרמל, ראש כולל "ארץ חמדה"

    01/07/07 00:00

  • וְיָסֵר מֵעָלֵינוּ אֶת הַנָּחָשׁ

    הכל תלוי בהסתכלות שלנו

    הרב כרמיאל כהן

    21/06/07 00:00

  • אהרון - מה חטא?!

    מדוע נענש אהרון על חטאו של משה? מדוע לא ניסה להתגונן בטענה שבעצם לא הוא זה שחטא במי-מריבה? על אחריותה של מנהיגות.

    איתן פינקלשטיין

    17/06/07 00:00

  • אֵם הקַטֵגוֹר

    חז"ל עמדו על כך שהפרה האדומה המטמאת את הטהורים ומטהרת את הטמאים, נושאת אופי של ´חוקת התורה´ - שקשה לבן אנוש להבינה. ובכל זאת, ייתכן שבדרשתנו הקושרת את הפרה האדומה לעגל הזהב, טמון מפתח להבנה מסויימת של ההיגיון הפנימי שבחוקה נעלמת זו.

    איתן פינקלשטיין**

    25/06/06 00:00

  • נודר ומתחבר

    הנחת יסוד ראשונה של אבותינו היא כי עולמנו זה איננו הפקר. בתוכו נעלם ריבונו של עולם. אם צרה נתרגשה עלינו, לא משגיאות של מנהיגים ומחדלים של מפקדים היא באה, כי אם מאת מי שאמר והיה העולם...

    עזריאל אריאל - רב היישוב עטרת

    08/07/05 00:00

  • חטא מי מריבה

    מבט חדש על חטא מי מריבה, ועל השאלה באיזה מטה הכה משה את הסלע.

    הרב ישראל רוזנברג

    25/06/04 00:00

  • פרשת חוקת

    פסח ופרה אדומה בחוקי טומאה וטהרה

    מדבר שור, דרוש החמישה ושלושים

    01/04/04 00:00

  • קו פרשת המים - לפרשת חוקת

    בפתחה של כל תקופה חדשה קיימת ההזדמנות לחזור אל המגמה הראשית, לתקן את המציאות ולהתחיל בחיים חדשים מתוקנים ושלמים. ההיסטוריה מלמדת שמעולם היתה הבחירה בדרך הקשה החל מגן עדן וחטא אדם הראשון דרך מתן תורה וחטא העגל ועד לכניסה לארץ ולחורבן הבית. גם בפרשת 'מי מריבה' היתה "הזדמנות" שהוחמצה. לפרשת חוקת.

    הרב יהשוע ויצמן - ראש ישיבת מעלות

    03/07/03 00:00

  • שני מלכי האמורי

    "ארץ ישראל היא גם אידיאה נעלה וגם ארציות ריאלית. זו ארץ הקודש שבמרכזה המקדש שיש לשמור על טהרתו וקדושתו כדי ששם נתעלה ונתרומם ונתקרב לשכינה. והיא גם אדמה שלא נניחנה ביד זולתנו מן האומות או לשממה..."

    הרה''ג יעקב אריאל שליט''א

    03/07/03 00:00

  • בחופש אני עובד מאהבה

    מקובל לראות את החופש כהפסקה בין שנ"ל אחת לחברתה, כשהעיקר הוא שנת הלימודים ומכיון שא"א להחזיק מעמד בלחץ המתמיד של הלימודים יש מידי פעם חופשים. אבל אפשר לראות זאת גם בצורה ההפוכה..

    הרב דוד הורדן

    03/07/03 00:00

  • פי הבאר

    מה טיבו ומה טבעו של פי הבאר שאינו ככל הנסים האחרים המתרחשים בעולם אלא שייך כביכול לסדר מציאות מיוחד הנקרא "דברים שנבראו בערב שבת בין השמשות" ?

    ירחם שמשוביץ

    03/07/03 00:00

  • וידבר העם באלהים ובמשה

    המלחמה עם הכנעני הסתיימה, וישראל ממשיכים במסעם ושוב מתלוננים. תלונה זו של ישראל אינה התלונה הראשונה בפרשתנו. בעת ישיבתם בקדש, לאחר מות מרים, התלוננו ישראל מרה עד כדי מריבה עם משה. למרות התלונות הקשות ולמרות הכפירה בטובה של הוצאתם ממצרים, הקב"ה נותן להם חפצם בלא כל הערה או נזיפה על התנהגותם. אולם בפרשתנו שהטענה היא דומה, תגובת ה' היא חריפה מאד. התלונות הם לכאורה דומות אך התגובה שונה בתכלית; מדוע?

    הרב כרמיאל כהן

    29/06/03 00:00

/
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר