חופשי זה לגמרי לבד: איפה הרווקים חוגגים את ליל הסדר?

אין לילה יותר מאיים בשנה על מהותו ושלמותו הנפשית של הרווק הממוצע מאשר ליל הסדר. המבטים, האשמה, הצעות השידוכין הבלתי נגמרות. הכל מרגיש כמו יציאת מצרים. מערכת כיפה הכינה עבורכם רשימת המלצות למקומות שבהם תוכלו להימלט מהשאלות של הדודה

לירן אליהו לירן אליהו, חדשות כיפה 14/04/22 21:54 יג בניסן התשפב

חופשי זה לגמרי לבד: איפה הרווקים חוגגים את ליל הסדר?
צילום: Nati Shohat/Flash90

כולנו מכירים את זה, כלומר, אלה מאיתנו שלא עמדו מתחת לחופה. מרגע שעברת גיל מסוים, מצופה ממך להגיע לאירועים וכינוסים משפחתיים בליווי אשתך, רצוי כשאתה דוחף עגלה עם פעוט ערני במיוחד בעוד שהיא עם בטן שחושפת הריון מתקדם. מרגע שעברתם את הקו ולא עמדתם בציפיות המשפחתיות, מתחילים להיזרק לעברכם המבטים המאוכזבים, השואלים בלי מילה מדוע גם השנה אין לנו נכדים ונינים, שכן ידוע שהילדים הפוטנציאליים שלנו הם קודם כל נכדים ונינים של מישהו ורק אחר כך הילדים שלנו.

אחר כך מתחילות ההערות המילוליות - יש לי מישהי להכיר לך, איך זה שבחור אטרקטיבי כמוך נשאר לבד, אני רוצה נינים כשאני עדיין צלולה. כולנו מכירים את התחושה הזו שלא עמדנו בציפיות, כולנו חולמים שליל הסדר ייגמר כבר ושלא נתראה שוב עד ראש השנה. אין אירוע יותר מאיים על בטחונו והערכתו העצמית של הרווק המצוי מאשר ליל הסדר. אין אחד שלא היה רוצה להיות במקום אחר.

אז איפה מחפשים אחרי האפיקומן?

מה עושים, אתם שואלים? הרי אין לנו באמת ברירה. זה עדיף על להיות לבד, וחוץ מזה צריך לתחזק את הקשרים המשפחתיים בשביל הירושה העתידית. ובכן, אנחנו כאן בשבילכם.
מערכת כיפה הכינה עבורכם רשימה של מקומות אטרקטיביים להעביר בהם את ליל הסדר.

1. בית חב"ד - זו אולי האופציה הברורה מאליה, אבל זה לא הופך אותה לפחות מוצלחת ואטרקטיבית. דמיינו את עצמכם על החוף בגואה, נרגעים מול הגלים ומתפללים אל מול הים שבשנה הבאה זה ייראה אחרת ואז הולכים לגסטהאוס, מחפשים בתחתית ערימת הבגדים את החולצה הלבנה ונכנסים בשערי בית חב"ד הסמוך לחוף. אין יותר קריעת הים מזה, ואין כמו השליחים של בתי חב"ד ברחבי העולם כדי להחזיק לכם את היד ולגרום לכם להרגיש בבית.

בית חב"ד בפושקר שבהודו, השבוע

בית חב"ד בפושקר שבהודו, השבוע צילום: ללא


2. העבודה - זה לא רק 150% לפחות במשכורת, זה בעיקר לעשות טוב למישהו אחר ולקבל פרופורציה לחיים. בלילה הזה, שכולנו בני חורין בו, יש רווקים שעורכים ליל סדר לאסירים בבתי כלא, לקשישים בבתי אבות, לבעלי צרכים מיוחדים שלא יכולים להיות בחיק משפחתם. אין דבר יותר גדול מלהושיט יד למישהו אחר שזקוק לעזרה ולעשות לו טוב, וליל הסדר הוא הזדמנות מצוינת לגלות חמלה כלפי אחרים שפחות שפר עליהם מזלם

3. שבטבע - אפשר גם להתפנק במלון ירושלמי. שבטבע מציעים אירוח אטרקטיבי במיוחד בליל הסדר במלון עץ הזית בהנחיית ד"ר אבשלום קור ועל הדרך לשפר את העברית שלכם, או במלון ליאונרדו בהנחיית ד"ר יחיאל הררי ולקבל איזו תובנה לנפש. אם אתן רווקות, מומלץ להשתתף בעיצומו של החג במעגל נשים בהנחיית ענת הררי, ובמוצאי החג ליהנות ממופע מוסיקלי של  אליהו דן (פתוח לשני המינים)

4. חושה בסיני - זה נשמע אולי מנותק מהמציאות הנוכחית והתנועה העדינה והכואבת בין פיגוע לפיגוע, אבל לא מעט רווקים, כאלו שלא הכירו אחד את השני עד לפני מספר שבועות, מתארגנים בקבוצות להעביר את ליל הסדר במקום שבו הכל קרה. הכי קרוב להיסטוריה שרק אפשר. בין צלילה בשונית אלמוגים להליכה בחול הזהוב, העדין והרך של סיני, רווקי ישראל חווים את הלילה הזה, שכולו מרור, עם קצת מתיקות, או לפחות קצת שקט.

חושות בחופי סיני

חושות בחופי סיני צילום: הדס פרוש, פלאש 90

5. לבד - ויש גם את האופציה הלכאורה מבאסת, אלא ששנתיים אל תוך הקורונה היא נעשית יותר ויותר לגיטימית - לערוך סדר לבד. מה שנראה עד לפני שנתיים כאופציה הזויה ועצובה קיבל בשנתיים האחרונות לגיטימציה וחותמת כשרות. אם פעם הם היו מתחבאים מאחורי האפיקומן, היום יותר ויותר רווקים לא מתביישים להגיש שהם עורכים את ליל הסדר לבד ושזה בסדר גמור מבחינתם. "טוב לבד, כבור שבוע אף אחד..."

אז לא משנה איפה אתם בחג, תדעו שאתם לא לבד. מערכת כיפה מאחלת לרווקי ישראל חג כשר ושמח. בשנה הבאה בירושלים הבנויה.