באהבה ואחדות ננצח

רבקה שמעון חזרה מלאת אופטימיות מכנס נשים לאחדות ישראל. "כולנו - עם אחד אנחנו"

חדשות כיפה רבקה שמעון 16/12/10 00:00 ט בטבת התשעא

דמיינו לעצמכם- אתם רגע לפני מותכם. יש באפשרותכם להתקשר לאנשים הקרובים אליכם. מה תגידו להם? מה יהיו המילים האחרונות שלכם?

באסון מגדלי התאומים בארצות הברית, עמדו אנשים במשרדים בקומות הגבוהות, אפופים להבות אש ועשן ,המתקרבים אליהם בקצב מהיר. עוד רגע ויאבדו לנצח. היתה להם הזדמנות להתקשר ליקיריהם לומר להם מילות פרידה אחרונות לפני מותם. מה הם אמרו? "I LOVE YOU ".


דברים מרגשים אלו שמענו מפיה של הרבנית אסתר יונגרייז בשבוע שעבר, ביום חמישי, זאת חנוכה, בכנס נשים לאחדות ישראל שהתקיים באכסניית נוער בית וגן בירושלים.


הרעיון לכנס נולד במוחה של אישה צעירה יקרה, יהודית , שעלתה עם משפחתה לפני כמה שנים מצרפת ומתגוררת בשכונת פסגת זאב בירושלים. בדברים שנשאה יהודית בפני הנשים שהתקבצו באולם, היא דברה בהתרגשות על הסולידאריות ותחושת המגנט שחשים יהודים בחוץ לארץ כשהם פוגשים בן לעם היהודי, לא משנה מאיזה רקע הוא מגיע- דתי או חילוני.


למה המצב בארץ שונה? שואלת יהודית. האם אני תמימה כשאני שואפת לאחדות ישראל, לאחדות כל הלבבות? כיהודית בימי החשמונאים היא הדליקה בפנינו לפיד. לפיד של אהבה.


לאן נעלמה הסולידאריות בארץ? (צילום: StuSeeger-cc-by)


יהודית חברה לרבניות ונשים פעילות נוספות והביאה צבור מכובד של נשים להתכנס יחד, בסיומו של חג החנוכה, כשברקע זיכרונות השריפה הנוראה בכרמל שפגעה בנו.

לקריאתה של יהודית לאחדות נענתה והרימה את הכפפה עירית ירושלים. הגב אורלי בן אהרון, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה בעירייה, ראתה בכנס זה הזדמנות ליצירת תקשורת ישירה והידברות בין נשים ירושלמיות.

בן אהרון, שהשקיעה משאבים ומאמצים במשך כמה חודשים ואף הנחתה את הערב, מאמינה שהעיר ירושלים התברכה בפסיפס אנושי עשיר המורכב ממגוון תרבויות, עדות ותפישות דתיות וחברתיות. "אנו מאמינות" אומרת אורלי, "כי כלל המגזרים בירושלים יכולים לחיות יחדיו זה לצד זה, תוך כבוד הדדי והבנה כי אנו חייבים לקבל את השונה מאיתנו, גם אם איננו מסכימים אתו. מטרת המפגש הינה לנסות ולבנות גשר לתקשורת ישירה בין נשים מהמגזרים השונים ואכן הוזמנו נשים המייצגות מגוון רחב של תפישות דתיות וחברתיות ותחומי עיסוק שונים, דוגמת חינוך, אקדמיה, תרבות, תקשורת, עסקים ותפיסות אחרות

"אנו רואות חשיבות רבה בקידום התהליך דווקא בעיר ירושלים, הן לאור אופייה הייחודי והרב תרבותיות שבה, והן לאור הדגשיו של ראש העיר, ניר ברקת, המאמין ומקדם את התפישה לפיה לכל מגזר יש זכות לחיות בשכונתו בהתאם לתפישתו".


לזכור את שלושת מילות המפתח(צילום: Arlenz-cc-by-nd)


ישבנו יחד בחיבוק גורלי משותף באולם.התרגשנו לשמוע את דבריה של הרבנית צביה אליהו על אהבת חינם. שמחנו לשמוע ולראות על הבמה שתוף פעולה פורה בין אם שכולה- מרים פרץ לבין סגן אלוף במילואים אירית אורן -גונדרס היוזמת ומארגנת כנסים ואירועים משמחים למשפחות השכול של צה"ל. הרבנית תמר אחיטוב מפסגת זאב אף בשרה לנו שבמשרד החינוך הוקמה בפעם הראשונה ועדת היגוי לנושא: אחדות ישראל ,והרעיון צובר תנופה ממשית.

חתמה את הערב הרבנית אסתר יונגרייז , ניצולת ברגן-בלזן, ששרדה יחידה ממשפחה מפוארת של רבנים ואנשי צבור. אסתר מזכירה את אסתר המלכה. רזה, מטופחת, מלכותית. היא מסתובבת בעולם ונושאת את דבריה לאחדות ישראל, כי רק בזכות האחדות בינינו ננצל.


האווירה בעולם מזכירה לרבנית יונגרייז את האווירה באירופה לפני השואה. בדאגה היא רואה את האנטישמיות הולכת וגוברת בעולם, כשהאויב המוסלמי צובר כוח. היא ציטטה את הגאון מוילנא שחזה מלחמת עולם שלישית שתארך רק 12 דקות. בלחיצת כפתור.

מה יועיל לנו? מה יושיע אותנו? אחדות ישראל. אם נזכור את שלושת מילות המפתח- אני אוהב אותך, ראשי תיבות: א.א.א. אם נחשוב מה קורה לנו רגע לפני שאנחנו , חס וחלילה, אובדים מן העולם, יפלו בינינו המחיצות והמסכים. כולנו- עם אחד אנחנו.


את הכנס כיבדו בנוכחותן כשלושים רבניות ונשים נכבדות ממגזרים שונים, שלפני הכנס התאספו לועדת היגוי: מן הזרם החסידי, הליטאי, הדתי לאומי מן הארץ ומחו"ל, וכן נשים שאינן משתייכות למגזר הדתי.

אנו עומדים בפני ערב צום עשירי בטבת, שהוכרז על ידי הרבנות הראשית כיום הקדיש הכללי. עשירי בטבת, היום המסמל את תחילת התהליך בו חרב עלינו עולמנו, גלינו מארצנו, אבד משוש חיינו.

בפליאה אני מהרהרת לי ביני לביני, איך באה יוזמה ברוכה לאחדות בין נשים דווקא בעיר ירושלים. העיר שחוברה לה יחדו. תהליכים ותרחישים, יש והם מתחילים בלאט, מאירים בנר קטן, אך אט , אט, זרם מים הופך לנהר אדיר ואור קטן הופך לאור גדול ומאיר.


באהבה ננצח.