כוננות הקורונה: "הפצת שמועות כוזבות ביום הבחירות - עבירה פלילית"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתייחס להפצת שמועות כוזבות של התפשטות נגיף הקורונה ביום הבחירות, וזאת כדי לפגוע באחוזי ההצבעה. "מדובר בפגיעה בטוהר הבחירות, וגם לכך קייימת היערכות של משטרת ישראל". גם ראש הממשלה התייחס לאפשרות זו בעת הערכת מצב שקיים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/02/20 15:36 כח בשבט התשפ

כוננות הקורונה: "הפצת שמועות כוזבות ביום הבחירות - עבירה פלילית"
השר ארדן. פגיעה בבחירות - עבירה פלילית, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מתייחס היום (א') לחשש מפגיעה בבחירות עקב שמועות אפשריות על התפשטות נגיף הקורונה. ארדן, בעת הערכת מצב שהתקיימה על רקע התפשטות נגיף, אומר כי מבחינת המשטרה קיימת היערכות להפצת פייק ניוז על התפשטות הנגיף באזורים מסוימים, וזאת כדי להנמיך את אחוזי ההצבעה באזורים אלו. "מדובר בעבירה פלילית כמובן, מדובר בפגיעה בטוהר הבחירות, וגם לכך קיימת היערכות של משטרת ישראל".

נזכיר, כי היום התקיימה הערכת מצב מיוחדת מצד שרים בכירים, ביניהם שר הבריאות יעקב ליצמן, ובראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהערכת מצב נידונה התפשטות נגיף הקורונה בארץ, ודרכים למניעתה. הערכת המצב התקיימה לאור הגעתם של מספר תיירים דרום קוריאנים שנשאו עליהם את הנגיף ויצרו חשש כי הדביקו אנשים נוספים שבאו בקרבתם. אחד החששות שעלו בעת הישיבה הוא פגיעה בטוהר הבחירות ופגיעה באחוזי ההצבעה, שכן אלו עשויים להיפגע במידה ומצביעים ישארו בבית מחשש להידבק. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למצב ואמר: "אני מבקש לערב אפילו את משטרת ישראל בעניין הזה (פגיעה בטוהר הבחירות, מ.ס), גם את פעילות השב"כ, יכולים להיות כל מיני גורמים , לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות, יש לנו עניין לעצור את זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן