נתניהו בהערכת מצב: יש למנוע מהקורונה להשפיע על הבחירות

ראש הממשלה קיים הערכת מצב מיוחדת בנוגע לנגיף הקורונה, ודרש להקפיד על ההנחיות ביתר שאת. עוד הביע ראש הממשלה חשש כי הנגיף עלול לגרום לכך שיופצו ידיעות בדויות כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 13:25 כח בשבט התשפ

נתניהו בהערכת מצב: יש למנוע מהקורונה להשפיע על הבחירות
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב מיוחדת בנוגע לנגיף הקורונה. בהערכת מצב במשרד הבריאות בתל אביב בהשתתפות שרי הבריאות, ביטחון הפנים והאוצר. בפתיחת דבריו אמר: "אנחנו ממשיכים בהיערכות למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. אנחנו מקיימים הערכות מצב יום-יומיות, ואני אמנה היום צוות שרים שיתכנס באופן יום-יומי כדי שיטפל באתגר הגדול הזה". 
 

נתניהו דרש להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לגבי הישראלים שחוזרים ממדינות בהם כבר התפשטה הקורונה. "אנחנו פרסמנו הנחיות גם לישראלים שחוזרים ארצה, ואנחנו דורשים עמידה קפדנית בהנחיות הללו שאנחנו מפרסמים לציבור בישראל. אנחנו גם כאן דורשים מהציבור לגלות אחריות מירבית. כל אחד שימלא אחר ההוראות שניתנות ע״י משרד הבריאות".

בהערכת מצב נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן הורו לשירות הביטחון הכללי ולמשטרת ישראל להיערך לאפשרות של הפצת ידיעות כוזבות על נגיף הקורונה, בין היתר על ידי גורמי חוץ ביום הבחירות. החשש הוא מניסיון להשפיע על אחוזי ההצבעה הבחירות תוך ניצול בהלת הנגיף. נתניהו: "אני מבקש לערב אפילו את משטרת ישראל בעניין הזה, גם את פעילות השב"כ, יכול להיות כל מיני גורמים, לרבות גורמים זרים שיכולים להתערב בדרך הזאת בבחירות, יש לנו עניין לעצור את זה".

ארדן התייחס גם למקרה בו תהיה הפרת הבידוד על ידי אזרחים שנדרשו לכך. "משטרת ישראל הכינה את כל צוותי האכיפה הנדרשים במקרה שיהיו כאלה שיפרו את ההנחיות", אמר והוסיף כי הורה למשטרה להיערך לחשש נוסף, לפיו "יהיו השלכות של הקורונה על יום הבחירות", כאשר גורמים עלולים לנסות "להפיץ ידיעות בדויות כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה".