סקר חדש חושף: "שליש מתושבי הפריפריה חיים ללא מקלט"

מסקר הכנסת, שהתפרסם לרגל כנס "הפריפריה במרכז", עולה תמונה מדאיגה כאשר 30% מתושבי הדרום אינם מרגישים בטוחים בביתם, אולם 85% מהם שבעי רצון ממתן הסיוע של הרשויות המקומיות לנפגעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/19 09:30 ה בכסלו התשפ

סקר חדש חושף: "שליש מתושבי הפריפריה חיים ללא מקלט"
צילום: Hadas Parush/Flash90

40% מתושבי הפריפריה אינם חשים בטוחים, ו-31% מהם שוקלים לעזוב את מקום מגוריהם, כך עולה סקר חדש ומקיף של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שמתפרסם לרגל כנס "הפריפריה במרכז" שמתקיים היום (ג') בכנסת מגלה נתונים חדשים ומדאיגים אודות תחושת הביטחון של תושבי הפריפריה.

הסקר עלה עוד כי ל-42% מתושבי הדרום אין ממ"ד בבית, וכי לאחד מתוך שבעה תושבי הפריפריה חסר מרחב מוגן בביתו או בקרבה אליו. במגזר הערבי, לאחד מתוך ארבעה תושבים אין ממ"ד או מקלט ציבורי סמוך.

עוד עולה מהסקר כי כ-30% מהתושבים אינם חשים בטוחים במקום מגוריהם, אך שיעור היהודים שאינם חשים ביטחון נמוך יותר משיעור הערבים שאינם חשים ביטחון באזור. עם זאת, עלה כי שיעור התושבים שרוצים לעזוב את מקום מגוריהם בצפון הוא 31% מול 28% שרוצים לעזוב את מקום מגוריהם בדרום.

בתוך כך 85% מתושבי הדרום מרוצים מהזמינות וממהירות המענה של שירותי הבריאות, בעוד ששיעור של 73% מתושבי הצפון מרוצים מכך. כמו כן, 71% מתושבי הדרום ציינו כי הם שבעי רצון ממתן הסיוע של הרשויות המקומיות לנפגעים, לצד 62% מתושבי הצפון. 75% מתושבי הדרום אמרו כי קיבלו הנחיות ומידע ברור מהרשויות המקומיות בזמן אמת, ו-65% הצהירו על כך בצפון.

הנתונים מבוססים על סקר בו השתתפו כ-1,400 תושבי הדרום והצפון, בני 25 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הנשאלים הם תושבי אזור אשדוד ודרומה עד אילת, ובצפון - מעכו, עפולה ובית שאן עד לאזור מטולה.