מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש המוסד שב לישראל - בנו של ראש הממשלה קרא למרד ברמטכ"ל: סיכום חדשות השבת

ראש המוסד נפגש עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר והשלושה החליטו לחדש את המו"מ לשחרור החטופים כבר השבוע | בנו של ראש הממשלה שיתף סרטון הקורא למרד ברמטכ"ל - נתניהו: "דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/24 21:02 יז באייר התשפד

ראש המוסד שב לישראל - בנו של ראש הממשלה קרא למרד ברמטכ"ל: סיכום חדשות השבת
סינוואר ונתניהו, משא ומתן בתיווך קטאר, צילום: קובי גדעון /לע"מ, פלאש 90. עבד רחים חטיב

ראש המוסד, דדי ברנע, שב לישראל במהלך השבת לאחר פגישה משולשת עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר במהלכה דנו השלושה בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת מו"מ מחודש לשחרור החטופים. בסיום פגישתם הוחלט לחדש את המו"מ לשחרור החטופים כבר השבוע, על בסיס הצעות חדשות של המתווכות ובמעורבות פעילה של ארה"ב.

יאיר נתניהו שיתף סרטון המאיים בסרבנות

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שיתף במהלך השבת תיעוד בו איים לוחם מילואים בסרבנות במקרה של העברת השלטון בעזה מידי צה"ל. "אנחנו חיילי המילואים לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף יישות פלסטינית, חמאס, פת"ח או כל רשות ערבית אחרת, חיילי המילואים מאחוריך ואנחנו רוצים לנצח". בהמשך הסרטון איים לוחם המילואים: "אני מודיע לך יואב גלנט אם לא נלך עד הניצחון מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר ולא נזוז ממנה. נקרא לעם ישראל להגיע לעזה ונקשיב רק למנהיג אחד - לא לרמטכ"ל, לא לשר הביטחון, אלא רק לראש הממשלה".

התגובה של נתניהו: "דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו"

בתגובה לאיומים החריפים, בלשכת ראש הממשלה התנערו באופן חלקי מתוכן הסרטון: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה" נכתב בהודעת הלשכה. "ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני".