מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חצי שנה אחרי המחדל: ראש אמ"ן פורש מצה"ל - "לעד אשא עימי את הכאב"

אלוף אהרון חליוה הודיע לרמטכ"ל על פרישה מצה"ל לאחר המחדל המודיעיני: "את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 22/04/24 10:03 יד בניסן התשפד

חצי שנה אחרי המחדל: ראש אמ"ן פורש מצה"ל - "לעד אשא עימי את הכאב"
אלוף אהרון חליוה, צילום: Tomer Neuberg,Flash90

ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה הודיע היום (ב') לרמטכ"ל על בקשתו לפרוש מצה"ל לאור הכישלון המודיעיני החמור של אמ"ן תחת ראשותו במתקפת ה-7 באוקטובר. בהודעת צה"ל נמסר כי "בהחלטה עם הרמטכ"ל ובאישור שר הביטחון, יסיים האלוף אהרון חליוה את תפקידו ויפרוש מצה"ל, לאחר שימונה מחליף בהליך סדור ומקצועי. האלוף אהרון חליוה ציין בבקשתו את הערכתו הרבה לעשייתם של משרתי אמ"ן במהלך המלחמה".

מכתב ההתפטרות של חליוה

מכתב ההתפטרות של חליוה צילום: דובר צה"ל

"אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה"

במכתב הפרישה כתב חליוה לרמטכ"ל: ביום שבת, 7 באוקטובר 2023, ביצע חמאס מתקפת פתע רצחנית כנגד מדינת ישראל, שתוצאותיה קשות וכואבות. אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז, יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה".

"במקביל לתחילת התחקירים אני מבקש לסיים את תפקידי"

עוד הוסיף חליוה: "עם תחילת המלחמה הבעתי בפניך את רצוני לקבל אחריות ולסיים את תפקידי. כעת, בחלוף למעלה מחצי שנה, ובמקביל לתחילת התחקירים, אני מבקש לסיים את תפקידי ולפרוש מצה"ל, בתום השלמת שלב התחקירים ולאחר שימונה ראש אמ"ן אשר יוביל את האנשים המצוינים באגף בשנים הקרובות, תוך קיום תהליך למידה וחפיפה סדור".

ראש אמ"ן הבטיח למשפחות החטופים: "אני הולך הביתה"

כבר בחודש שעבר אמר חליוה בפגישה עם משפחות החיילים החטופים כי בכוונתו להתפטר מתפקידו. חליוה הסביר למשתתפי השיחה כי בכוונתו להתפטר אך עד שזה יקרה, השבת החטופים נמצאת בראש סדר העדיפויות שלו. "אנחנו אחראיים, אנחנו אשמים ואני הולך הביתה ולכן אעשה הכל כדי להשיב את החטופים" אמר חליוה למשפחות.

"כראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון"

ימים לאחר ה-7 באוקטובר, יצא חליוה באיגרת לאנשי קהילת המודיעין וכתב: "ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות".