מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הכשלון של ראש אגף המודיעין: קיבל תכנית מפורטת - ולא העביר הלאה

בפניי האלוף אהרון חליוה הוצגו התכניות המפורטות והמדויקות של חמאס - והוא ביטל את הממצאים ולא עדכן את הרמטכ"ל וראש השב"כ | חליוה בתחילת החודש: "אמ"ן תחת פיקודי כשל" | בדובר צה"ל מכחישים: "תמונה שרחוקה מלהיות מדויקת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/23 22:45 יב בכסלו התשפד

הכשלון של ראש אגף המודיעין: קיבל תכנית מפורטת - ולא העביר הלאה
ראש אמ"ן אהרון חליוה, 2022, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש אמ"ן, אהרון חליוה, הוא אחד האנשים שהיו אמורים לזהות את הסכנה מצד ארגון הטרור חמאס. הוא מכהן בתפקידו מאז אוקטובר 2021, ומאז המתקפה לקח אחריות ואמר כי "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה". היום (מוצאי שבת) פורסמו פרטים חדשים על התרעה שהוגשה לו - והזלזול שלו בה.

המפקד שביטל חופשה באילת

לפי פרסום של ניר דבורי בערוץ 12, נגדת בכירה וקצינה צעירה ב-8200 הזהירו שחמאס מתכנן אירוע חדירה המוני לישראל. בדיווח נטען כי הנגדת ניתחה את המידע המודיעיני הגולמי שהשיגה ובנתה תסריט מדויק וספציפי, ואמרה כי היא רואה בחומרה תרחיש שאליו חמאס מתכונן. יחד עם הקצינה הן העלו תמונה בה מפורטות כמויות המקומות של תכנוני הפריצה בגדר, תוכן הביטויים והמסקנה.

מחבלים משתלטים על טנק על הגדר

מחבלים משתלטים על טנק על הגדר, צילום: shutterstock

הנגדת דיווחה על הממצאים את מפקדה הישיר, קצין בכיר בפיקוד הדרום ומפקד יחידת 8200. מפקדה הישיר בחר לבטל חופשה באילת בעקבות ההתרעה, וחזר לעדכן את ראש אמ"ן חליוה. ראש אמ"ן שמע, ביטל את דבריו - ולא העביר את המידע הלאה לרמטכ"ל הלוי ולראש השב"כ ברנע.

תגובת דובר צה"ל: לאחר סיום המלחמה ייערך תחקיר מפורט

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדיווח: "צבא ההגנה לישראל פועל ונלחם בימים אלה בארגון הטרור הרצחני חמאס ברצועת עזה. כלל המפקדים והחיילים ממוקדים במשימה זו בלבד, כדי להשלים את מטרות המלחמה. הפרטים המוצגים בדיווח אינם נכונים ומציגים תמונה שרחוקה מלהיות מדויקת. לאחר סיום המלחמה ייערך תחקיר מפורט ומעמיק בנושא לבירור כלל הפרטים עד תום".

"צה"ל הכריז על מצב מלחמה": ההצהרה הראשונה של דובר צה"ל במלחמה