במשטרה מבהירים: "לא נשקפה סכנה לראש הממשלה בשום שלב"

במשטרה מבהירים כי במהלך ההפגנה האלימה בסמוך לבית ראש הממשלה לא נשקפה בשום שלב סכנה לראש הממשלה ולבני משפחתו. עם זאת במשטרה תקפו: "חופש הביטוי אינו החופש ליידות לפיד בוער לעבר שוטר"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 03/04/24 16:03 כד באדר ב'

במשטרה מבהירים: "לא נשקפה סכנה לראש הממשלה בשום שלב"
מפגינים בסמוך לבית ראש הממשלה, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

ברקע הסערה סביב חציית הגבולות במחאה אתמול (ג') בסמוך לבית ראש הממשלה, במשטרה מבהירים כי בשום שלב בהפגנה לא נשקפה סכנה לראש הממשלה ולמשפחתו ואף אחד לא נכנס בפועל למבנה המגורים ולא הגיע לפתחו. בנוסף, במשטרה דחו את הטענות על שימוש בירי חי במהלך ההפגנות ומסרו: "פרשנויות, ציוצים ופרסומים לגבי מחשבות או כוונות המיוחסות למשטרת ישראל לשימוש ב'ירי חי' בסיטואציה זו - הם פייק ניוז מוחלט ועל דעת המפרסם בלבד".

"חופש הביטוי והמחאה אינו החופש ליידות לפיד בוער"

מנגד, במשטרה תקפו את המפגינים שהתפרעו אתמול וכתבו: "חופש הביטוי והמחאה אינו החופש ליידות לפיד בוער לעבר שוטר, לפצוע קצין משטרה שפונה הלילה לבית חולים, להתפרע ולהשתולל, לשכב מתחת לרכב משטרה ולסכל את פעילותה תוך סיכון חיים, להפר את פסיקות בית המשפט ברגל גסה ואת הסדרי האבטחה המחויבים בנוגע לאבטחת אישי ציבור וסמלי שלטון, לתקוף ולהתעמת עם שוטרים, להעיף גדרות ולפרוץ מחסומי משטרה ולגדף אנשי משטרה" .

במשטרה תקפו: "יש מי שעדיין רואים באירועים מחאה לגיטימית"

עוד הוסיפו במשטרה: "לצערנו יש עדיין כאלו הממשיכים לראות באירועי אמש שהיו הלכה למעשה הפרות סדר והתפרעות אלימה שבוצעו בניגוד לחוק- "מחאה לגיטימית", וממשיכים להשתלח בשוטרים שמבצעים תפקידם כחוק אל מול מפרי סדר ופורעי חוק. פיזור ההמון שהתפרע אמש היה מחייב שימוש בכוח ובאמצעים שבסמכות המשטרה לפיזור הפרות סדר- וכך בוצע בפועל. לצד חופש המחאה לכל אדם כחוק, נמשיך לפעול לשמירת הביטחון, החוק והסדר בכל זמן ובכל מקום, במקצועיות וללא משוא פנים".